Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Jeg og @h3nk1 er drevne på dette. Vi har tilogmed fått rekruttert @christian med stor suksess :sunglasses:

Uansett så ønsker jeg deg lykke til, jeg har iallefall erfart at livet har blitt mye bedre etter at vi fikk drept forholdet. Jeg har vært akkurat som det og tviholdt stilltiende alt for lenge, det var usunt og du merker det egentlig ikke før du har gjennomført det. Jeg bor i et par kiwi poser og sånn blir det til leiligheten min er ferdig. Huset får jeg tilbake om 4 år da ungene er viktigst :slight_smile:

4 Likes

Ja det er ikke verdens undergang å leve enkelt i en periode. Så lenge man får det bra. Tror nok det skal bli mye bedre når alt dette er over.

5 Likes

Hade jeg fått taki en sånn person hadde det ikke vært han som hadde risikert 6mnd i buret…

2 Likes

fant ut her på onsdag hva det er verdt i kroner å hjelpe en gammel dame med å rive av to teip biter så hun kan teipe sammen noe gave papir, og hjelpe et barn som har falt på sykkelen.
for når jeg var på vei hjem etter de to super gode gjerninger tenkte jeg. -fy fader så snill jeg har vært nå, nå fortjener jeg å vinne i viking lotto i kveld. å jaggu gjorde jeg det, jeg dro hjem en gevinst på hele 135 kroner. ble litt skuffet da jeg i mine øyene syntes det jeg hadde gjort var verdt sånn type 120 millioner :yum:

10 Likes

Jeg skulle nok ha gjort flere gode gjerninger denne uka da, ble bare 70 kr på Eurojackpot, i stedet for over 800 mill…
Da skulle jeg herja med shorterne i Nano ja, handla for 2-300 mill i løpet av en ukes tid :rofl:

4 Likes

Aldri tatt meg bryderiet med lappen, men i dette fine været har du ikke mye valg :sunglasses:

image

3 Likes

Kan anbefale wave ass, en liten kveld med studie og så en eksamen, done deal.

2 Likes

Godt å høre.
Liker at de har kursgaranti og er i nærområdet

Noen som har peiling på fjell/tursko her? Er ute etter en mid height, lett sko til rundt 1600,- Det er viktig med godt grep på glatt berg samt tørr grus/mose, og den må være pustende.
(Se for deg en som liker å lete etter grotter/huler under fjellet, og som ofte må opp bratte steinrøyser for å komme til leteplassene)

Har noen prøvd både Arc’teryx Bora2 (utenfor prisrange) og/eller Mammut Mercury GTX II +? Salomon?

Har et par Adidas Terrex Mid GTX som jeg er superfornøyd med. Godt grep, svært lette og puster bra. Som alle halvhøye støvler, så blir de litt varme når det er +15 eller varmere og ellers tørt. Hjelper med litt gjørme. :stuck_out_tongue:

1 Like

De var billige! Hvordan er slitestyrken?

Jeg har et par lave Adidas Terrex GTX som er 3 år gamle hvor GTX-en fortsatt er vanntett. Mao, veldig god slitestyrke. Har stort sett brukt dem på lavfjell, men skoene er forsterket på de riktige stedene, og sømmene er ikke på “slitesteder”.

Det eneste problemet med skoene er å få tak i dem, selges basically ikke over disk i Norge. For å sjekke størrelse/passform, så kan du teste noen vanlige Adidas joggesko i butikken, de har tilsvarende størrelse.

Sist kjøpte jeg meg et par Adidas Agravic, de var litt bomkjøp. Sømmer på feil sted, teit konstruksjon på tungen, osv.

Spennende, skal absolutt merke meg navnet. Skal en tur til England på høsten og der er det vel større utvalg.

1 Like

Jeg har noen par Salomon, ikke fjellsko, men joggesko og Gore tex tursko. Greit nok, men skal en ha god komfort tror jeg kok Adidas eller Nike kan være bedre.
Men vi er alle forskjellige.
Har et par Adidas terrengjoggesko, de synes jeg har godt grep og god komfort.

Det ble mammut mercury 2 gtx. De lå inne i systemet til Gmax til 1299 så da var det done deal. De satt perfekt på foten!

2 Likes

En av disse aksjene betaler ca 5% av kursen (etter økningen) i utbytte og blir sett på som en trygg kjedelig aksje. Den andre betaler ikke utbytte og du vet aldri hva neste kvartal vil gi av resultat. Har penger i begge aksjene, men hvis man ser på risk/reward, så burde jeg nok ha vektet meg anderledes!

image
image

Pokal til den som gjetter hvilke to aksjer det er snakk om. :wink:

Kitron og Funcom

2 Likes

kitron og fun… :wink:

1 Like

Venter på Pokalen, @Christian! :disappointed_relieved:

Helt riktig. Ser @Pytt postet samtidig som deg, så han fortjente en pokal han også. :slight_smile:

Det jeg gjerne skulle funnet var flere selskaper som Kitron. Selskaper som har klart å snu fra å levere rundt null til å levere positive resultater, men fortsatt ikke er priset skyhøyt. Jeg har dessverre brent meg et par ganger. Problemet er at jeg har gått inn i selskaper som kanskje er en turn-around case. :slight_smile:

Noen som har et tips? :stuck_out_tongue: