Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Det er ikke det samme nå. Jeg bandt renten: 1.3.-30.4.2018

Fastrentene i Lånekassen er fra 1. september 2,305 prosent for tre års bindingstid, 2,657 prosent for fem år og 3,125 prosent for ti år.

https://www.lanekassen.no/rentesatser

4 Likes

Ingen fare, nok av varm luft på Photocureforumenr

The world must invest $2.4 trillion in clean energy every year through 2035 and cut the use of coal-fired power to almost nothing by 2050 to slow the quickest pace of climate change since the end of the last ice age, according to scientists convened by the United Nations.

Organizations and investors that back green energy said the report makes it clear that the world should accelerate the shift away from coal, the most polluting fossil fuel.

“The coal industry has no role in a climate-stable world,” said Jan Erik Saugestad, chief executive officer of Norway’s Storebrand Asset Management, which oversees $88 billion. “It’s our pressing duty to call on other investors to end meaningless engagement with coal-exposed companies.”

https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-10-08/scientists-call-for-2-4-trillion-shift-from-coal-to-renewables?srnd=premium-europe

1 Like

Jeg vet ikke helt - jeg merket ikke at jeg kjøpte mindre snop o.l. pga. denne avgiften så kan likegodt fjerne den for min del, men mtp. på ungdommen i dag så burde man kanskje opprettholde den?

Det ble dyrt nok til at folk endret handlevaner og kjøpte godteri på nett, så en effekt hadde den helt klart. Problemet var jo bare at med 350 kr grensen og relativt billig frakt fra Sverige, så var effekten handelslekasje.

1 Like

Nei bort med den. Tullete avgift som er helt utdatert. Save Hval sjokofabrikk!
Kidsa kjøper jo bare godis på maxgodis.se uansett.

1 Like

Ja, helt klart - jeg gjorde ikke det men ser absolutt problemet med det.

Den burde om noe økes mer. Hva skal dere med sukker egentlig?

1 Like

Helvete fornybar. Er du imot kjøtt OG sukker??

“Hva faen spiser du, liksom?!”

1 Like

Er masse positivt med sjokolade i allefall. Masse antioksidanter + booster dopamin :smile:

Tror man i det lange løp definitivt er tjent med å sørge for økt pris på usunne varer og senke prisen på sunne matvarer. Sukker er det vel liten tvil om hvilken kategori tilhører :slight_smile:
Men viktig at det gjøres på en helhetlig måte så man ikke bare vrir forbruket over på andre usunne varer eller til grensehandel for den del.

1 Like

Fornybar liker sjokoladen sin som han liker mennene sine. Mørk og kraftig.

3 Likes

Er lite sukker i sjokolade med 86% kakao :stuck_out_tongue:

Damn, du er på hugget i dag ass! Lo høyt av insiderchatten :slight_smile:

2 Likes

wwww

Vil bare takke @Jesper for hans bidrag

4 Likes

Dette minner om en aktiv bruker på shareville som stadig kom med negative kommentarer om NANO og B2H. Om jeg får tippe, så er det Shukmykokh/Resourceinvestor i ny drakt.

bilde

2 Likes

lmao