Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Nå er jo Klipsch kjent for å være meget lettspilt og svært lite krevende med tanke på kraft i forsterkeren som benyttes. Effektiviteten er jo ganske enkelt vanvittig god. Jeg ville kjøpt en reciever av god kvalitet, fremfor mye “watt”.

Anbefales:
https://www.stereofil.no/hjemmekino/receivere/yamaha-rx-a3070

EDIT: …og gratulerer med en deilig og smuk haøytaler-pakke. Rett og slett et deilig valg!

hehe det er akkurat den receiveren jeg satt og så på!

1 Like

Er det slik at partner ikke er villig å signere separasjonspapirer? Hvor lang tid tar slikt? Det er en realitet for et par som står meg nær om dagen også, hvor ene parten ikke er villig å signere, tiltross for at vedkommende fant ny partner som førte til at separasjonen ble et faktum i utgangspunktet. Er lovverket omkring deling av eiendeler komplisert om det skulle komme krav først på et senere tidspunkt, og ingenting er gjort opp i utgangspunktet?

Imponert at banker gjør nok skjønnsvurderinger til at dette gjøres. Viktig og undervurdert, verdi, utlån til folk og tillit burde absolutt beregnes på mere enn bare inntekt/formue/lån tall. +1 til banken!

her var begge villige å skrive under. det har bare tatt litt tid å få ordnet med alt da jeg har en jobb som har krevd en del reising i år. etter papirer er underskrevet tar det 12 måneder før vi er skilt. 12 måneders seperasjon etterfulgt av evig lykke.

det er en fordel å bli ferdig så tidlig som mulig å skille/dele eiendeler og eventuelt oppsparte midler. og få det bekreftet på underskrevne dokumenter som en advokat tar seg av. for viss ikke kan man gå i fellen at man får en dyr overraskelse mange år etter. har hørt om tilfeller der hvor kvinner har blitt visket i øret hva de har krav og rett på å kommet i ettertid å omtrent robbet tidligere partnere.
deling skal i grunn foregå i forhold til hva man har bidratt med. har det vært en skjev fordeling av utgifter, da skal det gå i favør av den som har hatt størst utlegg gjennom ekteskapet.

det med at banken hadde gitt så lite til henne overrasket meg en del, men det var i grunn også veldig deilig å vite at det er ikke bare jeg som ser uansvarligheten i henne.
å det var og til tross for at hun kunne bekrefte overfor de at hun har 500k å skyte inn.
men med det sagt, så forsnakket hun seg kraftig når hun fortalte det til meg. da fikk jeg bekreftet at hun har sneket unna midler. som skal i utgangspunkt deles likt. så nå kommer det til å bli full gjennomgang av hele økonomien våres gjennom advokat for å finne ut hvor det har blitt av alle pengene.

skilsmisse drar virkelig frem det råtne i folk. jeg er fullstendig 100% for rettferdig deling.

ble litt tilleggs info her fra meg som du ikke ønsket kanskje, men det er noe som må tenkes på i det tilfellet du snakker om også, da den andre parten tydelig hadde gått så langt å finne ny partner før alt det formelle er blitt tatt vare på

5 Likes

i mitt/vårt tilfelle i forhold til deling av eiendeler, så har jeg skrevet ned hver bidige ting vi eier.
deling vil da gjøres enkelt og rettferdig. annenhver får velge med å sette navnet sitt bak den hvert enkelt på listen.
det er skrevet en enkel og lett lest tekst, men dekkende tekst tilhørende det dokument som skal signeres av begge. med kopi til begge. om det er rett måte og gjøre ting på skal jeg forhøre meg om hos advokaten.
angående penger som er oppspart og som står i aksje verdier og profitten fra salg av hus, det skal ordnes gjennom advokat. så jeg skal slippe bryderiet i ettertid om hun skulle finne ut at hun fikk for lite.

En slik deling vil være 50% krav på en privatbedrift, som vil kunne kjøre den konkurs. Det er jobben til ene parten. En makt personen som fant seg ny partner under ekteskapet har over den som ble forrådt. Noe som vedkommende har ytret kunnskap om og benytter som maktmiddel. Kinkige greier.

det blir nok helt utenfor hva jeg har lest meg opp i så fall, da jeg ikke har en bedrift å tenke på. da må nok den det gjelder rådføre seg med en advokat om hvordan en best fordeling av verdier de imellom skal foregå.
det er fult mulig å forhandle seg frem til noe tenker jeg. få laget et skriv som motparten skiver under og fraskriver seg kravet i bedriften. og ellers verdier blir fordelt rett.
da det er faktisk inntekten til den det gjelder.

1 Like

Kunne jo kjøpt Funcom, Nordic Nanovector og Targovax for dette og fortsatt hatt penger igjen…
[

Vant 13,3 milliarder kroner

](https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=292)

USA har vært grepet av tippe-feber den siste tida, etter at premiepotten i lotteriet Mega Millions vokste til 1,6 milliarder dollar.

Det er den største premiepotten i USAs historie, med god margin.

Bare torsdag forrige uke ble det kjøpt 200 kuponger i sekundet i California, ifølge nyhetsbyrået AP. Fredag ble det solgt 9100 kuponger i minuttet, i løpet av en totimersperiode, ifølge Washington Post. Og i Virginia anslår man å ha solgt kuponger for 19 millioner dollar fra fredag og fram til i dag.

Klokka 5 onsdag morgen ble Mega Millions-trekningen utført, og like etter klokka 10.00 norsk tid ble det klart at en heldig person har stukket av men hele potten som tilsvarer rundt 13,3 milliarder norske kroner.

Ifølge britiske Sky News er det en hittil ukjent kjøper av en lottokupong i den amerikanske delstaten Sør-Carolina som nå kan kalle seg mangemilliardær.

Men det er verdt å merke seg at dette er før skatt. Mega Millions uttaler også at man kan velge mellom å ta omtrent 905 millioner dollar i en engangssum, eller å få premien i årlige utbetalinger over 30 år.

Ifølge AP vil man sitte igjen med omtrent halvparten av summen etter å ha betalt skatt om man velger å ta ut premien i en engangssum. Derfor vil man sitte igjen med mer penger til slutt om man velger årlige utbetalinger.

images

Tenker dette er en like grei kilde til info om Scientologi:

1 Like

For de som er interessert i fotball, særlig Liverpool, så er det morsomt at de ser ut til å ha fått dreisen på det offensive igjen!
I høst (og vårhalvåret) så har endelig det defensive fungert bra, men de har ikke sprudlet like mye på topp hittil denne sesongen.
4-0 i dag får man håpe er et tegn på hva som kommer! YNWA :soccer::+1:

3 Likes

Rapportert @Oilimp. Det Innlegget er langt over streken. Provokativt, Bajsete, rasistisk, jihadistisk? Ja ikke vet jeg. Upassenede, det er det iværtfall.

1 Like

@Savepig Tanker om neste lottokupong, skal vi trekke noen ? ::stuck_out_tongue:
Noen innen TV/Media som ser caset , måå da være noen tilsvarende teknologi ute idag?

https://folkeinvest.no/campaigns/showtag

stor takk til DnB sin bank id på mobil som ikke virker i dag :expressionless:

1 Like

Lettere irritert over medias fråtsing i børsfallet de siste dagene. Den ene eggsperten etter den andre dras frem: “Nei, det skal mer ned”, “Nei, det snur nå”, “Nei, dette er bare begynnelsen”, “Nei, nå snur det opp.”, “Dette gjør du når børsene surner” osv osv osv osv. Omtrent like matnyttig som å lese Donald Duck, bare ikke like morsomt.

3 Likes

Fikset denne for deg :slight_smile:

1 Like

alle vet jo at drama og katastrofer selger godt :wink: får kjøpe noen aksjer i en avis eller noe når det brenner på verst :sweat_smile:

YNWA til deg @Oilimp …! Er selv Liverpool gutt , og artig med serie og CL… Men må si meg litt irritert over Salah (som ikke har hatt en like syk uttelling i år, skulle bare mangle) , som ikke viser noen som helst glede ved de siste 3 målene han har skåret… Litt merkelig .:thinking:

1 Like

Ka i svarte er dette?!?!! Jeg sender klage til Sbanken umiddelbart!
Jeg som trodde Sbanken hadde monopol på slikt!

1 Like

bruker alle bankene samme leverandør av tjenesten eller?