Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Håper ikke det. Men det var litt spesielt å lese.

Hvis hun tror jorden er flat så kommer hun nok ikke til å respektere politiet om de tar fra henne førerkortet.
Hvem eier bilen?

Dette er et menneske som har kommet inn i en type krise alder.
Venner og familie av henne har kommentert at hun har forandret seg til å bli veldig egen. -tenker kun på seg selv å sin egen lykke.
Ser ikke hva hennes handlinger er som konsekvens for andre rundt henne.

Tviler sterkt det er et rop om hjelp.

Det er så gale at når jeg gjenforteller hva som kommer ut av henne, da tror folk jeg er den sprø personen. Hennes logikk og intelligens er noe spesiell.

Et annet eksempel.
-hun grillet her om dagen ute i naturen. Selv om det er kommet forbud. Jeg sa at det må hun da ikke gjøre. Det kan jo bli en enorm brann ut av det.
Svaret fra henne var. - det kommer til å regne igjennom om noen uker. Så det er ikke noe problem.

Når man får sånne svar. Da vet man rett å slett ikke lenger hvordan man skal forklare.

Det er hun som står som eier av bilen

Shit. Kan hun ha fått begynnende alzheimers eller noe? Dette er ikke normalt.

Hun der må vekk fra veien.

Dessverre ingenting tenker jeg. Det riktige er klart å ta en alvorsprat og true med politiet, men… jeg har vært til stede når kamerater har kjørt i fylla, og eneste vi har gjort er å ta fra dem nøklene der og da til dagen etterpå. Ingen har ringt politiet eller truet med det. Så… min erfaring er at jeg ikke tror så mye på prinsipper at jeg faktisk gjennomfører det… ei heller har noen andre jeg har vært sammen med gjort det. Man snakker dritt om folk i ettertid, men gjør fint lite, dessverre.

På den andre siden så tror jeg at jeg aldri hadde klart å leve sammen med en person som tror på konspirasjonsteorier av den typen. Det hadde rett og slett blitt alt for slitsomt for meg mentalt å håndtere at jeg lever med en person som ikke er forankret i virkeligheten.

Lykke til uansett hvordan du håndterer det.

Det er på den øya jeg har hytte! Heldigvis ikke der brannen er.

2 Likes

Fy faen, hadde vært litt nervøs, er vel fortsatt ikke meldt regn, og de skrev jo at de ikke kom til å klare å slokke den helt før det kom regn…

Jøss greyboss, det der er drøy kost. Minner litt om et par mennesker i min familie, og ingen av dem desverre solskinnshistorier. Den ene var tidlig demens mens den andre var en litt mindre omfattende, senvirkninger av et lite slag eller noe i den duren.

Beste ønsker.

1 Like

Har hun endret adferd i det siste eller alltid vært sånn? Tror det er en del sykdommer som kan forårsake slikt. Høres ut som en vanskelig situasjon, håper det løser seg :slightly_frowning_face:

1 Like

Nei, jeg er ikke nervøs enda. Det er over en mil fra hytten vår, så dersom det skal spre seg dit må det oppstå ny brann på nye steder. Vi får bare krysse fingrene for at ingen hus, hytter og folk blir skadet.

2 Likes

Var innom samme tanke som deg, kan være noe medisinsk som ligger bak.

Du har min fulle medlidenhet, @greyboss! Min kone har vært syk de siste 7 - 8 årene. Heldigvis ikke samme sykdommen.

Er faktisk mange sykdommer som kan skape sånn mentalitet og oppførsel. Om jeg ikke bommer helt kan svults eller lignende i hode også gjøre at adferd endres drastisk.

Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt kontakt med din fastlege for å ha en fagperson å prate med. Dette høress mer ut som en sak for helsevesenet enn rettsvesenet i første omgang. Send meg gjerne en pm om du vil ha litt mer veiledning

1 Like

Litt håper jeg dere bare spøker når dere nevner sykdom som grunn til oppførselen.

Punkter som skiller seg ut med henne er
-tenker på seg selv først og sist
-prøver å kontrollere alle mennesker og situasjoner.
-lyver 90% av tiden hun snakker.
-manipulere mennesker som er dummere/mindre intelligent enn henne.
-nekter å være sosial med mennesker som er på høyere skolert nivå(som tror/vet at jorden er rund)
-trenger konstant oppmerksomhet fra andre om sitt eget utseende. (At de synes hun er pen,slank og godt trent)
-mobilen er hennes beste venn. Stirrer i den konstant. Instagram, Facebook og Snapchat.
Er det ikke meldt ut på et sosialt medium. Da har det ikke hendt.

Vi har ikke hatt en normal samtale på flere år tror jeg. Etter at jeg ble lei av å prøve å fortelle med mine ord. Så begynte jeg å handle inn bøker og forskjellig som viser til både forskning og dokumentering av hva som er fakta å ikke. Nå er jeg den stygge her i huset.

Annet latterlig eksempel. Drikker man kaffe når man er gravid. Da får man svarte barn.

Å ja. Det har blitt verre med årene denne galskapen.

Mulig jeg missforstod deg, om det bare er eksalerende oppførsel og ikke drastisk endret oppførsel er det nok ikke fysisk sykdom. Fastlege er fortsatt en bra plass å begynne. Alternativt er det viktig å tenke på seg selv også

Vil si det har tatt en helomvending bare de siste seks mnd’er. Men tror ikke det er en fysisk sykdom i hennes tilfelle. Sitter nok i psyken.
Har gått gjennom en del sjekkpunkter for diverse. Nærmeste som stemmer mot henne er psykopat.
Men jo da, en tur til fastlegen å rådført meg kunne jeg gjort.

@greyboss dette er veldig avvikende oppførsel og hvis det har kommet brått eller gradvis brått burde lege oppsøkes da det er mange sykdommer som kan forårsake endring i adferd.

La meg understreke at dette er ikke normal oppførsel.

2 Likes

Når jeg har sittet å tenkt over årene. Så såg jeg tegn tidlig til en ikke helt standard oppførsel.
Men det er de siste årene og spesielt siste 6 mnd’er som skiller seg ut med veldig akselerert endret være måte.

Noen påstår det er en midtlivs krise. Selv syns jeg det for tidlig i en alder av 33. Spesielt når jeg snakker med hennes familie å de kan fortelle at det alltid har vært noe ekstra med henne.

Er sånt tull hver gang TV2 forhandler med TV-tilbyderne, og som ALLTID ordner det seg. Som om TV2 tar sjansen på å miste 1 mill seere :joy: