Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Trist å høre om all motgangen du har opplevd! Håper det går fint med moren din og deg…
Men spriten vil ikke hjelpe mot noe som helst.

Press deg heller til å gjøre noe fornuftig.

Noe som kan være fint er å utfordre deg selv med litt intellektuelt påfyll. Klippet ovenfor er Jordan Peterson hvor han går veldig kjapt gjennom sine “12 regler”. Hjelp deg selv opp, i stedet for å bryte deg ned med alkohol og negative tanker :pray:

Det er egentlig en slags selvhjelps bok, men som er veldig annerledes enn det man bruker å høre om. Dersom du føler deg nedfor, har du kanskje nytte av å høre på hans budskap! Både lærerikt og nyttig. Om du liker det du hører på klippet så kan du bestille boken hans på nettet, finnes både på norsk og engelsk.

Ønsker deg alt vel og det er bare å slå av en prat om du trenger noen å snakke med! :ok_hand:

Takk @Fornybar og @RedEnergy

Skal ikke snakke om rusmidler men føler at jeg tar til alkoholen i vanskelige situasjoner.
Denne gangen har jeg også Tramadol som jeg ikke har tatt enda.
Blir nok en fin combo.

Takk for tankene og unnskyld tidligere oppførsel.
Skal ikke skene ut ikveld da jeg er for deppa til det.

Edit:
Unnskyld at jeg laster det over på dere men har ingen og prate med.
Takk.

Du kunne ikke tenkt deg å kun holde deg til et av de midlene av gangen? Din mor trenger deg fremover, og å blande de to stoffene kan være svært farlig. :blush:

Tror det er tid for å være sterk for din mor og familie. Egne sorger kan pleies senere. #hanginthere #staystrong :muscle:

2 Likes

Hjelpetelefonen har nr 116 123
Alternativt sidetmedord. no siden du liker å skrive.

Tekinvestor, sprit og piller ligger lavt på lista over fungerende ting, tenker jeg…

Det er bedre å lesse ut enn å brenne inne med det. Aner ikke hvor godt jeg hadde taklet din situasjon, men neppe noe særlig godt. Nå gjelder det at du tar vare på deg selv.

Noen ganger må man bare stå i det. Også når det er vanskelig.
Spritflaske er ingen løsning nå.
Ta heller med deg en bok eller musikk du er glad i.
Dra til sykehuset, og sett deg ved sengen til moren din. Du trenger ikke si noe. Vær der.
Kan være en id’e å lese seg opp på behandling og evt diagnoser. Og passe på at hun får adekvat behandling. Sørg for å få nok søvn selv, også.
Ønsker dere alt godt.:sunflower:
Og, @Biffbacon, blande piller og sprit er ikke lurt.

Og ikke minst, det er garantert sykepleiere og leger der som bryr seg. Det i seg selv er jo en hjelp. Måtte på sykehuset nylig for noe småtteri og man føler seg jo godt tatt vare på.

Mange gode råd her @Biffbacon! Jeg håper alt ordner seg med moren din.

Jeg stod på idag og krevde CT/MR.
Dette var det opp til legen og avgjøre fikk jeg beskjed om.

Ble lettere sjokkert når det var snakk om og sende henne i ambulanse til fastlege i Sauland men fastlege satt foten ned.

Jeg er i full gang med og ordne MR privat men ikke enkelt når hun ligger på sykehus.
ved slaget til pappa tok det tre dager før sykehuset tok CT.
Ville klage men fikk ikke lov av pappa.

Dere aner ikke hvor mye det varmer det dere skriver.

Takk.

Hilsen Jarle

8 Likes

Bra at du følger opp, Jarle!
Vet det er krevende.
Har vært i nogenlunde samme situasjon selv…

Viktig å følge med. Et tips kan også være å få en fullmakt fra moren din, slik at du får adgang til journalen hennes. Skriv fullmakten ferdig selv, og print den ut. Så hun kan signere.
Da er det enklere å få tilgang til svar på prøver, medisinering o.l. Lag deg en loggbok hvor du skriver ned det de sier på sykehuset, og hvor du selv kan skrive ned det du lurer på og vil spørre om.
Edit Be om å få snakke med ansvarlige lege.
Er noen ganger de vil observere, om de ikke er helt sikre på diagnose .

2 Likes

Tusen takk @F-Tosca

Har klaget på vegne av meg selv før:

Det er meg.

Vanskeligere når det er det mest dyrebare man har som i mitt tilfelle er mamma.

Har begynt og skrive på hendelsesforløpet.

Så at det var noen som mente at dette ikke var rett sted.
Unnskyld hvis jeg bryter inn med vanskelige ting i småprat.

1 Like

Da høres det ut som du har koll på det, Biffbacon!
Stå på. Men husk å få nok søvn selv, også.:slight_smile:
Edit: Leste artikkelen. Virker som om det er nødvendig å følge litt ekstra med på det sykehuset, ja.

1 Like

De mente det ikke var rett sted for deg å få den støtten du trengte, ikke at du ikke kan prate om det her. Folk bryr seg :slight_smile:

1 Like

Takk @Christian og @F-Tosca

Jeg har skrevet nå og stått på.

Har ikke tatt noe Tramadol…ennå

Edit:
Skal da for svarte benytte klareringen min nå og kontakte noen.

Og da må du være klar i toppen og kald i hodet.
Gjentar mitt tips om fullmakt.
Lykke til, Biffbacon! :sunflower:

Krysser også fingrene for at du får en opptur snart!

En ting du kanskje ikke veldig ønsker å høre: Det er kanskje ikke superlurt å sitte med masse penger i volatile tekinvestoraksjer hvis en blir stresset av å se penger fyke ut av kontoen, kan fort bli en ekstra belastning oppå alt det andre heller enn et positivt bidrag til livet.

Klarer du å få til noen som helst fysisk aktivitet gjerne med et podcast på øret, så kan det hjelpe til å gi en pause fra tanker som kverner i hodet.

2 Likes

Noen ganger så kommer det noen skikkelige bratte oppoverbakker i livet. Når man står i en sånn bakke er det lov å si at jeg ikke makter mer og faktisk bruke det sikkerhetsnettet som helsevesenet og andre organisasjoner faktisk skal være.

Det kan være godt å slippe å være ensom i slike situasjoner, ta kontakt med noen som kan hjelpe deg og om så ring til AMK og si at dette håndterer du ikke.

Du beklager deg for å ta det opp på forumet, det viser seg i postene over at det er det takhøyde for. Vi er garantert ikke fagkyndige innenfor området, men vi er alle medmennesker som ønsker andre godt.

3 Likes

@Biffbacon, det ser ut som om du trenger hjelp for å takle denne motbakken. Så her er jeg enig med @Warholm. Ring AMK.
@Biffbacon, jeg har flagget innlegget ditt, i håp om at man da kan finne en måte å nå deg på.

2 Likes

Da har jeg hatt politi på besøk med ambulanse.

Det var hyggelige politifolk.
Han ene politimannen var fremmedkulturell men utrolig hyggelige.
Jeg måtte desverre nekte de og ambulansepersonell inngang i huset.

Ble mye surr men de forsvant.

Edit:
Exen varslet

4 Likes