Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Hva slags «bønne» skal gjæren være like stor som?

Spør for en venn…

2 Likes

Fytti grisen. Dette er skremmende! Tv2 nå!

Har folk problemer med nordnet i dag? Når jeg logger inn med BankID så blir jeg bare kastet til «bli kunde»…

Jeg har nyhetsalarm for både Nano og Pcib gjennom Nordnet.
I det siste har jeg ikke fått Nanos nyhetsmeldinger på mailen på telefonen, men Pcib,s.
Samme i dag.
Men alle Nanos meldinger kommer på mailen på laptopen, er det noen som har en god ide om hva som er feil? Må jo være noe på telefonen, finner ikke ut av det hvertfall…

Er ikke helt ny, men burde ses og høres. :fire:

3 Likes

Hehehe!!!

Hegnar intervjuer Andreas fra Otovo solar.
Når Hegnar får vite at man ikke må fysisk opp og vaske solcellepanelene på taket klarer han å beskrive som at det er “selvvedlikeholdsarbeidende”.

For en skrulle :crazy_face:

1 Like

@pdx Kan du lage andre bakgrunnsfarge-alternativer enn hvit? Blir noe skarpt lys av hvitfarge.

Dark theme for lyssky investorer? :ok_hand:

3 Likes

Skambra!

1 Like

Det har kostet ufattelig mange timer å klare tape disse drøye 5 % det første året på børs:sweat_smile:

7 Likes

Timelønnen i denne hobbyen er episk

3 Likes

Det har kommet til min oppmerksomhet at folk ikke vet helt hva de ulike kallenavnene her inne står for :slight_smile: Jeg har derfor valgt å ta initiativ til å lage enn liste over hva som ligger bak de ulike kallenavnene og meningen deres :slight_smile:

Ettersom jeg er på jobb og egentlig ikke skal drive med svada har jeg valgt å ta de mest aktive brukerene (aka de som er pålogget nå :sweat_smile:)

Savepig - Sparegris

Gostemning - Cannabisfyr, liker god stemning

pdx - Er et kodeord som såklart kommer fra Portland, ettersom dette er koden til flyplassen her

Evilfreud - Djevilsk fyr som du kanskje skulle tro liker bedrageri, noe som er feil. Han er skikkelig fan av en kjent nevrolog, Sigmund Freud.

23skidoo - Holder til i nordlige strøk, liker godt snøscooter, da spesielt det canadiske merke ski-doo…

6ekko - Gekkoen fremhever denne brukerens livstil, han er mellomstor, og er kun fremme på kvelden

agobkf1378 - Ser ut som en vanskelig kode og knekke, men er egentlig ikke det… Ago betyr egentlig tidligere plass, mens bk er jo såklart burger king. Er derfor veldig sikker på min konklusjon om at denne brukeren har tidligere jobbet på burger king.

arcone – Folk kunne trudd dette var en fyr som likte spill, men nei dette er da feil. Navne kommer av det kjente naturprodukte arcone tisane, hårvitaminkapsler.

Biotec – Noen jeg spørte trudde dette var fordi han var engasjert i bioteknologi, dette er da helt feil. Bio kommer av orde livsskildring, mens tec er da forkortelse for techne som er det den greske varianten av teknikk, eller ha kunnskap om noe… For eksempel livsskildring. And now it all make sense.

Borgb – Skal gi dere et hint til hva dette bruker navnet kommer av - ikke spesielt fan av klesmerket, men liker nok veldig godt tennis :wink:

Calusari – Denne var litt vrien… Først trudde jeg det var så lett som at denne brukeren var en danser fra Romania. Dette er såklart helt feil. Denne brukeren er sykt fan av X-files og laget nicket sitt etter han så den 21 episoden i sesong 2.

Celestar – Betyr gud eller gudommelig. #noenerhøypåpæra

Cheng – Dette er jo et kinesiskt navn som betyr vellykket. Men tror nok denne brukeren er dyktigere i som så da han kom fram til sitt alias. Jeg tror nemlig denne brukeren er fan av langnovellene – sjakk-kongen, trærnes konge og barnas konge. Hitbøkene skrevet av vår alles kjente forfatter Ah Cheng.

Christian – Dette er lureri på høyt nivå! Og jeg takker denne brukeren for å hendelig ha fått meg noe jeg kan brygge meg litt på. Mange hadde trudd dette var et navn. Men det er navnet i seg selv som nøkkelen her. Dette er da en kristlig person (noe vi alle har fått erfare i insiderchatten). Christian kan grovt bli oversatt til gudsfølger, en disippel av gud. Men hans ekte navn er enda et mysterium.

Cirmes – en yngre bruker med dysleski. Ordet skal være crimes. Da såklart fra den kjente filmen Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald.

Colzjek - fotograf

dal3bo – Klassiskt anagram med litt feil, brukeren er uten tvil fan av spillet diablo

Delarock – noen tror kanskje denne brukeren er fra polen, men det er feil. Brukeren er veldig fan av countryrockebande fra melhus. Dalarock!

Diffish - Er en blanding av ordene differing og fish. Grovt forklart betyr dette en unik fisk. Fish er jo fra pokersporten en slang på en som er dårlig eller ny spiller. Dette er da en ny men unik spiller i aksjemarkedet! Kreativt! +1

Dweller – Er ofte et ord som blir brukt om dyrets naturlige habitat. Alså Camelen hører til i ørkene. Fisk en i havet. Dweller… ja Dweller hører til på Tekinvestor!

ETH – Ethereum? Ha! Nei lurer ikke meg. Du er nok en tidligere student ved Eidgenössische Tekniske høyskole tenker jeg.

Fao – Navn etter spesialitet mat og jordbruk!

Flaskepanter – Denne er spennende! Noen navne kommer av gjerrig sparer på vær minste krone? Noe han sikkert gjør. Men da jeg satt å så på TVen en dag. Da gikk det opp for meg hvem dette faktisk var! Røde kors reklamen og pantelotterie! Er det virkelig mulig at vi har olav thon på TI? min analyse sier ja, ja det har vi!

Flatspin – Er dette en pilot som har kontroll på aerodynamikk eller er det en som kan et triks på skateboard? Vanskelig og si! Denne klarer jeg ikke! Forhåpentligvis den første og den siste på listen

Fornybarkrakk – Dette er et brukernavn du kan grave den langt ned i for å finne meningen bak. Skal han bli rik igjennom neste krakk? Neimen vet jeg! Men det jeg vet er at da han ble medlem i TI, var nøyaktig på samme tidspunktet han pusset opp kjøkkenet. Han har nemlig fått et nytt kjøkken med kjøkkenøy. Hvor han maste hål i hodet på kona (konamixx) om å få nye bar krakker. Han fikk aldri noen krakker, men nytt kallenavn det fikk han.

Frodoen – Ringensherrefyren! Ble du også født i år 2968? Nei så skjerp deg, for gammel for barnefilmer.

GCantona – Kommer fra sangen Cantona, spilt i en G moll såklart.

Georglu – Fan av Star wars, hvor navnet kommer av den kjente filmregissøren George Lucas Fantastiske filmer

Greyboss – fan av gaming. Blir ikke sjokkert vis denne karen har en eller to aksjer i funcom, men meste parten er nok i Grey box games.

h3nk1 – Hank er jo såklart en engelsk eldre måleenhet som brukes til kler å garn osv. Muligens hank er en engelsk sydame? Rimelig sikker på denne analysen.

hsvindle – HS er en kronisk hudsykdom.Muligens dette er en kar som sniger litt penger fra Nav? Håper det havner i NANO

Humle – hvorfor ikke bie?

Jani – Gammel wow spiller her. Jani er sjefen over alle tyver. Spennende kallenavn. Håper han er klar over at Jani er ikke en evil person, men er som en Robin Hood.

JAXI – Kommer fra karakteren JAX i League of Legends. Denne karakteren var så sterk at den fikk ikke noe våpen å sloss med. Han knakk derfor av en lyktestolpe og brukte den som sverd.

knett84 – Internettleverandør i Dimmelsvik

Konamixx – Kona til fornybarkrakk

Krionos – Feilstavet navn på kronos, den yngste lederen av titanene i gresk mytologi. Den fødte leder montro?

Laffe - Laffer

Leser - Leser

Mapleleaf – Cannabisintusiast

Oilimp – Dette er to ord skrevet i feil rekkefølge. Imp. Oil er nærmere rett. Muligens dette er en person som sitter på mye informasjon her… Hmmm #tankevekker.

Oppnedfram – Oppnedfram. Vanskelig men dette er mest sannsynlig Elon musk. Oppnedfram vil danne symbol L. Må jeg forklare mer? Tvilsomt. Men L står for Love å som vi alle vet er dette noe som står sterkt hos Elon musk. Nærmere informasjon kan du finne på podkasten han nettopp hadde hos Joe rogan.

Pioneer66 – pioneer av noe? Ikke vet jeg.

Ramsess – Den kjente og allmektige faraoen som hersket på 1100? Neppe… Brukeren er kokk! Navnet kommer fra Gorden Ramsey

RandomDude – Nei ikke en randomdud, men fan av filmen The big lebowski

Signor – italiener, muligens Costa. Betyr gentleman, eller en skikkelig mann

Snuff – prøver vi å slutte å snuse? hehe

Sulzrox – Trenger nok ingen forklaring, denne brukeren er en rimelig kjent EVE spiller.

swing – Ikke en swingtrader, men en svingdanser

theroger – Nei navnet er ikke roger. Det komme fra Roger that! Som er brukerens aksjestrategi, når h3nk1 sier han skal kjøpe funcom så gjør han det. Det lønner seg i lengden, det viktigste er å ha en strategi!

thqu – gamer – følger fyren på twitch

vegar_beider – veiarbeider, tatt brukernavn etter yrke! Respekt

Wannatri – Kjent triathlon coach for oss som driver med dette. Dere som ikke gjør det, bør begynne.

Jeg er klar over at dette er et anonymt forum, og hvis noen føler jeg presset deres identitet for mye frem ber jeg dem sende meg en melding hvor jeg kan fjerne deres navn eller villede leseren :slight_smile:

Jeg gir yppige lesere et forsprang ved å ikke tagge de enkelte

17 Likes

Hehe, hilarious! :rofl: :rofl:

Shit. Fikk meg til å føle meg som en idiot. Vegar Beider. Den hadde jeg faktisk ikke kobla før nå :see_no_evil: Neste er vel at Kjell T. Ring logger seg inn, om han ikke allerede er her. Får komme meg hjem og bestille en komplett Donald-samling!

Men når du først googla meg, gikk du inn på den gangbangs.webcam/slogen linken? Jeg har ikke turt selv enda!

1 Like

Meglerne S.V. Indel og B.E.Drag er saksøkt av advokat Stor Herlig Straff.

1 Like

Meget bra, du burde puttet en @ forran hvert nick slik at alle ble tagget :smiley:

1 Like

Vg er opp og ned om noe som kanskje skjedde for drit lenge siden med en fyr trump liker.

Men å skrive om Erna sin «alle blemmers mor» er tydeligvis ikke så farlig. Det er tross alt bare alle topp hemmelige forsvarsinstallasjoner i Norge som er lagt ut på nett.

Når sluttet msm å være vaktbikkje?
Svar: For mange år siden. Nå sover de i samme seng hele jævla gjengen…

https://www.aldrimer.no/avslorer-topphemmelige-militaeranlegg/

2 Likes

HEY VENNLIGST IKKE FLY DRONER OVER DISSE TOPPHEMMELIGE ANNLEGGENE! FOR SIKKERHETSKYLD HER ER KORDINATENE.

For de som lurer her er linken til NSM sin side.

https://nsmstat.maps.arcgis.com/apps/webappviewer/index.html?id=872fc758d9bb40459758243fc56f0aa9

1 Like

Jeg lurer på, er det ingen forsvarsfolk som jobber i nasjonal sikkerhetsmyndighet, og ser problemet?

1 Like

NSM driver med sikkerhetsklarering av alt personell som skal ha offentlig klarering. De er normalt smarte folk. Noen må ha fått en seriøs Brainfart for å fatte at dette var en god ide.

For å sette det i perspektiv så er flere av objektene sensurert bort i googlemaps.

2 Likes