Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Jobbet i snart 10 år med yrket. Å sikkerhet er å passe på folk at folk bruker hansker. Men her jeg er nå har de tatt det noe mer seriøst da ting å har glidd ekstremt ut med kreative mennesker i arbeid. Gode intensjoner, men ikke etter prosedyrer :stuck_out_tongue_winking_eye: men det med vannet har jeg aldri opplevd før. Men går nok godt. Man kan drikke det. Ikke puste det.
Morsomme var at de tok opp hygienen til folk. Oppfordrer til at folk må dusje. -å forresten, vi har fått legionella bakterier i vannet :joy:
De kan jo ingenting her. Forteller at folk må ikke drikke det. Men det går fint å dusje.
Når man dusjer. Da blir det vanndamp. Å det puster man inn. Å da blir man smittet.
Drikker man det, da går det bra

3 Likes

Fra linken:

Spørsmål: Hva kan jeg gjøre selv i egen bolig?

Svar: Man bør sørge for at temperaturen i varmtvannsledningene holder seg over 60 grader, og at temperaturen i berederen holder 70 grader. Dersom man i tillegg spyler igjennom dusjen med 70 graders vann i 5 minutter 4 ganger i året, og lar bare varmt vann renne igjennom regelmessig, er man godt sikret mot legionellasmitte. At temperaturen er høy nok kan enkelt sjekkes med et termometer. I stedet for å spyle dusjene med 70 graders vann kan dusjhoder og slanger behandles med husholdningsklorin. Det er lurt å foreta behandlingen før man tar dusjene i bruk etter en ferie. Boblebad bør behandles med husholdningsklorin månedlig.

1 Like

Lest hele dagen om emnet :blush: konklusjon er at jeg ikke skal dusje på to uker :crazy_face:

2 Likes

@greyboss, for meg ser det ut som på bildet at det skulle være plass nok på dekket for dere til å kunne ta med og plassere eget rent drikkevann der. Det hadde jeg gjort hadde jeg vært i din situasjon. Legionelle er ikke bra.
Men selvfølgelig, kan jo være rederiet har egne regler som forbyr det.

2 Likes

Den der hadde jeg i ports of call!

2 Likes

På oktoberfest i dag

2 Likes

Da blir du å lukte snill hest, og får nok et bord alene i messa :joy::stuck_out_tongue_closed_eyes:
Kjøp wetwipes!

1 Like

Får gå med overlevningsdrakten på med glidelåsen helt opp :sweat_smile:

RIP Kim.

1 Like

Rogalendingene har virkelig satt foten ned for de nye bomstasjone. Spent på utviklingen.

2 Likes

Forferdelig tragisk, Kim Larsen var en av Skandinavias største musikere…
Musikken lever videre :heart:

1 Like

Er vist 5 stasjoner som er tatt. Blir nesten overrasket om det ikke blir flere

1 Like

Endelig!
På tide at noen sier ifra, kan noen Rogalendinger ta Oslo neste gang? :slight_smile:

2 Likes

Her i Alta kom Frp på banen og fikk stanset den nybygde bomstasjonen.
Synd de ikke får flertall for sine forslag oftere, både lokalt og nasjonalt…

2 Likes

2 Likes

RIP inbox

3 Likes

1 Like

172022

Jeg var 16 år i 1990, sist Liverpool vant serien.
Så jeg tilhører ikke den kategorien som innkasserer gullet i oktober :rofl:
Har lært etter hvert! :smiley:
Eneste unntaket de siste årene var våren 2014, da hadde jeg troa.
Den forsvant riktignok :confounded: