Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Som propanforhandler av AGA, kan jeg bekrefte at det iallefall for AGA sitt vedkommede er slutt på denne panteordningen vi var kjent med fra tidligere - både kompositt og stålflasker. Det går an å bytte flaske mot flaske, men vi får ikke penger igjen ved innlevering av flasker.
Alternativt hvis du har overskudd av flasker, har jeg sett folk selge tomme flasker på salgsgrupper på Facebook og på Finn.

2 Likes

Salg på FB er nok en løsning. Alternativt bytte flasken og selge fiull flaske med rabatt.
Jeg kjøpte selv en stålflaske for et par hundre for å ha en til vinterbruk, kan være trøbbel å få tømme kompositt i sterk kulde.
Bør få noen hundre for ei komposittflaske…
Jeg har selv kjøpt tre, men hos min forhandler.

2 Likes

Kunne ha gjort jobben med å solgt, men eg ville bare bli kvitt flaskene da eg drev å ryddet i kjeller boden, hadde det vert snakk om noe mer enn noen hundrelapper hadde eg nok tatt jobben.
Men det irriterer meg kraftig at kjøpmannen lo av meg og ville få flaskene som han igjen kunne fylle opp selge videre, her var det en prinsippsak at eg heller valgte å levere dei på avfallsplassen

Edit : eg forstår at panteordningen ikke lenger eksisterer

1 Like

Tenkte på @kronn med en gang jeg leste denne artikkelen: https://www.hegnar.no/Nyheter/Kuriosa/2018/07/Saa-lett-kunne-du-tjent-150.000-kroner-paa-en-maaned-i-sommer

2 Likes

Rent bortsett fra at det er ulovlig så er det jo en kjempeide :sweat_smile::+1:

1 Like

Nix. Du betaler for bytteretten. Om du faktisk hadde kjøpt flaskene hadde du også påtatt deg alt ansvar mtp. å få flasken revidert/retestet (som skal gjøres hvert 10. år) hos godkjent organ. Da hadde du og alle andre nektet å betale fem øre for flasker som nærmer seg revisjon, med det resultat at det hadde hopet seg opp med fullt brukbare flasker i markedet som ingen vil ha og at produsentene hadde måttet kjøpe inn nye flasker oftere - hvilket igjen hadde gjort at prisen på flasker hadde vært mye høyere enn den faktisk er.

1 Like

Grundersjel! Hadde jeg bare hatt driven til å gjøre noe sånt i steden for å sitte hjemme i varmen og pille meg i navlen og lese på tekinvestor…

1 Like

Får så flashback til Nanotrådene i fjor vinter-vår når jeg leser Pcib-trådene, mange (deriblant meg) som var like skråsikre på at til sommeren-17 da sto Nano i 130-150 kr, og over 200 til jula-17 hvis de ikke var kjøpt opp! :roll_eyes::sweat_smile:
TTT er en god frase i biotek, ting skal godkjennes, pasienter skal finnes og screenes osv. Kan godt hende det skjer, men det virker litt vel HO å rope om sikkert kort, kurser fra 1000 til 10.000 (!!)pr aksje når bare noen få pasienter er i studiene vel?
Unner de all mulig suksess da, tiden vil vise :slightly_smiling_face:

3 Likes

Noen handy med tips på hvordan man får ut en downlight uten å ødelegge taket? Får ikke noe grep på ringen rundt, og den ligger så tett til taket at jeg ikke får inn noen skrutrekker uten å lage merker i gipsen

De jeg har vært borti har en fjærmekanisme på seg, så det bare er å dra de rett ned, og prøve å holde igjen fjæra, så du ikke smekker deg over fingrene :slight_smile:

Men jeg har ikke gips :slight_smile:

2 Likes

Sugekopp?

1 Like

Smart! Det må jeg prøve!

Er vi alle vitner til at Per Sandberg faller for en honey spy i full offentlighet? :blush:

Hmm. Mistenkelig lenge siden @Nocturne har postet noe. Spørs om noen fikk telefon og pc inndratt etter ferien?

5 Likes

Du som er NANOitt, vet du hvor Sandberg har leilighet? Og vet du hvem som driver malerbutikk i samme by? :scream:

Sandberg trodde vel han gjorde seg selv en bjørnetjeneste ved å dra på ferie dit, eller hva @anon21766851? :wink:

2 Likes

Klapp igjen, din tomme tønne. :kissing_closed_eyes:

1 Like

Hehe nei? Dis gun be good.

Han har leilighet i Mandal, hvor Trond Larsen driver butikk. Trond er bror til Roy. :+1:

Ah har ikke Per nettopp flytta dit? Ny kåk, men trengt litt oppussing? Maling kanskje?

Nettet snører seg… :joy:

Trond er forøvrig en artig kar: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/JmvBm/skatteetaten-krevde-966-938-307-kroner-fra-farvehandel

1 Like