Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Han skal jo tjene penger han også.

Men ja, det er ikke reell fattigdom, det er “fattigere enn rike naboer” fattigdom.

Jeg har vært fattig. Jeg er ikke fattig lengre.
Det utgjorde ingen forskjell for meg, da det ikke var penger som var problemet…

Jeg var fattig- dvs Nav-trygd, ingen jobb, leiebolig og stor gjeld på eiendeler jeg ikke eide lenger.
Så fikk jeg etter hvert en knallbra jobb med god lønn, betalte gjelda, kjøpte bil uten lån, så leilighet og så eget hus.
Må si det er mye bedre å spekulere på livets underfundigheter i egen kåk med penger til både mat, regninger, ferie og til og med aksjer.
Er heller deppa i en Rolls enn på ringbussen for å si det sånn… :laughing:
(Spesifiserer at jeg ikke har Rolls, og tar heller aldri bussen :rofl: )

2 Likes

Det er bedre å være rik og ulykkelig, enn fattig og ulykkelig.

4 Likes

Er da hverken noe galt med Rolls eller bussen? :joy:

1 Like

Neida, men for utålmodig for buss, og for fattig ( :stuck_out_tongue_closed_eyes::joy: ) for RR :grin:

1 Like

Det var masse på en tid. Håper du har en God kompis å dele med som støtter deg. Vist ikkje byrde du kansje snakke med noen.
har nettop vert gjennom min bestemors død og en helvettes rettsak om foreldre rett til min datter. Eg ville ikkje byrde mine venner så eg fekk profesjonell hjelp lykke til

1 Like

Hvordan har dette seg? Har du gått til psykolog før og sitter igjen med en dårlig erfaring?

Det finnes både gode og dårlige psykologer på samme måte som det finnes gode og dårlige mattelærere. Det kan være stor forskjell. Jeg har gått til to stykker i en periode hvor jeg hadde det vanskelig. Den første gav meg nesten ingenting, mens den neste var kjempebra.

Det er stikk i strid med den erfaringen jeg har. Min psykolog lyttet bare og stillte viktige spørsmål. Poenget er at man får et annet perspektiv på sine egne tanker. Man ser ting fra en annen side enn en klarer selv. Dette er svært viktig for deg SPESIELT siden du ikke har noen venner du kan snakke med.

En venn av meg har samme erfaring som meg. Han gikk til to psykologer før det ble skikkelig match med den tredje.

En forutsetning for at terapien skal hjelpe er selvsagt at du klarer/våger å kle deg helt naken. At du klarer å åpne deg skikkelig.

1 Like

Amen to that brother, amen…

Det er veldig trist. Jeg tenkte først å fremst på å åpne seg for psykologen, men det forstod du sikkert.

Du får gjøre som du vil, men jeg vil anbefale at du finner deg en dyktig psykolog. Det koster og det tar lang tid, men det kan være den beste investeringen du noensinne har gjort. Psykisk- og fysisk helse er så utrolig viktig for å kunne leve et godt liv. Mye viktigere enn penger.

Viktig å finne seg en behandler du kommer overens med. Også gigantisk forskjell på det offentlige mentale helsevesenet og private behandlere.

Ville anbefalt å starte med psykolog, Grei måte å få luftet trykket på. Men viktig med kjemi. Uten kjemi er det verdiløst.

1 Like

Jeg har bundet mitt studielån til 2.9% frem til 2028. Ekstremt attraktiv risk/reward i og med at det er lite igjen på nedsiden.

Hmm… hvorfor fikk du så smud låsning?

Jeg pleier alltid å si, Se på Billions. Så skjønner man fort effekten av å ha en utdannet sikkerhetsventil å jatte med når hodet blir for fullt.

Foretok meg dette i Mars/April.

E det nu blidd forbudt å lufte ræva også?? :joy::joy:

3 Likes

Noen som har noen tips til gode podcast som omhandler gamingsektoren etc, finnes noe av redeye sine analyser/presentasjoner tilgjengelig som podcast ol? Mottakelig for tips innenfor andre tema også! :slight_smile:

1 Like

https://www.goldmansachs.com/insights/podcasts/episodes/05-07-2018-ryan-nolan.html

2 Likes