Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Ja, og nå eier vi hele Amerika i tillegg.

1 Like

image

Bare amerikanerne også blir blå nå så kan vi ta helg med en ipa

3 Likes

@Kronn blir det en stor Kronn-eis nå da? :joy: :joy:

1 Like

Kjøpte meg Crusader Kings II her forleden. Åpnet spillet og merket at dette var massivt. Noen med erfaring som kan lede en stakkar på rett vei?

Synes alltid det er like morsomt når man er på hotell. En skal liksom bruke håndklærne 2 dager for å redde verden. Og så skal man ned og fråtse i mat og kjøtt på buffèt. :slight_smile:

6 Likes

Hvis en unngår å kaste mat, bruker håndklærne flere dager osv, så gjør en ett bidrag uten at det koster en noe som helst.
Bra for miljøet og økt inntjening for hotellet.
Jeg synes det er bra jeg.
Her hos oss synes barna det er helt topp med middagsrester som matpakke til skolen. Mat som kunne blitt kastet i stedet.

(Ikke misforstå, vi kaster også mat, alt for mye, men vi forsøker å skjerpe oss)

8 Likes

Hvor fant du den funksjonen? :blush::blush: får tydeligvis ikke lov av systemet å endre axa-beholdning etter at 10 aksjer ble til 1 så får prøve å slette den og legge opp på nytt, men finner ikke «slettfunksjonen»…

Aner ikke om man kan bare slette. Men kan legge til eller fjerne alle. Skriver man null. Så dukker en linje opp for snitt salg og en linje for antall solgte om jeg ikke husker feil. Da vil det i feeden stå at man har solgt eller kjøpt.
Håper det var litt til hjelp

Danke :blush: fikk ordnet det på et vis nå. Handelslogg ble jo helt merkelig da det ikke ble tatt høyde for spleisen først, men da er hvertfall nåværende portefølje korrekt :+1:

skulle det ikke bare vært å skrive inn nåværende beholdning og ny snittpris da?

jobb for @pdx å legge til en ny funksjon det for splitt og spleis :slight_smile: ?

ser investtech har en sånn type funksjon for den fiktive porteføljen man kan lage der inne.

1 Like

Slik jeg ser det så er det ikke fysisk mulig å trykke på «lagre» uten å legge inn salgspris. En funksjon for splitt og spleis hadde vært topp ja :blush:

Du kan skrive 0 på alt og legge til ting på nytt

1 Like

Jeg er helt enig og vi er nøye på dette hjemme. Kaster lite mat og prøver å tenke miljø.

Poenget var mer at det å ikke vaske håndklærne gjør for miljøet blekner i forhold til karbonavtrykket på en overdådig hotellfrokost.

2 Likes

Eller hele greia med at man har flydd 2000 km for å overnatte på det hotellet og spiser den hotellfrokosten. Om de må vaske håndklærne en gang ekstra spiller forsvinnende liten rolle :stuck_out_tongue:

1 Like

En dråpe her og en dråpe der. Blir et hav til slutt av det :yum:

1 Like

Tja, men blir mest symbolsk. Skal ikke mange dråpene forurensning til fra hver av jordas 7 milliarder mennesker før det blir enorme mengder. Hadde vi virkelig skulle tatt tak, så måtte vi lagt ned konseptet utenlandsferie først som sist. Det vil vi jo ikke…

klart folk kan reise på utenlandsferie. vi må bare få utvidet ferien med 3 måneder. så seiler vi avgårde på ferie som i gamle dager :stuck_out_tongue:

Ja, er nok å ta tak i :frowning:️ Kjenner at jeg er ikke for optimistisk på verdens vegne.

1 Like

Vi reiser til Kroatia med bobil over fem tonn. Familie på fire.
Ikke spesielt gunstig miljømessig.
Overraskelsen var derfor stor når jeg ser at CO2 utslipp fra den turen tilsvarer rundt det samme som en tur til London med fly for oss fire.
Mange reiser gjerne til «syden» flere ganger i året, gjerne til Østen, i tillegg en byferie eller to.
Da blir faktisk bobil rene miljøtiltaket i forhold…
Det beste hadde vært å være hjemme, men det gjør de færreste som har råd til å reise…

3 Likes

på tide med ny mobil snart. lurer litt om man skal kjøpe en som er satt sammen av glade barn i kina eller ekstremt glade barn i Korea.
begynner å bli mektig lei av apple sine mobiler som bremser ned for hver oppdatering, så tenker å gå litt over til samsung galaxy s9+. som kommer til å bli alt for svær til å ha i bukse lomma, men helt perfekt når man gjemmer seg unna i arbeidstiden for å lese tekinvestor.
noen her som har erfaring av samsung s9+ ? verdt pengene?