Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Hmm… Ja tenker jo fort 10 år eller ingenting. Renta kan jo fort bukse 0,25% et par ganger og da er det plutselig ikke så langt i fra den låste :thinking:

Hehe, bindet mitt for 10 år for noen år siden, og regnestykket har vært rimelig positivt for banken for å si det sånn.

Men er jo ikke all verden det har å si either way.

1 Like

Bandt renta for 3,ett-eller-annet i 2011. Ikke akkurat gunstig må man si.

VG:

image

Så leser man litt mer:
tre sentrale årsaker til at fattigdommen blant barn har økt såpass mye de siste femten årene:

  • Gruppen med barn som har foreldre med innvandrerbakgrunn, lav utdannelse og svak yrkestilknytning har økt.
  • Barnefamilier har hatt en svakere inntektsutvikling enn husholdninger uten barn.
  • Den generelle lønnsutviklingen har fra 2000-tallet vært høy. Offentlige overføringer har imidlertid ikke økt i takt med denne utviklingen, noe som har resultert i at inntekt fra lønnet arbeid er enda viktigere for familieøkonomien.

– Barn med innvandrerbakgrunn er overrepresentert i lavinntektsstatistikken og utgjør mer enn halvparten av alle barna i lavinntektsgruppen.

OG DA KONKLUDERER VI MED CLICKBAIT!! -( INNVANDRERE TJENER MINDRE!!!)

1 Like

Lavtlønte jobber pluss lav deltakelse i arbeidslivet har ofte den effekten.

mer enn halvparten av det hele påstanden baserer seg på er innvandring. - ja de tjener dårlig inntill de er integrert…

Eeeehh…
Vel, ja kanskje i Sv, Ap og Krf,s verden… :stuck_out_tongue_closed_eyes:
Men faktum er at hvis du jobber, ja da får du mer penger. :sunglasses::+1:
Edit: de innvandrere som trekker ned de tallene og lager den statistikken tjener forresten ikke penger, de får våre skattepenger og oljepenger…

4 Likes

Ankomsten av stort antall lavt kvalifiserte innvandrere til et land med et avansert og kompetansekrevende arbeidsmarked.

Innvandring i stor skala fungerte for USA når industrimaskineriet var avhengig av alle nevene. Og kun nevene. For et langt fremskredent i-land er det sosialøkonomisk havari.

2 Likes

Kulturell berikelse som Venstresida kaller det.

Norge ble for trygt og traust, bedre med litt vald, valdtekt og arbeidslause.

4 Likes

Når man i tillegg gis tilskudd per barn og betaling fra staten for å holde barna hjemme, ja da har man det gående.

Problemet er ikke at stønadene fra staten er for små, problemet er at de er for store.

Mennesker uten arbeid som kjører ut flere enn 4 barn gjør sine barn og storsamfunnet en stor urett. Det burde strengt tatt vært ulovlig. Veien til god økonomi starter med familieplanlegging imo.

3 Likes

Den største årsaken er altså nr.1 barn av foreldre med innvandrerbakgrunn har økt MEN SE HER BARNEFAMILIER HAR HATT SVAKERE INNTEKTSUTVIKLING ENN HUSHOLDNINGER UTEN BARN ERNA SOLBERG WTF, OMG!!!

Og sånn burde det være, spør du meg. Det er ikke en heldig utvikling å la storsamfunnet bære kosten av at arbeidsledige pumper ut 5, 6,7,8 barn.

Kanskje man kunne sett på sammenhengen mellom størrelse på søskenflokk og barnefattigdom også? I de aller fleste tilfeller er antall barn et fritt valg, videre er fattigdommen swlvpåført. Det er hverken mitt eller Erna sitt ansvar at mennesker ikke makter å planlegge.

2 Likes

Absolutt. Poenget mitt er at:

  1. Ha makten i landet i så og si 2/3 av tiden siden 2. verdenskrig.
  2. Ta inn en haug mennesker med elendig utsikt til å lykkes i arbeidslivet/samfunnet
  3. Vent noen år
  4. Observer at nevnte gruppe mennesker ikke lykkes i arbeidslivet, men sammtidig får sinnsykt mange barn.
  5. Vent noen år
  6. Observer at det blir flere fattige.
  7. Konkluder at det blir flere fattige fordi de rike stjeler fra de fattige og det er de borgerlige sin skyld.
  8. Stem AP, SV, R og vis at du er et ekte menneske og ikke et nazimonster.
6 Likes

Må være noe feil her. Erna sa det var integrerbare leger og ingeniører med vestlige verdier hele bunten…!?

Hmm, rart.

Vi vet alle at pizza er verdens diggeste grønnsak.
Nå er det også bevist at Pizza kan kurere krig!

Neste: Kreft.
NANO & PCIB watch out!

1 Like

Har en garasje som er isolert og hvor der er mulighet for å koble på vann og kloakk. Vurderer å selge huset om det dukker opp noe nærmere der jeg vokste opp, mer sentralt. Burde jeg bygge om til utleiedel for student ifht å få igjen mest mulig ved salg? Jeg gjør det meste selv og resterende garasje vil være på litt over 40 kvadrat og stor nok til lagring og opp til 2 biler. @morti, dette vet sikkert du?

1 Like

Hvis du ikke bor i ytre Billebæfjord så vil det garantert øke salgspris betydelig, en separat utleiedel tar jo inn mange tusen i mnd.
Bare her i Alta kunne jeg glatt leid ut en sånn på 35-40 kvm for 6-8000 kr i mnd.
Tror nok det ville økt salgspris med en mill glatt.
Enda mer kanskje hvis den ble godkjent av kommunen.

Ja hvis du får 6000 inn per mnd og legger ut si 350 000 på å lage leiligheten så er regnestykket gunstig for salgsprisen. For eksempel.

2 Likes

Hvor mye takst vil stige avhenger kanskje av hvor mye man får inn i mnd og hvor det dekker ved lånerente osv? Så i dag dekker du jo en mill med 6000.i mnd iallefall

Har politiskole 500 meter unna der vi bor nå så genialt slik sett, tilsynelatende ordentlige folk som leier er også fint

2 Likes

Ja det er riktig. Høres ut som en god lokasjon også. Tenk på parkeringsløsning. Mest mulig privatliv. Tidsbestemt leieavtale.

2 Likes