Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Enig i at det er fryktelig unødvendig å hentyde til insiderinnhold på den måten, det er litt småkjip forumkutyme. Det sagt, så er det likevel en del innhold en ikke ønsker å legge ut public.

4 Likes

Hun er hjemme igjen nå.

Var andre som var familie som var der som er greit men synes ikke det var greit at en slik fyr vandrer inn og deler sine problemer på sykesengen til min mor.

Da jeg er rimelig konfliktsky så prøver jeg og unngå han men det er jo ikke jeg som har driti på draget og som Oilimp skriver så må jeg si ifra.

Har da mine ting og slite med selv men det jeg har opplevd fra denne fyren er jo helt på viddene.

Skal også sies at han i sommer ble observert i et narkostrøk i Oslo.

1 Like

Dickpics legger jeg bare ut på insider delen.

Tro meg, you dont want to know

2 Likes

Hm, de fleste som bor eller vandrer gatelangs på Oslos østkant, er på et eller annet tidspunkt vitne til dopdealing- eller bruk…
Uansett, det du kanskje bør gjøre nå, er å tenke på hva du kan bidra med for hjelpe moren din.
Noen ganger handler det bare om å være der. Sørge for praktiske ting. Eller så kan du jo prøve å få henne til å fortelle historier fra den gangen hun selv var ung. Om hun ikke er i stand til å huske selv, hjelp henne med å huske. Fotoalbum,
Gamle historier hun har fortalt deg. Ting hun er glad i. Musikk kan også hente frem minner.
Eller prøv å ta henne med ut, om hun klarer å gå.
Første mål kan være å nå postkassa.

Det går bra med mamma.
Ja,jeg hjelper til.

Ble funnet et gammelt arr i hjernen etter et infarkt men ikke noe nytt.
Blodtrykket var skyhøyt.
206/96.

Hun har slurvet med blodtrykksmeds da hun ikke hadde tatt de.
Nå har jeg tatt kontrollen og legger opp hver dag og passer på at hun tar de.
Har også begynt idag og gi henne Zelo-Sok 50mg som fastlegen hennes snakket om men hun har ikke fått det der så jeg ordnet det.
Itilleg til Atacand Pluss 16mg og 40mg Lipitor.

Alt går bra men hun stresser altfor mye noe som er arvelig tror jeg da søstrene hennes gjorde det samme.

Skjønner det ikke helt.
Jo mindre de har og gjøre jo mer stresser de.

Edit:
Glemte og ta med 75mg Albyl-E.
Hun får lett blåmerker så er litt bekymret for kombinasjon med blodfortynnende og høyt blodtrykk men jeg skal måle INR og blodtrykk en av de første dagene da jeg har utstyret.

Edit2:
Kjøpte INR måler direkte fra Roche når jeg brukte Marevan etter lungeemboli.
Skal sies at Marevan ikke fungerte på meg på meg da jeg økte fra 4 til 5 Marevan om dagen og INR gikk ned.
Oppnådde aldri mer enn 1,9 mens jeg skulle ha 2,5.
Jeg har en muttasjon i blodet.

Var da jeg ble junkie og begynte og sette Fragminsprøyter på meg selv.
Har ikke brukt noe annet en Fragmin da.

I am a mutant.

1 Like

Det finnes sånne bokser på apoteket hvor man kan legge dagsdosen av piller i.
Ellers, om hun har behov for praktisk hjelp, så sjekk din hjemkommunens hjemmesider. Der finnes det div tjenester moren din kan ha nytte av. Som feks utdeling av og hjelp til å ta medisin, hjelp til husvask. o.l.
Hm, det bør nevnes at ikke alle er klar for masseprodusert mat. Så kanskje du bør spa opp et par kokkegener. Er jo enkelt å lage får-i- kål, som ser ut som får-i kål, og ikke guffe.
Edit: Skrekkeksempel på fårikål.

Vet ikke om rødt kjøtt er det jeg hadde satset på med høyt blodtrykk… Har jo endel hjerteproblemer i familien så jeg har gjort litt research på det og såvidt jeg kunne se, så var det sunneste for hjertet å være en veganer som jukser og spiser kjøtt/melk/egg av og til og passer på å ta B12-tilskudd… Har ikke gjort det selv, men vet hva som skjer hvis jeg får høyt blodtrykk. Tette blodårer osv kan reverseres med riktig kosthold…

1 Like

Skal kjøpe dosett på apoteket ja.

1 Like

Enig med deg @Christian. En vegetarrett eller fiskerett er et bedre alternativ.
Torsk er jo en skikkelig kongerett. Gode proteiner.
Men om spørsmålet er om en syk person klarer å få i seg mat, eller ikke… Så bør de jo få spise det de liker eller har lyst på. Og nok drikke.
Edit: @ Biffbacon, dosett er bra. Enklere å holde oversikten da.

Jeg vet @Christian
Rødt kjøtt er ikke bra men vi spiser igrunn veldig lite av det.

Overasker meg at mor som er liten og tynn har høyt kollesterol(Lipitor).
Jeg som er stor og kraftig har det ikke.

Er mye hjerteproblemer i vår familie også.
Hull i hjertetkammer er en gjenganger hos flere.
Hjerteflimmer og hjertestans også.

Har ordnet med MR og time hos Nevrolog samt time hos kardiolog for EKG,blodprøver og ultralyd men fant ut at jeg måtte la henne hvile litt.

Skulle gjerne hatt henne på medisiner som hindrer levring av blodet da hun ifølge CT bilder hadde hatt et gammelt innfarkt.

Jeg mener her at hun burde blitt sendt på MR selv om de ikke har det her på byen.
Jeg reagerte også på at det var en turnuskandidat som behandlet henne på akutten og alt måtte godkjenne av bakvakt.
Det gikk veldig treigt.
Gikk faktisk 3timer fra hun kom på sykehuset til hun fikk første dose med blodproppoppløsende medisin.

Ved stroke så teller minutter og var overasket hvor tregt alt gikk.

Har klaget.

2 Likes

Urgh, ventetid på legevakt, eller akuttinngangen på sentralsykehuset. Timene går…

Det henger sammen med alder. Har en kompis som hadde null fysisk plager selv om han var veldig stor, men det begynte å gå til helvete når han ble 35-40. Nå har han begynt å gjøre noe med det, men han har jo endel skader fordi han lot det gå for langt, men han kunne trappe godt ned på medisiner osv.

Jeg merker en tydelig generasjonsforkjell også.

Begge mine foreldre har en enorm tiltro til det offentlige helsevesenet og leger generelt uten og stille spørsmål.

Her kan jeg også nevne at min far tok både smertestillende og noe som skulle roe magen lenge etter at magen hadde roet seg og at smertene var borte.

Han brukte opp begge pakkene fordi legen hadde sagt han skulle ta de og da brukte han de til det var tomt.

Merker en tydelig forskjell til oss “unge”(44år).

Jeg stiller ihvertfall spørsmål ved alt.

Edit:
Jeg måtte til Volvat etter min lungeemboli for Fragminsprøyter.
Fikk bare en resept på Marevan på sykehuset og beskjed om at jeg måtte kontakte fastlege for smertestillende.
Var jævlig vondt.

De ble felt av fylkeslegen.

Min far har uttalt at han heller vil dø enn å reise til Volvat men etter mine opplevelser så tror jeg han er på glid.

Jeg skal trappe ned på blodtrykksmeds jeg også snart.
Var til kardiolog på Volvat i forrige uke og hadde 117/70.

Er ikke mange kiloene som skal til.

1 Like

Få tak i en endokrinolog. De har koll på det meste. Blant annet medisinering kontra feil- eller overmedisinering. Feilmedisinering kan jo også gi konsekvenser…

Bedre enn meg hadde vel 135/80. Nå skal det sies at på 120/70 så svartnet det til for meg når jeg reiste meg da. :stuck_out_tongue:

Du er godt innafor du da @Christian med trykket ditt.

Sa til kardiolog på Volvat at jeg hadde opplevd bryssmerter når jeg fikk vite at BGBIO skulle i voldgift.
Hun har gitt opp aksjer.

Min nevrolog som har sluttet der hadde tapt stort i markedet når jeg var hos han så han hadde også gitt seg på børs.

Edit.
Man får epikrise etter hvert besøk på Volvat og jeg fikk det i begynnelsen av uken da jeg var der torsdag i forrige uke.
Står faktisk at jeg holder på med aksjer i den.

Det blir mye aksjeprat med disse folka.

1 Like

Btw, grattis med å ha fått blodtrykket ditt under kontroll. Utrolig mye bedre å gjøre det selv enn med medisiner. :slight_smile:

1 Like

Må bli flinkere.
Har lyst til og komme igang på helsestudio igjen etter flere års opphold.

Har spinningsykkel og vekter på hjemmekontoret men tror jeg hadde hatt godt av og komme meg ut.

Var spinning som gjaldt før men tror jeg vil satse mer på vekttrening grunnet min høye alder.
Har hørt at det er bedre med tanke på vektreduksjon og eventuell overflødig hud.

Er vistnok også ut med 3x15 på repetisjoner.
Skal vistnok kjøre så mange du klarer.

Edit:
Takk @Christian