Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Hva med vanlig stormkjøkken og supplere med gassbrenner?
Tilfeldig søk på Google Trangia stormkjøkken med gassbrenner

Liggeunderlag må vel være oppblåsbart?
Jeg har Therm a rest, men her er en test over oppblåsbare liggeunderlag:

1 Like

Ok, takk @Duogdu. Ja det må være oppblåsbart liggeunderlag. Har egentlig tenkt litt på de fra Therm a rest. Er du fornøyd med din? Hvilken modell er det? Må kanskje bare innom butikken å prøve de ut litt. Tror jeg vil gå for en gassbrenner, siden jeg ikke går noe på vinteren. Er bare litt usikker på hvilken, så derfor tenkte høre om noen her hadde noe de har brukt og vært veldig fornøyd med.

Bare å komme seg ut @Biff. Få utfordret kroppen litt og slippe tankene fri. Komme seg litt bort fra stresset i hverdagen og bare nyte stillheten. Så er det alltid ekstra godt å komme hjem igjen etterpå :wink:

Liggeunderlagene vi har er ganske tykke, 38 mm tror jeg, de er gamle… Vi kjøpte en gang et billig på sportsbutikk, det ble delaminert på første tur, de var har nå holder etter mange år. Men blir lite brukt…vi går på Turistforeningens hytter, det gjør vi også alt for sjelden…
Telt og sovepose er vi nok blitt litt for bedagelig anlagt til å bruke…men datteren på 13 vil på tur med telt…så kanskje vi får tatt en tur vi to, enten til fjells eller med båten til en holme.

Jeg kan varmt (bokstavelig talt) anbefale Thermarest. Jeg har det linket til under og er veldig fornøyd med det. Når det kommer til turkjøkken er det litt avhengig av hvor mange som drar på tur.

Gode gamle stormkjøkken fra Trangia er digg å bruke, men blir litt mye å drasse på om man er på tur alene syns jeg. Er man et par stykker er det lille kjøkkenet fra Trangia praktisk (27, den linket til over), er man hele familien eller kompisgjengen kan det være praktisk med det store (25). Drar jeg alene tar jeg med denne:

1 Like

Takk for tips. Da skal det sjekkes ut. Det er tur alene som regel. Har aldri prøvd å ligge i turisthyttene. Kanskje jeg skal prøve det, vet det er noen på ruta jeg skal gå.

1 Like

Medlemsskapet i turistforeningen er vel det eneste som aldri blir kuttet ut, andre medlemskap er gjerne til og fra. Synes de lokale og DNT gjør mye bra.

Supert på hyttene utenom høysesong.

1 Like

Må en være medlem for å bruke hyttene eller kan en betale på andre måter? Må en bestille? Har som sagt aldri brukt de.

Det er billigere for medlemmer. Betalingen på ubetjente/selvbetjente hytter er en bankgiro/faktura du fyller ut til deg selv (sist jeg var på en hytte). Det har vel begynt å bli mulig å bestille, men “regelen” er vel at alle får plass samme hva. Mao at man kan sove på ekstra madrass e.l. hvis det er fullt.

Størrelsen og standarden på hyttene er veldig varierende. Det er også veldig varierende hvor mye folk det er på hyttene. Var i Tafjordfjella i midten av juli og da fikk jeg og fattern en diiiiiiger selvbetjent hytte med innlagt strøm for oss selv. Har også ligget på gulvet i peisestuen på Rondvassbu fordi det var flere hundre gjester.

Betjent = fungerer litt som et hotell
Selvbetjent = du fikser alt selv, men det er boksmat å få på kjøpt
Ubetjent = du fikser alt selv, men det er ikke mat

1 Like

Stemmer alle de erotiske novellene om turisthytter?

3 Likes

Takk for info. Er inne å leser på nettsiden deres. Har alltid lurt på hvordan det er hvis det er folk der, men leser at alle får plass. Jeg skal nok ha med telt uansett, i tilfelle. Ble skeptisk når jeg leste @savepig sin melding nå haha :rofl:

1 Like

De gangene jeg har vært på selvbetjente hytter med andre folk har det ikke vært noe som helst problem i hvert fall. Det blir bare litt flere å fordele vasking/rydding på når man drar fra hytta på morgenen. :slight_smile:

2 Likes

Høres fint ut det. Det er ikke høysesong nå, så regner med det står tomt.

2 Likes

Støtter @Duogdu. Kjøp et standard trangia sett og supler med gassbrenner

Ok. Da blir det sportsbutikker imorgen og ser hva jeg lander på.

2 Likes

Da venter vi på bilder fra turene på Insider delen :smile:
Er absolutt ikke krav om medlemskap, men en skal vel ikke ha mange overnattinger før en evt sparer inn medlemskapet. Jeg er nok i kategorien som heller taper enn tjener på medlemskapet.

Men nå våknet medlemskapselgeren i meg: barna har blitt med på endel aktiviteter i Turistforeningen, datteren to ganger på Newtoncamp, sønnen på rafting/downhill i Hafjell, helgeturer i alpinbakken, skal nå i sommer en helg til Auglendshavn eller noe slikt med fisking, matlaging osv osv. @Evilfreud lokallaget vårt er supert! Mange gode tilbud for barn/ungdom. Dine barn er vel litt små enda, men 10-11 år så begynner det å dukke opp saker å ting.
Og alt dette jeg ramser opp er rimelig, ting som omtrent alle vil ha råd til.

1 Like

Husk sånn singel lue da :joy:

1 Like

Det morsomme er jo at de starta som bare kødd, men så var det noen som begynte å bruke grønn lue. :stuck_out_tongue:

4 Likes

Får se med bilder :slightly_smiling_face:. Ikke helt 100% sikkert enda. Skal se på været og litt sånn. Foreløpig melder de greit.

Singel lue :rofl:. Trodde ikke det florerte med damer på fjellet nå? Målet er egentlig bare å slite ut kroppen litt og slippe folk :yum:

2 Likes

En dame kan jo også slite ut kroppen din :stuck_out_tongue_winking_eye::ok_hand:t4: Hehe

1 Like

Kona passer på det. Når hun gidder :sob:

2 Likes