Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Hvordan strategi har folk i dag? Sitter på 75% cash, men blir nok å prøve å fiske med rundt 10-15% av cashbeholdningen i dag da jeg ikke er sikker på at markedet er ferdig med å korrigere.

Etter tanke på at det har vært 2 store fall iløpet av uken så er det forsatt mye positivitet i markedet, da en korreksjon har vært ventet lenge (+renteøkning) .
Men hva skjer hvis vi forsetter neste uke i samme kjør? Mange som brukte tirsdagen til “røverkjøp” vil vel da selge unna da oppgangen har uteblitt?

Synes dette med psykologi i markedet er mest vrient å sette seg inn i.

1 Like

Jeg var litt urolig for at dette var en black swan event i starten av uken, nå har jeg ganske stor tro på at dette bare er en helt vanlig korreksjon, som blir litt ekstra dramatisk fordi den var så på overtid.

4 Likes

Er det utviklingen fra tirsdag og utover som vippet deg over på korreksjon?

Vi er visst på god vei

HAhahahaha

Hoi @pdx har du litt statistikk om brukerne på forumet eller? Føler at det er litt sånn richmeetyoung her nå med @Christian på 40! (Grattis) og @Starfighter, @duogdu, @Oilimp m.fl oldiser :grin:

Merker jeg savner de gamle skattelistene hvor man fikk vite hvor mye ny vei, minutter et jagerfly i lufta, hvor mange grandiosaer osv man finansierte.

1 Like

Må nok skuffe deg, jeg er nok ikke god for så mye. Har en onkel som er god for over en milliard, men drypper ikke så mye på meg. :stuck_out_tongue:

1 Like

Har nok færre Funcom aksjer enn deg @Hakon.
Og så er kontoen alltid tom, aldri tørt krutt for å kunne spe på. Og ikke minst så har jeg eg snitt på rundt 17,5 i Funcom.
Først var jeg fullasta, så øka jeg på disse betonggulvene nedover mot 3 kroner også litt under…

Har du tatt for mye Møllers Tran? @Hakon :joy:

Så forskjellen på 40 til 43 er oldis? :joy: @Christian nyt de 3 årene før du er oldis i følge wiseass her :sweat_smile:

3 Likes

Jeg synes det er fint å være såkalt oldis, @Oilimp. Ungdommen har mye kjekt å se fram til… :money_mouth_face::sunglasses:

Edit: I dag er det to år siden jeg prikket inn V75x2 på Forus travbane og 87k i premie.
Håper på reprise i ettermiddag.
Jeg legger ut resultatet, ca. kl. 18 i kveld i denne tråden.

Edit: Resultat fra dagens V75. Ble ikke den store gevinsten i dag heller, men den gikk i pluss.
47

6 Likes

Iflg niesa mi på 16, er jeg olding. :smile:

5 Likes

Told you so :rofl:

Du må laste opp bilde på nytt, ser ikke ut til å ha fungert.

Bygger ny innredning til kaffibrenneriet. Langbord av fjellfuru:

11 Likes

Den ene tingen jeg stilte som betingelse for å jobbe med nearshoring for noen år siden var at jeg aldri, aldri, aldri kom til å sette meg på et russisk innenriksfly.

3 Likes

@Chrysler300C svarer her for å holde Trvx tråden fri for småprat.
Jeg hadde en flott fotballopplevelse i dag, du da? :sweat_smile::+1:

Haha :stuck_out_tongue_closed_eyes::joy:

Nei får håpe børsdagen imorra blir mer og se frem til !! Huff …
men gratulerer med seier til dere :see_no_evil::see_no_evil:

1 Like

Takk for det! Satser på en bra børsdag imorra ja👍
Har denne sesongen også veddet en bedre flaske cognac med en god kompis på om hvem som kommer høyest på tabellen til mai, i fjor vant jeg. Cognacen drikkes av begge, men taperen betaler og vinneren får ett års skryterett-DET er den virkelige premien :sweat_smile::+1:

2 Likes

Får håpe du må grave i lommene etter penger til den cognacen i år :joy::+1:t2: Men det tetter seg til nå ja …
synd city har ødelagt hele morroa om 1.plassen allerede men :roll_eyes: Hehe