Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

@pleximus83 skal pew pewe nå

Må bare dele et bilde fra en kronikk i Aftenposten.
Jeg får ikke lest den da det kreves abonnement.

Hadde jeg skrevet dette så hadde jeg hatt politiet på døra imorgen da de vistnok har meg under oppsikt for trussler mot grevlingen Osama som jeg kaller den.
Den ødelegger plenen.

Screenshot_20181111-234217

Edit:
Nå tar jeg kvelden etter og ha fyllt vannflaska mi som jeg må ha ved sengen.

God børsuke til alle.

hva medisinsk grunnlag er det for at du må ha ei vannflaske ved sengen?

7000 aUEC…hva valuta er dette?

United Earth Credit

Utrolig når EU kan si til Italia at budsjettet ikke er godkjent. Har de selvstyre? Er det demokratisk? Det er jo byråkrater som sier nei her. Jeg vil si EU er på ville veier.

… at Italia er ute å kjøre er jo en annen sak :stuck_out_tongue:

1 Like

Hele prosjektet EU, Eøs og Schengenavtalen er galskap.
Norge burde si opp hele greia og forhandle en frihandelsavtale.
Det vil nok svi litt til å begynne med, men det går seg til.
Vi har ting Europa og verden vil ha, olje/gass, laks osv.
Bare ikke send tørrfisk til Afrika, de brukte det i sin tid som taktekking! :rofl:

3 Likes

EØS har jo vært en gignatisk suksess for Norge da.

Ja de koll åpne grensene våre er helt topp vel? :tired_face: :scream: :face_with_raised_eyebrow:

1 Like

Sammenlignet med hva? Jeg vil si at Sveits med sine handelsavtaler har kommet mye bedre ut av det? De har en mye større grad av selvråderett enn Norge, hvor bl.a. tariffavtaler blir tilsidesatt pga EØS. Alternativene er jo ikke EØS eller null handel med EU. Det er EØS eller handelsavtaler/samarbeidsavtaler.

Norge betalte netto rundt 3,5 milliarder kroner til EU i 2010, eller omvendt statsstøtte om du vil ha det. Dette er jo penger norske bedrifter ender opp med å betale…

Det jeg synes er mest problematisk er at norsk lov blir satt til side pga EØS.

4 Likes

Bra innlegg som får meg til å tenke at medier er med på å skape fremmedfrykt. Det er ikke alltid det er greit å sette ting på spissen.

… Jeg har så problemer med hijab, man han kan se hele ansiktet. Er som å møte folk med lue og skjerf på vinteren.

1 Like

Hei @pleximus83

Da pleierene ofte må inn på natten med beroligende og jeg er på skjermet avdeling uten eget bad må jeg ha vann ved sengen.

Våkner til stadighet om natten med akutte anfall.
Jeg skriket vistnok Costa mere,Costa mere i søvne.
Det nye nå er at jeg har mareritt om at Luigi Costa,Tone K og Spetalen har gått sammen for og omgjøre NANO til et selskap som importerer italienske bruktbiler til Norge.
:crazy_face:

Neida.
Har noen meds jeg bruker enkelte ganger for og sove som gir munntørrhet.
Utenom det så er vann ved sengen noe jeg begynte med for en ti års tid siden.

Liker og ta en slurk før jeg sovner samt at når jeg våkner etter og ha brukt meds som nevnt ovenfor er så tørr i munnen at jeg neste ikke klarer og svelge.

1 Like

Foretrekker EU fremfor WW3 og Russland

Jeg stemte for EU medlemskap i 94 men har blitt motstander etterpå.

Som flere har nevnt ovenfor mener jeg at frihandelsavtaler hadde vært bedre.

Schengen avtalen er en katastrofe etter min mening da den sørger for fri import av kriminelle samt at vi ikke har kontroll over egne grenser.

Det er unektlig morsomme sider ved vårt EØS medlemskap men du verden hvor mye penger det koster.

Synes gjøkens dag er spesiell bra

2 Likes

Og så enkelt er det nok. Nå som det er WW1 jubileum bør ingen tillate seg å glemme hva EF og EU har betydd for fred i Europa. Sånn sett er det dypt urovekkende at UK antagelig trekker seg ut.

Russerne har det genetisk innprentet i seg å gå for demagoger…

1 Like

Problemet her er at europeiske politikere selv er skyld i den nasjonalistiske dreiningen vi ser i ungarn,polen,italia osv.

Dette har de gjort via en ikke bærekraftig migrasjonspolitikk og forskjellsbehandling.

Vi ser det her i norge også.
De som får opphold får fulle rettigheter i folketrygden som det tar oss vanntro 40år og tjene opp.
Gratis førerkort og hjelp til billån.

Det virker enkelte ganger som om europeiske politikere prioriterer fremmede fremfor sin egen befolkning og det fører til nasjonalisme.

4 Likes

Får et inntrykk av at ordet «nasjonalisme» et et negativt ladet ord i diskusjonen over her…

Jeg velger «nasjonalisme» hver dag hele dagen fremfor «globalizme», som fremheves av de som syntes nasjonalisme er en styggedom.

De som fremmer globalizme ofrer ingen av oss her i Norge en tanke. Ikke én tanke!

5 Likes

-94 ja…vi var tre kamerater som hadde rigga oss til med god mat og fulgte med.
Jeg var ihuga motstander da, i dag er jeg nok noe mer balansert, men skulle jeg stemt NÅ hadde jeg stemt nei.
På jobb hadde vi bestilt marsipankake med teksten: «Hva var det vi sa!»
Det var bare sjefen som stemte ja, heldigvis ble resultatet som det ble😂

Håper vi slipper ny avstemning.

3 Likes

Håper vi får en avstemning om Eøs og schengenavtalen, som forræderen Gro og co snikmeldte Norge inn i etter at vi sa NEI til EU!

3 Likes

Nei nå må du rulle inn haha