Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Exdama jobber midt i Oslo og tar siste toget hjem, så rundt midnatt. Hun har aldri opplevd noe kødd, utenom under ransbølgen for noen år siden.

Har selv vært ute og røret i Oslo sentrum på kvelden for <1 år siden, ikke noe kødd da heller.

2 Likes

Bra for henne, mine søskenbarn hadde plenty å fortelle om venner som hadde vært livredde. Alt i fra å bli truet med bank til voldtekts forsøk. Jeg syntes det var så ille att jeg spurte om de ikke overdrev litt. Jeg fikk 4 hoderyst, fra 4 kjekke ungdommer/unge voksne tilbake. Den yngste jenta til broren min jobber forresten på OB.

3 Likes

Jeg er ikke så veldig mye på Ellingsrud, så kan ikke uttale meg om det området spesifikt, men jeg og klikken min beveger oss i belastede områdene i Indre Oslo svært ofte, tidlig som seint. Jeg kan ikke huske sist gang jeg følte meg truet. Det var verre i Gågata ved midnatt på en lørdag på tidlig 2000-tallet for å si det sånn :slight_smile:

Men, kjipt å høre at slekta di er redde i nærmiljøet sitt. Det er ikke bra.

@anon21766851 Jæh, markedskreftene har vist seg svært egnet til å korrigere sosiale problemer. Tror ikke løsningen på urbane problemer i Oslo er at fattige mennesker med mange barn skal begynne å betale barnehageplass for 2-3 barn. Høres mer ut som noe Tatchergreier som var delaktig i sterk vekst i urban fattigdom i England under hennes regime.

2 Likes

Jeg må være så ærlig å si at jeg ikke er interessert i å betale for at folk i kommunal bolig skal fostre opp barn nummer 3, 4, 5 og 6. Det er faktisk så graverende at man bør vurdere om vedkommende er skikket til å være foreldre i utgangspunktet.

Betaler heller staten for å hente disse barne ut av åpenbart dysfunksjonelle hjem og sikre dem en fremtid.

Har selv to barn, og dersom det blir et tredje så skal det være et fosterbarn som gis en ærlig sjanse her i livet.

4 Likes

Fair enough. Jeg er ikke fullstendig uenig i det du sier, men her glir vi over til å diskutere hvordan samfunnet skal bygges opp og hva statens rolle skal være fremfor å diskutere hva som bør gjøres med situasjonen med ungdom fra lavere sosioøkonomiske kår med sosiale problemer i Indre Oslo. Jeg tror at kutt i offentlig støtte snarere kan bidra til å sementere disse problemene enn å å la de bli et forbigående.

1 Like

@Christian problemet er ikke Oslo sentrum ( med mindre du vandrer i hore og drugstrøke).

Om du drar østover derimot.

Grafene dine stoppet i 2014. ER de 3 siste årene som har blitt markant verre :wink:

1 Like

Den ene, den andre endte i 2016
image

Jeg sier ikke at det ikke er blitt verre, jeg bare sier at det er rimelig lokalt. :slight_smile:

Det er jo det som er hele greia med svenske tilstander. Du får områder, bydeler, soner hvor ting tar flatt av og politiet mister kontroll.

4 Likes

Statistikker kan dessverre vaere veldig misvisende.

Hva er et lovbrudd feks?

Og lovbrudd maa anmeldes for aa fanges opp, hvilket paastaas aa i mindre og mindre grad skje fordi det ikke har noen hensikt i enkelte miljo.

Dette var vel strengt talt en greie mellom ungdom i skolealder. Kjipt ja, men ikke noe som voksne bør være redd for akkurat.

Det er blir stadig mer svenske tilstander i enkelte Osloområder. Det er et trist faktum. Uansett hva overordnet statistikk om kriminalitet sier. Sånt er et uunngåelig resultat av at ressurssvake grupper samles på ett sted, og i for stort antall. I dette tilfelle innvandrere med varierende lyst og evne til å integrere seg i den norske modellen. Det er påfallende hvordan de fra konservative, gjerne stammeorienterte, kulturer er “verstingene” i så måte.

1 Like

Kikker på Åsted Norge.
Vurderer og tipse politiet da jeg nettopp så bilen som ble brukt under tobakkstyveriet.
Så bilen på TV.
:crazy_face:

Årets første plenklipp unnagjort i varmt vær.
Nå er det smurfetid.
Termometer er i skyggen.

7 Likes

DN sitt aksjonærregister for 2017 er oppdatert (uten aksjesparekonto)

Man trenger bare å være uheldig 1 gang. Selv har jeg blitt forsøkt ranet med kniv 2 ganger. Han ene ga opp og han andre fikk seg en runde etter han snudde og la kniven i lommen og dro igjen glidlåsen.
Utover det fikk jeg juling av en gjeng på 9 mann, men det morsomste var når jeg traff på en av dem på siste T-bane hjem når vi var alene :rofl:

5 Likes
1 Like

Les kommentarfeltet!
Tragikomisk, burde vært iq-test og alkotest for å koble edb-computern på intrenettet! :rofl::joy:

2 Likes

Lurer på hvorfor man skal betale NRK lisensen, når de ikke en gang klarer å levere på selveste nasjonaldagen :sweat_smile:

1 Like

Hahaha.
Kommentarfeltet i Vredens Gnag var morsommere enn selve artikkelen Oilimp.
Karen fra arkitekthøgskolen i Bergen var et høydepunkt.
Han gikk løs på FRP.

Man skulle ikke tro det var mulig.

For ordensskyld så kan jeg nevne at jeg er FRP medlem.

3 Likes

Du må vel strengt tatt ikke nevne det men :slight_smile:
Jeg stemmer også på de, i mangel på et bedre alternativ.

2 Likes