Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Det hvite hus er splittet.
Yanny eller laurel.

Leste akkurat at NRK sparer 4millioner i døgnet på streiken.
Det bør trekkes ifra neste års NRK overføringer.

1 Like

Litt interessant sak denne NRKstreiken egentlig. NRK selger ingen varer eller tjenester. Alle vi som har TV (“mottakterutstyr”) blir i stedet tvunget til å betale lisens. Det betyr at når journalistene streiker, så taper ikke bedriften noen penger (salg), men de sparer utgifter.

Det eneste tapet er en og annen som ringer inn og klager på mangelfulle sendinger. Personlig synes jeg det var befriende å se 17 maitogene uten kommentering og intervjuer i går.

Kan vi ende opp med at det streikes helt til streikekassa er tom, og så er det tilbake til jobb uten at noe er forandret?

4 Likes

Jeg er for og spare ressurser.
Gjennvinning er bra om det sparer miljøet.
Stiller noen ganger spørsmål om det er miljømessig forsvarlig og kjøre plast til Tyskland for gjennvinning.

Jeg liker ikke all plasten som flyter rundt som vi alle har sett på nyhetene.
Folk griser noe jæ…

Jeg blir alikevel bekymret når det er snakk om forbud mot mikroplast.

Jeg er klar over at mikroplast skader jordens hav men så lite jeg holder på i senga så synes jeg det er litt surt om jeg ikke lenger kan kjøpe kondomer om mikroplast blir forbudt.

Selvironi er bra.

1 Like

Vet du ikke at vi aldri vasker føttene med strømper på? :joy:

1 Like

Eller som vi sier i Alta: du kan nu fan ikkje græve dæ i øran me polvotta på! :joy:

4 Likes

Prøvde meg med pizza på grillen i dag. Det ble knallbra

11 Likes

Akkurat tilbake fra fjelltur hvis du har noen rester. :smiley:

1 Like

Det ble dessverre ikke mye igjen. Får planlegge med rester neste gang, så kan du rusle bort en tur.

1 Like

Vi har tatt det opp tidligere men det blir stadig værre.

Dette er jo bare guttestreker! har ingenting med etnisitet eller integrering å gjøre :stuck_out_tongue:

2 Likes

Alle har vel kastet appelsiner på pubgjester i sin ungdom? :smile: :tangerine:

5 Likes

Ja var akkurat det samme for 20 årsiden. Vi plukket stein og panta flasker for å kjøpe appelsiner, gud det var tider.

https://m.youtube.com/watch?v=DavdKjepuQg.

Mimmre :smiley:

Kom over denne i morges. Skrevet november 2017. Amazon står nå i 1550,- dollar :grin: Et godt eksempel på at et selskap som går eksepsjonelt godt, kan være et godt kjøp selv om aksjen virker svindyr.

4 Likes

Steiner de folk så oppfører de seg jo som dyr, uansett hvor de er fra.
Er de norske, hiv de i fengsel.
Er de asylsøkere, hiv de ut av landet.
Ferdig arbeid, det er bare en gigantisk bjørnetjeneste for hele landet å være så ettergivende som Norges politikere er.

4 Likes

110% enig med Oilimp.

Jeg tolket innlegget til Evilfreud som at han var ironisk gitt den emojien han brukte og hans tidligere utsagn.

Vet ikke om jeg tolket riktig?

2 Likes

AP sin innvandringspolitiske talsmann var jo på 18.30 nyhetene ikveld og ville ha strengere innvandringsregler.

Det varer vel helt til imorgen da de sikkert snur.

2 Likes

AP har ikke akkurat vært veldig langt fra Høyre/FrP på det punktet. Og litt for mye annet. Ikke rart de mister velgere, når inntrykket de gir er at man kan få høyrepolitikk med Erna eller Støre. Jeg holder til på venstresiden i politikken, men kan ikke si at jeg er imponert over Støre. Jeg aner faktisk ikke hvorfor han er partileder…

Over til noe helt annet.

Jeg foretok årets andre plenklipp idag.
En uke bare siden sist,masse skråninger og 1måls tomt…uffff.
Bra trening da.

Jeg gikk og tenkte mens jeg klippte og siden jeg har litt sær humor fikk jeg lyst til og sende en mail til Santander hvor jeg har høyrentekonto da jeg liker og ha cash itillegg til investeringer.

Det jeg kunne tenke meg og spørre de om er om de vil veksle alle hundre og tohundre lapper som står på høyrentekontoen min da disse vel snart blir ugyldige.
Jeg vil jo nødig miste pengene mine som står på kontoen.

4 Likes

Jeg har så liten plen at når den elektriske klipperen sluttet å funke, så kjøpte jeg en manuell. Gratis trening! Bor i 2-mannsbolig, bonusen var at nabokona syntes den var enkel nok til at hun kunne bruke den. :grin:

3 Likes