Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Testoppskytingen av Falcon Heavy er utsatt på grunn av værforhold, skriver selskapet SpaceX på twitter. Kjemperaketten skulle skytes opp i dag kl 19.30 norsk tid, men skal nå testes nærmere kl 21.05

2 Likes

Det er utsatt til 21:45. Webcast live T-20

2 Likes

Det var sykt, spesielt landingen av de to boosterne samtidig. WTF! :smiley:

3 Likes

Limer inn denne. Kanskje Karl Oscar er bedre enn Tom Hauglund :thinking:

1 Like

Hakket bedre og mer nyansert enn: “Her kan alt skje, hold deg unna!” :smiley:

1 Like

PS! OL i Pyeongchang ser du på TVNorge, Eurosport Norge og Eurosport Playerfra 9. februar. Rettighetshaver Discovery og VG har et redaksjonelt samarbeid.

Høres ut som det blir lite OL på meg da, gidder ikke betale 400kr mnd for tv i tillegg til nrk-lisensen. Bruker heller 100 kr på Netflix og gratis Youtube.

Hmm… ser at jeg kan få 30 dager gratis prøveperiode på eurosport :stuck_out_tongue:

3 Likes

Har du sjekket hva som må til? Jeg er vintersportsidiot på min hals, men foretrekker NRK…

Jeg har en gammel pc som synger på siste vers…
Batteriet er ødelagt og er avhengig av å ha lader i hele tiden. Tidligere ble laderen kaputt, så kjøpte jeg meg ny, nå virker det som den ogaå har fått det eller det er noe med strømkontakten på laptopen (noe jeg tror)… Er det mulig for en som har god peilig på pc og hente ut filer/mapper/bilder fra harddisken om de taes ut? Laptop er 5 - 10 år gammel

1 Like

Det burde gå bra, kan dog være en spesiell kontakt på hdd siden den sitter i en laptop som gjør det bittelitt klønete.

10 kroner på at det er helt vanlig 2.5" disk - som kan kobles inn i hva som helst av dagens utstyr.

Supert! Får høre litt rundt omkring og finne en som kan gjøre det :slight_smile:
Er forresten på utkikk etter ny laptop i prisklassen 0 - 10k. Ikke brukes til gaming. Rop ut om noen har gode anbefalinger! :sunglasses:

1 Like

Du må si noe mer om kravene du har :stuck_out_tongue:

1 Like

@Christian det var det da :rofl: Sånn teknisk sett så er jeg helt grønn… Har den siste tiden brukt pad.
Skal rett og slett bare brukes til hverdagslig surfing, litt skriving og i værste fall video/bilde-redigering (det krever vel sikkert ikke så mye)
Vil bare ha kvalitet, at den skal være så kjapp som mulig (som man får for maks 10k) og bra batteritid.
13" - 15" skjerm.
Tidligere har jeg sett på Lenovo Yoga 710 f.eks

Føler meg veldig noob her :rofl:

Du får bestille deg Eurosport på prøve. Bare husk å si opp i tide :grinning:

2 Likes

Trenger/må du ha PC?
Er filene på den gamle PC uunnværlige?
Skal du få ut filene fra den gamle: kjenner du noen som kanskje kan hjelpe?
Husk også at når du kjøper ny PC så er den full av søppelprogrammer som må bort…
Kjøper en Mac er den klar til bruk, men kan føre til ekstra arbeid ifm gamle filer.

Med USA sterkt i pluss igjen og knalltall fra Statoil, så blir det rallydag på ose, opp rundt 2 prosent idag.
Skal vi si 1,9% for og ha ett tall ?

2 Likes

Sliter litt med å forstå dagens Storebrand bevegelser. Noen som kan by på litt innsikt?

Såvidt jeg vet leverer de vel kvartalstallene sine i dag… Sjekket nordnet kjapt, og under STB så finner man en haug med nyheter på forventede tall osv. Jeg har ikke tid til å se på det i detalj nå, jeg sitter rolig i båten med mine aksjer i STB ihvertfall. Sikkert noen som kan gi litt mer dyptgående feedback.

1 Like

Er omtrent like langt som meg det ^^
STB gir bedre sikring i netfonds enn cash, så de er en av mine støtter. Registrert kvartalsslipp, men rødt i dag virker voldsomt.

Jeg MÅ ikke ha ny pc, men det er ønskelig. Mye mere lettvindt enn å kum ha en pad.
Lever godt uten filene altså, men vet om nånn som kan gjøre det.
Tenkte på de med Signature edition ? Kommer ikke de uten noe som helst reklame og søppelprogrammer?

1 Like