Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Husj nu med dæ! Ikke si at æ bare har fådd bygd på lavvoen med et rom for å vaske meg i nysne :joy::joy:

8 Likes

Badet ditt er egentlig bare en ekstra åpning i lavvoen hvor det står «bad» over? :stuck_out_tongue:

5 Likes

Jeg skrev “BAD” i sneen utafor den nye åpningen i gult :grin::+1:

3 Likes

Mer imponerende om det hadde vært i brunt :speak_no_evil:

3 Likes

Sjuke folk!:joy:

3 Likes

Gul skrift og brun ramme? That 's a fine idea!:grin:

2 Likes

Godt å se at det faktisk går an å vinne saker hvor det leveres ubrukelige IT-løsninger.

Høsten 2017 har det foregått en rettslig prosess i Nedre Romerike Tingrett. Dom ble avsagt fredag 9. februar, og FK Agri vant en knusende seier.

Det var i april 2014 FK Agri inngikk kontrakt med Infor om utvikling og implementering av forretnings-systemet M3. Kontraktsrammen var på inntil 156 millioner kroner og de første leveransene var planlagt fra våren 2015.

Etter flere forsinkelser valgte Infor i november 2015 å ta en ikke-kontraktfestet pause i prosjektet, skriver FK Agri.

Sa opp kontrakten

Kontrakten mellom Felleskjøpet og Infor hadde en fast kostnadsramme og en klar ansvarsfordeling. Infor krevde vesentlige endringer på disse punktene.

Etter to måneders dialog og forhandlinger valgte Felleskjøpet å heve kontrakten med Infor i februar 2016. Felleskjøpet stevnet Infor med krav om erstatning for manglende leveranser og brudd på inngått avtale. Samtidig reiste Infor et motkrav om erstatning for urettmessig heving.

Frifunnet fra motkrav

Felleskjøpet er tilkjent erstatning fra Infor på 288 millioner kroner, i tillegg til saksomkostninger. Felleskjøpet er også frifunnet fra motpartens motkrav.

– Vi er svært glade for at retten har anerkjent Felleskjøpets rolle i denne saken, og at vi fra vår side har drevet prosjektet på en forsvarlig måte i henhold til inngått kontrakt. Vi konstaterer at tingretten med dommen slår fast at Infors opptreden innebærer et grovt uaktsomt kontraktsbrudd, sier John Arne Ulvan, konsernsjef i Felleskjøpet Agri.

3 Likes

Boligkrakket er avlyst og OSEBX i 1000 ved utgangen av 2018, shorte Spaina?

3 Likes

Jeg likte meg ikke så veldig godt i Spania allikevel, men litt trist at det kommer til å gå dritt der da :disappointed_relieved:

2 Likes

Da er det aktuelt å bli Nordnet kunde igjen ass.

2 Likes

Har han penger til det da?

1 Like

Flykter fra gjeld etter å ha bomma med giring :stuck_out_tongue:

2 Likes

Ler så jeg griner​:joy::joy::joy:

HAHAHA, huff.

Kan ikke noen skrive noe litt på kanten til han på twitter? :stuck_out_tongue:

@lassar @h3nk1 vi trenger en hitler film, eller noe memmes nå. Gjerne som inkluderer at Tom nå skal gi investeringsråd til pensjonister fordi han er avslørt som udugelig i Norge.

3 Likes

opptatt med å bygge .
#sinnasnekkeren

5 Likes

Fine hyller der @lassar

:wink: :wink:

1 Like

Kanskje dette kunne være noe for deg @Hakon?

http://www.husbilhusvagn.se/massor/ny-premiumhusbil-visas-pa-kistamassan

2 Likes

Aksje nestor og spåmann Tom Hauglund slutter i Nordnet, kanskje like greit mannen bommet så og si hele tiden.

-/ TOM HAUGLUND flytter til Spania med familien, og da trenger Nordnet en ny investeringsøkonom.

http://www.hegnar.no/Nyheter/Energi/2018/02/Selger-IKM-Gruppen

1 Like

image

4 Likes