Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Farlig nærme våren 2014 ja! De ser veldig solide ut i år også, dessverre! :rofl:
Tipper det blir en het kamp om gullet mellom City, Chelsea og Liverpool…
Jeg er nok en av de som kan ligne på han som sitter gråtende benken noen bilder over her :persevere:

1 Like

På Askøy, rett vest for Bergen kom FRP på banen og gikk med på å opprette bomstasjoner igjen etter at de var tatt vekk noen år tidligere.
(Til tross for de vanlige løftene selvfølgelig)

Noen mener det ikke hadde noe med at en i FRP fikk godstol i styret i bompengeselskapet og fikk godt betalt for det…

Ingen tvil om at Frp er det partiet som oftest klarer å stoppe bompenger i hvert fall.

1 Like

Skal ikke begi oss ut på en politisk debatt, men kom aldri og si at FRPere er imot bompenger når det er mulig å tjene seg en slant på å ha det.

Søviknes har tidligere også fått betalt for å sitte i bomselskap, i likhet med flere andre her på vestlandet.

2 Likes

Det er vel ingen som påstår at politikerne er pålitelige og holder ord?
Vil hevde det gjelder ALLE politikere :roll_eyes:

Sant nok det :grinning:

Den feigeste løgnen jeg husker best og som sitter i sjelen den dag i dag er Jens Stoltenberg sitt løfte om å fylle landets svømmebassenger i 2005.
De gjorde aldri det - selvfølgelig - og jeg kommer aldri noensinne til å tilgi ett parti som viste seg å bruke barns glede som lokkemiddel i en politisk løgn.

1 Like

Nå endres jo hele strukturen så det blir langt færre selskaper som krever inn og drifter bomene. Som igjen betyr at det blir mindre lukrative verv for ykreskriminelle. erm… yrkespolitikere.

Alle lyver jo. Jeg husker ett år hvor ungdomspartiene snakket om 200kr grensa og klarte å få samtlige partier utenom høyre til å si at denne skulle heves kraftig. Man snakket om 500kr og 1000kr, bare for å ikke skremme vekk førstegangsvelgere. Var det 2001 eller 2005? Uansett, det viste seg jo å være fullstendig idioti og ble selvsagt ikke virkelighet.

Altså, det er svært mye man kan gjøre positivt for landet men man må argumentere bedre for at folk faktisk må bidra selv. Bygg ut kollektivtrafikken? Økte billettkostnader. Nye fine veier? Bompenger. Varm skolemat? Legg om undervisningen så barna blir tvunget til å bruke deler av skoletiden til å lage mat. Osv osv osv… det er mange løsninger, men ikke hvis man forventer at alt skal løses av “staten” som skal “betale noen andre” fordi “vi er jo så rike.”

Det vil aldri eksistere en stat som kan betale for alt til alle hele tiden. Staten Norge betaler allerede enormt mye for oss, så det er vel rett og rimelig at folk også betaler selv. Og det inkluderer bompenger. Og jeg er vel ganske enig i at FRP sitt “vi er så mot bompenger altså” argument stort sett er valgflesk og at det ikke er så mye substans der. De vet utmerket godt at dette kan de ikke, og trenger de ikke levere på, fordi de er det eneste partiet som teoretisk står for det. Og da blir det ganske så teoretisk.

Helt generelt så er alltid de som sitter med makta verst fordi de faktisk bryter løftene sine. De som ikke har makt kan jo vanskelig bryte løftene… Vanskelig å snakke om løftebrudd fra AP, SP, SV, osv i rikspolitikken nå :slight_smile:

Det er generelt svært liten risiko knyttet til å gi tomme løfter i politikken. Ettersom flertallet må til for å få gjennom noe så kan man alltid si “VI ville, men de andre partiene sa nei”.

Og når de stemmer for noe de var i mot, så var det for å inngå et kompromiss

2 Likes

litt mye deg nå @Christian

Får dere med dere fargen på “i dag” ? :zipper_mouth_face:

6 Likes

Aldri nok @Christian :star_struck:

Tror det er forumet som kødder til litt, jeg har f.eks. aldri postet i B2Holding tråden. @pdx hilfe! :stuck_out_tongue:

1 Like

Hehe, nå må du roe ned @Christian! La de andre få skrive litt også :slight_smile:

Det ser ikke sånn ut hos meg, hehe, må være en bug ja :slight_smile:

Bug eller en liten redigeringsmester @kaei

3 Likes

SEK er ned mot NOK en del i dag, mulig årsak? 75% av portefølgen din er i SEK tross alt. Også mulig det er straffetoll for at du bruker mac :thinking:

2 Likes

Ah, det tenkte jeg ikke på! Det gir mening :slight_smile:
Det er det ja. Da forstår jeg nedgangen den siste uka :stuck_out_tongue:
Takker for svar!

1 Like

last%20ned

5 Likes

Omg, jeg er elendig på google. Om noen klarer å finne svarer på denne søkefrasen «how many percent of a games total sale is sold the first year», så hadde det vært stas! :pray::innocent:

Sales game XXX pr year?