Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Fattern drev med vekttrening som 65-åring, det gjorde han veldig godt. Ting gikk litt til h… for han når han slutta og bare sykla (for lite), ikke bra.

Høres ut som det hadde vært bra å trene noe annet sted enn hjemme, eller kanskje bare i tillegg? Er veldig ok å bare kunne kjøre gjennom en rutine hjemme på en ellers guffen dag. :stuck_out_tongue:

Ble også inspirert av Monsen i sommer.

Er det nye for de i 40års krisa og reise ut i skogen/vidda.

Fikk lyst til og få meg hund og reise noen uker på hardangervidda.
Vet ikke hva det er men det er noe som lokker.

Hund er et stort annsvar.

Er også vanskelig og komme seg ut uten førerkort og alene.

Tror jeg må begynne på dette førerkort styret.

En morsom ting her er at jeg prøver og få min mor til og få seg Mercedes til sommeren når leasingen går ut.
Jeg som betaler bilen hennes.
Dette bare for og irritere han gale naboen da de har virkelige pengeproblemer.

De sparer ikke og de bruker alt med engang.
Jeg fikk nærmest kjeft for noen år siden når vi fikk varmepumpe som var mest pga kjøling.
Det skulle de ihvertfall aldri ha.

Edit:
Det har vært torpedoer på døren til naboen for og drive inn narkogjeld som en av sønnene skyldte.
Han er på kjøret igjen sønnen også nå.
Ble kastet ut fra kommunal rehabiltering hvor han lagde mat fordi han var rusa.

Joda.
Mamma skal ha Mercedes.

@pdx c’mon, vi dreiv og hypa oss opp på Nano på chaten, jo! :grin:

1 Like

Du får kaste deg på et kurs for å få lappen.
Fin frihetsfølelse, det. Da kan du komme deg til fjells, også.
Har ikke MB, men det er fine biler.
Janis Joplin sang jo om en. Elsker den låta.:heart_eyes:
Fantastisk stemme.

2 Likes

@Nocturne, åssen går det med overføringen fra iPhone til android-telefonen? Noen hickups?
Det var Huawaei? Har den en program for følge aksjekurser på, som iphone? Eller har du hivd inn en app?
Har en så gammel iPhone at det begynner å bli problematisk å surfe.

And here we go :

Håper på en spennende kamp

Morsomt å sitte på med folk som kan kjøre bil:

Har sittet på i en rallybil en gang, det var med litt over en meter med snø på hver side, så føltes relativt trygt. Liten mulighet for å kjøre av veien og treffe et tre. Det som derimot skjedde var at det kom en liten dump som gjorde at bilen lettet litt og sjåføren mistet kontrollen rett før en sving og bilen veltet. Adrenalinkick som faen. Hintet om hvor godt man sitter fastspent er at sjåføren minnet meg på å sette bena ned før jeg løste meg ut. Satt jo i 90 graders vinkel. :smiley:

2 Likes

Ikke verst denne heller😂

4 Likes

Lo godt for å si det sånn :joy:

2 Likes

Hva faen? Hvordan kan det fortsatt ha vært folk i lugarene på fregatten når de visste om kræsjen på forhånd? :stuck_out_tongue:

1 Like

Interessant, Helge Ingstad aksellerer fra omtrent stille til 17 knop og så fortsetter i den farten til de kolliderer. Tankskipet klarer å senke farten fra 7,2 til 6,5 knop. Det virker jo heeeeelt fjernt. Svarene Helge Ingstad gir underveis virker heeeelt fjerne?!

1 Like

Gir ingen mening. Det må ha vært en rekrutt som var alene i styrhuset eller noe sånn.

På nyhetene sa de at vanlig bemanning var 5 personer. Hvor mange var de? Jeg vet da faen. Han som hadde ansvaret var sikkert på dass…

Greia er at Aframax-tankeren har “vikeplikt” utfra hva jeg har fått med meg, men det spiller liten rolle når det er 250m langt og ikke akkurat har motor/styring for å snu på en femøring og du øker farten opp til 17 knop rett mot dem…

EDIT: var nok neppe fartsøkning på Helge Ingstad, bare radaren som først tracker farten etterhvert som de kommer nærmere eller noe.

Virker mildt sagt rart, er radiokontakt i forkant, sammenstøt burde vært mulig å unngå? Er vel bedre å risikere å grunnstøtte enn å kollidere med annet fartøy?

Ja, og med tanke på at det er en Aframax det er snakk om, så må det da være plass til en fregatt mellom den og land? Den må jo stikke riiiimelig dypt i forhold?

Hører kapteinen på tankeren begynner å bli mer og mer oppgitt, for han får jo ikke gjort en dritt av betydning, det er det jo fregatten som må gjøre.

1 Like

Nå kommer det nok fram en del skjeletter i skapet til sjøforsvaret.

… og etterhvert, fra Helge Ingstad:

«Vi har en situasjon. Vi har gått på et ukjent objekt. Vi har ikke fremdrift».

Fooooor fucks sake, dere var på radio med dem et minutt før, det var en Aframax tanker på størrelse med to fotballbaner?! :crazy_face:

2 Likes

I det som VG ikke klarer å tekste når han østlendingen som holder i VHFen på Helge Ingstad snakker om blokkkene og «ehhh»er som verst høres det nesten ut som om han mumler noe om at han skal vike til styrbord når han han bare har «passert ehhe…passert ehhhe plattformen (?) vi har om styrbord».

Mulig han mistolker Sola TS som en flyter som ligger stille? :flushed: Høres ellers rimelig eplekjekk ut når han svarer «Helge Ingstad» første gang.

Ellers litt trist å se VG journalister som feiltolker Fedje VTS til «Ferje VTS»

2 Likes

Har de ikke vinduer i disse båtene?!

Det her skjedde vel mens det var klin mørkt, men det burde jo ikke spille noen rolle. I hvert fall ikke for fregatten. Hadde jo vært jææævelig rart hvis de ikke har utstyr for å se i mørke. :stuck_out_tongue: