Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Når jeg overtok huset jeg eier nå slet vi med at det ene avløpsrøret som halve huset bruker rant dårlig, da fikk jeg inn et firma med sånn svææær bil, de spylte røret en 100-150meter nedover. Alt funka fjell etterpå. Kosta noen kroner men var verdt investeringen.

Lettere å vedlikeholde når man har spylt det rent.

2 Likes

Ja, må nok ta kontakt med noen som kan fikse hvis ikke det hjelper med middel og staking. Håper det ikke trengs da :sweat:

Veldig mange gullkorn i den artikkelen, bl.a.:

Forankring er én forhandlingstaktikk som utnytter andres irrasjonalitet. Den går ut på å hive ut et såkalt ‘anker’ ved å fremlegge sitt tilbud først.

Ankeret blir et referansepunkt. Det påvirker andres oppfatninger om hvordan en avtale kan se ut. For eksempel vil prisantydningen på en bolig i stor grad påvirke folks oppfatning av dens verdi.

Tenk på det neste gang det kommer en børsnotering! :slight_smile:

2 Likes

Kanskje jeg burde ha investert slik jeg gjør i min fiktive portefølje :slight_smile:

(oversikten finner du i høyremenyen på forsiden)

5 Likes

På tide med en revolusjon: image :fr:

5 Likes

For en start av Liverpool idag :star_struck::star_struck:

4 Likes

2 gode nyheter for meg i går, Liverpool gruste Shitty og Costa tar hatten og går :joy: :+1:

2 Likes

Heyh!
Jeg er på en småpen 4 plass på topp 10 lista her i dag!
AlliniNanodåttcom :laughing:

1 Like

@studenten86

Ref. diskusjon her: Nordic Nanovector teknisk analyse (NANO)

Jeg tenker det er litt sært at det er lov å kode roboter til å gjøre det automatisk, men om du gjør det manuelt er ulovlig? :stuck_out_tongue:

Vil det si at om man lager en aksjeklubb (TI-klubben? :wink: ) og lager “verdens beste robot” (som utnytter alle svakheter man kan finne osv.), så er det lov? Eller er det bare de sertifiserte “store gutta” som får lov til dette?

Tror det må omformuleres, ikke ‘utnytte svakheter’, men ‘market maker’. Også er vi rett og slett ikke så flink med koding, så vi er uheldig med at den av og til kanskje snubler og tuller til for de andre robotene =D
At vi klarer å lage noe som er best er nok svært usannsynelig. ^^

Selvsagt, men må jo ha trua. :wink:

Mener å ha lest det var en norsk gutteklubb som gjorde dette mot en utenlandsk robot, fant en exploit og pushet den for å mekke cash.

De ble saksøkt av denne megleren når de fant ut om det, husker ikke hvem som vant i retten.

1 Like

EDIT: (sitat fra artikkelen):

Høyesterett viser til at sakkyndige - og en rekke andre markedsaktører - har gitt uttrykk for at de tiltaltes handlemåte anses allment akseptert i markedet.

«Handlemåten er dessuten med på å fremme lovens formål ved å fjerne en ineffisiens i markedet ved at Timber Hill sluttet med sin irrasjonelle justering av kursen(…)», står det i dommen.

5 Likes

Syntes det er latterlig at de blir dømt, dette er jo AKKURAT det roboter gjør mot oss, bare mye VERRE og med MYE mer kapital i tillegg.

Edit: bra de ble frifunnet, robotene som er pakket.

(off topic, min siste post om dette)

2 Likes

Meget interessant kveld med fruen, vi kjører personlighets test :joy: lær mye om seg selv!

Vi tok dette test: https://www.16personalities.com
Så kan man lese om sin typ her: http://www.personalitypage.com/html/high-level.html

Hvilke typer av personligheter har vi på tekinvestor? :smiley:

Jag er tydligen ENTJ - "The Executive"

#BossMan

Jeg er visst en INTP - “The thinker” :slight_smile:

Protagonist her :grin::+1::rofl:

Ser det har vert litt problemer med å hente ut data fra Hamlet Pharma (sikkert andre aksjer også) en stund.

Noe du kan se på @pdx ? :blush:

1 Like