Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Kickass grafikk på https://youtu.be/5Dejnlz2bqg?t=2m35s dette spillet :smiley:

1 Like

Noen hær med tips til ett eller flere
videoredigeringsprogram som duger?
Trenger ikke å være gratis.
For det meste film fra drone :+1:

Apple Final Cut og Adobe Premiere.

2 Likes

Er på utkikk etter en ny bærbar pc…
Den skal for det meste brukes til helt vanlig bruk og videoredigering. Planen er da å bruke Adobe Premiere, må bare ha en maskin som er kraftig nok til at det lar seg gjøre uten problem.

Oppløsningen i det jeg filmet er alt fra 720p til 4k, mest brukt blir kanskje 1080p og 2.7k… (Drone, Dji mavic air)

Jeg vet ingenting hva jeg skal se etter, er det noen dataeksperter her på forumet som kan komme med tips/linker? Det hadde jeg satt stor pris på.

Maks 10.000kr (om noe duger til den prisen)

:smiley:

Kom over denne… Er dette en pc som bør være solid nokk?

… til hva? :stuck_out_tongue:

Er på utkikk etter en ny bærbar pc.
Den skal brukes mye til videoredigering, vil at den skal kjøre Adobe Premiere for eksempel, uten problem. For det meste redigering etter filming fra drone (1080p, 2.7k, 4k) Ikke akkurat store produksjonen, men såpass ytelse at den ikke er treg forhold til redigering og ellers. Rundt den prisklassen og nedover og størrelsen :slight_smile:
Men vet ikke hva jeg skal se etter, for den type bruk.

Skrev en post to hakk opp :slight_smile:

Har du noen foslag?
Takk!

Synes forslaget ditt ser bra ut, den typen laptop kommer ofte på tilbud til rundt 10k hvis du gidder å vente 0 - 8 uker. Når det er sagt, tynn og lett = ofte mer bråkete vifte, eller ved kontinuerlig bruk, så går ting tregere. Hvis du vil ha mer ytelse/mindre støy, så kan det være bedre med en litt tyngre/tykkere laptop.

… sikkert noen andre her som kan kommentere hva som kreves av Premiere. :slight_smile:

1 Like

Synest Christian sier mye bra her. Ser også at du har forhørt deg inne på Diskusjon og gjengen der inne bruker å ha bra peiling.

Ellers har jeg en Macbook Pro fra 2015 som jeg redigerer litt dronevideoer i gjennom Premiere, primært 1080p dog. Dette takler den veldig fint, selv om ting kan gå litt tregt om man begynner å leke seg med litt effekter og lignende. Så mulig at maskin fra Apple kan være grei til din bruk? Da står du også med muligheten til å bruke Premiere Pro.

Ja, du har kanskje ett godt poeng der. Skal sette meg ned og se litt mere… Har spurt kundeservice på Komplett, men de sender bare en link av en maskin og avslutter samtalen, så får ikke så mye info :rofl:

Stemmer, har spurt inne på Diskusjon uten hell, skal prøve i en annen tråd. Mulig jeg dinner noe i arkivet.

Kommer nok til å kjøre mest 1080p jeg også…
Hadde i utgangspunktet ikke tenkt en Mac…
Samboeren min har en som jeg bruker av og til, får den bare ikke til. Men det er vel bare tilvenning…
Men helt klart en mulighet det

Mac er litt køddete når en er vant til PC, men jeg har en iMac 27” som nå er 6,5 år, kun oppdatert minne fra 4 til 16GB, duger enda.
Slipper oppdatering hver gang den slås på osv…
Jeg kjøper nok ny iMac når den skal byttes. Jeg er drittlei av PC. Men jeg bruker Mac lite og nå har vi kuttet ut PC på jobb også, kun iPhone og iPad.
Jeg tror holdbarheten til Mac er overlegen, og i tillegg får en tom maskin uten søppel. Kjøper en PC er den jo full av greier som bare lager trøbbel, kjipt for enkle bgukere som meg😊

2 Likes

Jeg har og Macbook Pro. Aldri mer PC når det gjelder bærbar. Litt tilvenning er det ved å gå over til Mac, men når du først har blitt vant til det, så er den helt suveren i forhold til PC. Den er dyr, men jeg synes den er verd det. Vi får ikke Ferrari for Lada pris!

2 Likes

Vet det har blitt snakket om Pioner kapital her tidligere…

Er det et av husene som har drevet med råsalg av tvilsomme prosjekter?

Ja , Urtehaven er et av de selskapene de har hentet inn penger til 2 ganger ( som jeg kjenner til ) :

1 Like

Fikk uventet besøk ved hytten i dag tidlig.

6 Likes

image

6 Likes