Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Alle har sin pris biffbacon, ikke kom her og si at du ikke ville blitt med dersom prisen var riktig :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like

Modemet står oppå strømmåleren i sikringsskapet, fiberen går til der, men ikke lenger :slight_smile:
Det ene støpselet oppe har 2 innganger, der fungerer den ene til nettverk, ikke den andre… (Det er bare denne inngangen så gir meg internett.
De to støpslene nede har kun 1 inngang, og ingen av de gir meg Internett… Vet ikke helt hvordan jeg skal klare finne ut hvem som er koblet til hvem…
Er det mulig at den ene inngangen oppe er den som har internett… så må jeg koble den andre inngangen til en lan inngang i routeren, som gir internett til de nede?

Hehe, good one.

:crazy_face::crocodile:

:joy::rofl::smile:

2 Likes

Ute på befaring i dag:

3 Likes

Oral Bee og Mr Pimp Larsen har kommet med sangen om the real O.G :upside_down_face:

7 Likes

Rått. Jeg har så sansen for Røkke, takk for at du holder laget vårt over vannet!

1 Like

Verste er jo at de største eventyrene til Røkke såvidt er igang.

1 Like

Ja. Det er litt av et liv det er snakk om. Også roter han seg borti de mest absurde eventyr. Ref kunsthandleren og torpedoen.

1 Like

Hehe, ja. Var rimelig greit sikkerhetsfirma han leide seg etterpå. Bare Ex FSK og Delta folk der. Tror han Torpedoen ga seg fort da ass.

Men Seriøst. Sjekk ut Cognite. Akersystemet/AkerBP og Røkke står ba. DET kommer til å bli et av de største IT eventyrene som er skapt i Norge noengang

1 Like

Har du navnet?

Yep

Anders Snortheimsmoen

Ok…

Morsom lesing:

De var aksjonistene som vant bompengeslaget. Men én ting gjensto etter dommen i lagmannsretten. Hva skulle skje med de 50 millionene som allerede var betalt inn i bompenger?

– Si det. Vi gjorde en muntlig avtale med kommunen om at vi ikke skulle kreve pengene tilbakebetalt dersom de aldri plasserte en bom på bybrua igjen.

1 oktober åpner 38 nye bommer på Nord-Jæren. En av disse er plassert på Bybrua.

2 Likes

Det finnes ulike synspunkter angående spørsmål om når og hvordan bompenger dukket opp i Norge. Historiker Yngve Nedrebø mener at allerede på 1600-tallet fantes det avgifter for innkjørsel av varer inn i Bergen som kan anses som en prototype til nåværende bompenger.[25]

NOen som gidder?

Ligger bak VG+ = Svada
Et under at de ikke klarte å presse inn ordet ereksjon inn i den ingressen

Det er klart det er svada, men er like interessert for det

Legger den her og ikke makro/btc. god helg :v:

Fant ut av det! men ja tegningen din er “nøyaktig” hvordan det var :slight_smile: takk for svar

2 Likes