Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Hytta mi ligger i ett område med mye myr, nå er alt helt uttørket, naboen har hatt hytte der i 50 år, kan ikke hugse tilsvarende.
For min del tør eg ikke grille eller bruke noe form for flammer utendørs, igår ble grillmaten tilberedt på stekepanne innendørs

2 Likes

Jeg kan se i ettertid at jeg har vært overdreven opptatt av rumper.
Særlig med tanke på mine hemorider.

Før så trodde jeg at hemoridene var et stjernesystem som lå langt langt unna i en en galakse langt unna oss.

Man lærer

1 Like

Har svært tidlig kønummer på både Kona og Niro. Heller mot Niro om prisen blir sub 350, men vurderer å bestillte Kona uansett og evt. tjene et par kroner om Niro blir mer passende og får hengerfeste som det har hørtes ut som. Virker nesten dumt å ikke kjøpe Kona når jeg er såpass langt fremme i kø, kan ikke tro det blir et tapsprosjekt uansett om den beholdes eller ei.

1 Like

Ikke vondt ment @pdx

Voldsomt mas om TV2 og rettigheter. “1 million kan miste TV2”.

Hva er problemet, jeg kan ærlig talt ikke huske sist jeg så på TV2 utenom værmeldingen en sjelden gang. For meg kunne de lagt ned hele TV2 uten at jeg hadde blunket.

2 Likes

Jeg har reservert meg for Niro, rett over 100, så jeg antar jeg får bil i år. Ikke det at det haster slik, men det er liksom vinteren rekkevidden er viktig for min del når vi skal på skiturer til fjells.

Jg har en sønn på 16 som skal begynne å øvelseskjøre, håper han får bil med hengerfeste. Da kan jeg låne hans bil når båten skal flyttes fra båthavna til hagen og jeg skal kjøre bort et lass med skrot eller hageavfall. Kjører med henger kanskje 10 ganger i året.
Jeg har omtrent gitt opp håpet om å få elbil med hengerfeste. Tesla X er for drøy, det er meningsløst for meg å kjøpe så svær og dyr bil for å kjøre rundt med en liten sekk som jeg bruker på jobb og matpakken min. Jeg synes X er en kul bil, men…men det er klart hvis jeg flytter over endel aksjer fra Funcom til PCIB og PCIB går bananas så kan jo alt være aktuelt :slight_smile:

1 Like

Jeg har ca 270 på Niro, ca 300 på Kona.

Jeg håpet at Niro skulle få 1200 kg på kroken, men innerst inne tviler jeg. Har en gammel stasjonsvogn som kan gjøre den jobben uansett, men hadde vært greit. Rekkevidden blir vel ganske redusert med tung henger.

Model X er jo et svært flak av en bil, jeg får ikke lyst på den en gang. Bare bekymring og praktiske problemer.

1 Like

har litt lyst på denne https://www.jaguar.no/i-pace
men vi får se… Taper jeg alt på WR nå blir det elsykkel isteden hahah

1 Like

Rekkevidde blir redusert, men jeg vil tro 20 mil kunne være i nærheten med 64 kWt batteri for liten campingvogn, for varehenger gjerne opp mot 25-30 mil.
Men hengerfeste kan en håpe på, men det skjer ikke, tror jeg.
Men en kan sannsynligvis montere hengerfeste for bruk til sykkelstativ, evt bagasjeboks bakpå sykkelstativ. Koster rundt 12000 kroner hvis jeg husker riktig. Dette er det forhandleren sier, han er relativt nøktern og realistisk.

Hvis bagasjeplass er for liten til feks ferie kan jo dette være en løsning, hvis en har behov for hengerfeste for sykler:

Jeg har en liten campingvogn på 970 kg jeg håpet skulle kunne hektes på. Kia lokalt har sagt at det blir hengerfeste, men jeg er redd det blir noe ala Toyota hybrid som trekker lett henger med en halv sekk sement baki. :wink:

Hengerfeste for sykkel og takboks så er man langt på vei.

1 Like

Jeg tror ikke det kommer noe hengerfeste for henger. Men kommer det blir jeg happy!:blush:
Men å reise på ferie med kanskje 20 mils rekkevidde blir snaut da, hvis en ikke tenker på kortere helgeturer…lengste Norgesferien vår var over 9000 km😊

1 Like

Takker for meg.
Lykke til folkens.

Jeg sniker i hjørner for og se hva dere skriver men kommer ikke til og skrive mer.
Biff er død.

Jeg stoler på meg selv når det gjelder valg.

Nå skal jeg dyrke weed.

… er egentlig skikkelig misunnelig, jeg digger roadtrips. :stuck_out_tongue:

1 Like

Stikker på ei lita roadtrip imorra jeg :sunglasses::us:

Ska bli digg :smiley:

2 Likes

Da har epoxy primer blitt påsmurt, polering og bunstoff igjen. Faan meg påtide, brukte hele sommeren ifjor til å pusse bunnstoff ned til gelcoat

4 Likes

Biff, det er lov med litt crazy humor vel?
Vi skal vel ikke være så nøye, det skrives da verre ting i chat og på tråder av og til som bare er humor eller hva @pdx ? :rofl::+1:

4 Likes

Noe å tenke på.
Hva gjør man når kjerringa/kona har begynt å tro at hun kan gjøre hva som helst uten at det skal få konsekvenser.
Som foreksempel å begynt å kjøre i alkohol påvirket tilstand.
-hva ville dere gjort. Ringt å anmeldt kona til politiet?
Gidde ikke å prøve å ta det opp med hu en gang om hvor mye feil det er av henne å drikke å kjøre bil. Dette er tross alt et menneske som er overbevist om at jorden er flat. At alle bilder fra verdens rommet er Photoshop.

Tenker det vil bli mye ringvirkning om hun skulle miste førerkort. Men det er mye bedre alternativ enn at hun skulle forårsake en ulykke som kan føre til skade eller tap av menneskeliv.

Hva tenker dere?

Er dette sant?

Tror du jeg spøker om sånn?

Høres ut som et rop om hjelp

… eller kanskje bare gærn?

Høres ikke ut som en jeg hadde ønsket på veiene samme hva. Bedre uten lappen enn at en eller annen person ender kvestet eller død (f.eks. henne selv).

1 Like