Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Håper det for din del var fra midten av 2010 til starten av 2012

Var sykt med donasjoner rett før TSW kom ;D
Tørka opp etterpå :stuck_out_tongue:

3 Likes

Jeg vurderer og donere bort Targovax aksjene mine til TI.

Humor på deg, sånt liker vi, beste medisin! :rofl:
Behold aksjene dine, plutselig blir du fargeblind der også, ref dine Nano som plutselig ble blå! :money_mouth_face:

1 Like

Lurer sterk på om jeg skal begynne på undomsskolen igjen:

ønske tenkning for seksuelle freaks
har sett mye dumt, men dette tar vel kaka :rofl:

4 Likes
  • Når jeg er 69 så er jeg begrenset. Hvis jeg er 49 så kan jeg kjøpe et nytt hus, kjøre en annen bil. Jeg kan jobbe mer. Når jeg er på Tinder og oppgir at jeg er 69, så får jeg ikke et eneste svar. Når jeg er 49, med mitt fjes, så vil jeg være i en luksuriøs posisjon, sier Ratelband.

:joy:

1 Like

Selvhjelpsguru… hah.

Fordeler som portefølje, triggerkalender og chat er flotte muligheter, og slike ting det burde være for insidere. At insidere velger å ta enkelte tema utelukkende på insider, og hinte til de uten å dele de er frustrerende. Når en person i går i teknisk analyse tråd spurte om der var noen meninger om utviklingen, kom det svar ‘det diskuteres på insider, du burde ikke spørre om analyser her’(fritt fra minnet). Det er en holdning som er lite hyggelig. Vil dra det så langt at det er fullstendig usaklig.

Tror en del har holdninge de ikke ønsker å betale.

Hva med litt reklame påpresset oss ikke insidere. Også fjerner du gjerne samtidig insider forumene, for å bli kvitt ‘gutteklubben grei’ holdninger.
Dersom det er behov for at ting ikke skal kunne googles, er det kanskje en fare for at det er lovstridig, og noe som TI-forumet i seg selv kan få problemer med(om de godtar copyright material spredning som blir forfulgt).

Insiderne bør ha fordeler, men forumet burde være fritt.

Enig i at det var en ufin kommentar på spørsmålet om noen hadde en teknisk analyse å dele, jeg mener ALLE på forumet kan spørre andre om hva som helst av informasjon, spesielt når det gjøres på en så høflig måte som det ble gjort. Jeg gremtes på vegne av den som spurte om det i går, og ble rett og slett litt irritert over det ufine svaret.
Klarte å la være å kommentere der og da, men gjør det nå.
Den (stort sett) fine tonen mellom alle her på forumet er en av de store fordelene Tekinvestor har, da er det lettere å få flere dyktige folk til å bli, og diskutere og analysere muligheter for alle.
Det har jo også mye med modereringen til Pdx å gjøre, som ikke hadde vært mulig uten at en del betaler for å være insider.
Uten de så hadde faktisk ikke forumet eksistert i dag vil jeg si, hvertfall ikke i dette formatet.
God helg til alle sammen! :slight_smile:

2 Likes

Enig.

Å åpne opp gratis delen for reklame syns jeg er en god idé.
Fattig/ eller kjip = se litt reklame
Rik/ spandabel = slippe reklame

Jeg syns pdx gjør en veldig god jobb og burde få betalt for det.

4 Likes

Interessant debatt.
@pdx har du vurdert reklame, evt gjort undersøkelser om det kan lønne seg?
Hva kan du realistisk dra inn i mnd/året i inntekter der, uten at forumet flommer over?

Å introdusere reklame kan kun bidra til å forrige brukeropplevelsen. La det heller være som det er. Forhåpentligvis velger flere å bidra til fellesskapet med å bli medlem etterhvert som tiden går.

1 Like

Ja, jeg har vurdert det. Jeg har ikke lyst til å ha mye reklame, og hvertfall ikke jalla-reklame for Betson og lignende som alle andre forum har. Jeg tror heller ikke inntjeningspotensialet for den slags reklame er så stort. Jeg undersøker mulighetene for å vise tilbud for relevante tjenester (aksjemegler/bank/finansavis osv) men det er fortsatt tidlig i forhandlingene, så vi får se hva det blir til. Tanken er da at det kun blir synlig for de som ikke betaler på forumet, som en ekstra liten gulrot for Insidere :slight_smile:

6 Likes

når du tror du har lest allt…

" Satanister saksøker Netflix for 1,3 milliarder

8 minutter siden · André Haugen

Den religiøse gruppen The Satanic Temple saksøker Netflix og Warner Brothers for 150 millioner dollar, tilsvarende 1,27 milliarder kroner, melder CNBC.

Satanistene mener selskapene har brutt opphavsretten, skjendet varemerket og skadet ryktet til gruppen.

I sentrum av saken er Baphomet, som i rettspapirene beskrives som en androgyn, geitehodet guddom.

I Netflix-serien «The Chilling Adventures of Sabrina» vises en statue av den sataniske guden, omringet av barn.

Ifølge satanistene ligner statuen deres eget Baphomet-monument.

Mens organisasjonen sier de holder fast ved prinsippet om at uberettiget lidelse er et onde, motsetter de seg å bli assosiert med «onde antagonister» som tilber djevelen, slik de mener det fremstilles i serien…"

:rofl:

Enkelte ganger begynner jeg og lure på folk…

Har en nabo som garantert ikke er her og som er “tidligere” amfetamin missbruker.

La meg begynne fra begynnelsen for og gi et helhetlig bilde.

For ett par år siden fikk denne personen vistnok strøm gjennom seg fra en lampekontakt i taket mens han stod i en seng.
Dette førte til flere uker på sykehus og måneder på Sunnås.

Dette er ifølge min nevø som er elektriker helt umulig da strømmen er for svak til og gjøre så stor skade samt at strømmen bare går opp til skulder.
Når denne personen itilleg stod i en seng så er det ikke noe jord.

Her heller meg og familien mot overdose og hjerneblødning.

Det blir mye værre…

I sommer så angrep denne personen meg ovenfor naboer.
Jeg hadde vistnok to våpen på veggen hvorav en var en Winchester hagle.
Denne personen satt vistnok og skrattlo hver gang jeg klippet den bratteste skråningen med flymo da jeg gjorde det feil.
Jeg drakk for mye Pepsi Max osv osv.

Her må jeg påpeke at det eneste våpenet jeg har hatt var i yngre alder og det var et luftgevær og en luftpistol.

Det toppet seg alikevel på sensommeren da denne personen kom bort til min mor og sa at ektefelle hadde fått dobbelsidig lungekreft med spredning med 1år igjen og leve.
Jeg fant da all informasjon om BGBIO sin kombinasjonsstudie med Keytruda for NSCLC og oversendte dette anonymt men skrev at jeg jo ikke viste om hun var AXL positiv så var ikke sikkert det var aktuelt.

Det jeg nå for få dager fikk vite var at ektefelles kreft bare var løgn.

Da stiller jeg meg spørsmålet om hva som er galt i hodet til en som lyver om slikt.
Det er jo ikke normal oppførsel.

Den “gale” naboen hadde også oppsøkt min mor mens hun lå på sykehuset denne uken og han oppsøkte min bror ute i gaten når min bror var her på onsdag.
Min bror og denne personen er barndoms/ungdomsvenner og kjenner hverandre godt men min bror reagerte kraftig på naboens oppførsel.
Nabo virket veldig nervøs.

Det har vært en rekke andre eppisoder også som gjør at jeg stiller spørsmål ved denne personens mentale tilstand.

Denne naboen er også ekstremt nærgående og skal ha en hånd med i alt i nabolaget og blander seg inn og leker storkar men tror jeg har klart og jekke han ned noen hakk siden i sommer da han som sagt nå virket veldig nervøs.
Han hadde vistnok også halvgrått ved sykesengen til min mor og håpet han kunne be meg om unnskyldning.

Har sendt en bekymringsmelding for alt dette er så hinnsides normal atferd.

Har ikke lyst til og ha noen kontakt med en slik type og lurer veldig på hva jeg skal gjøre hvis han kommer bort til meg når jeg er ute.
Jeg er ikke intresert i noen unnskyldning da dette vitner om en person som er på viddene.

Tenker jeg skal behandle han som luft og overse han.

Hva mener dere?

Jeg ville sagt MEGET klart fra at jeg ikke er interessert i noen form for kontakt, og bedt han holde seg unna min familie også.

2 Likes

Jeg må nok si ifra ja @Oilimp
Synes det var ubehagelig at han hadde oppsøkt min mor mens hun lå på sykehuset.

1 Like

Hm, hvordan fikk han til det?
Er jo vanlig folkeskikk at man kontakter pårørende før man dukker opp som besøkende på et sykehus…
Ellers får man jo bare mafiafilmer i hodet…

Aner ikke @F-Tosca
Han gikk ihvertfall rett inn.

Var veldig ubehagelig og få høre at han hadde vært der.

Ser den. Foreslår at du tar kontakt med sykehuset, og setter opp en besøksliste. Men da må du ha en viss oversikt over din mors venner og venninner. Og andre hun er glad i.

Edit : Det kan jo hende moren din satte pris på besøket.