Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Ikke bra! Tror han trenger nødhjelp. Noen som kjenner han og kan sende et utklipp av Funcom TA tråden og kranglingen der fra tidligere i uka? :slight_smile:

2 Likes

Planlegger du å gi han hjerteinfarkt?

1 Like

Har da annet å gjøre enn å være her og skjennes på Evil og lete etter biotek gullkorn!
Her er ærstatningskrav som skal skrives, naboens reinflokk skal tjyvslaktes (sånt gjøres på nattestid) så må jo julebrygget settes, nabokjerringa bestiges osv. Alt i alt en travel hverdag :sunglasses: :rofl:

10 Likes

Er jo så mange IT guruer her så sikkert noen som kan hjelpe meg.
Akkurat ordnet med tv/internett i huset, fra telenor/CD med standard zyxel router.
Problemet: Når jeg slår av PS4 (somer koblet til router med ethernet kabel) så blir wifi nettet latterlig tregt, frem til jeg slår av og på router igjen. Noen som har peiling på hva problemet kan være?

Litt preinternetthistorie her… Noe å tenke over om man tror man har en dårlig dag. Det var verre før…

1 Like

Kanskje PS4-en din driver å oppdaterer masse spill og spiser opp hele båndbredden på internettet ditt? I så fall burde du bare la den stå på en natt så den blir ferdig. Eller endre på noen innstillinger, f.eks max download speed e.l.?

Problemet oppstår etter jeg slår den av :slight_smile:
Er det som er så pussig. Alt funker fint når jeg slår den på, spiller, eller bare har den stående på. Først når jeg slår den av klikker nettet.

1 Like

In a dark moment. Oslo har endel lys :joy: Trotts oil. :beers:

5 Likes

image

Her oppfordres det til å ta i mot fallende kniver i hvertfall. Men hadde samme tanke, overreaksjon ser ut til å være i gang i markedet. Nå var det helt andre selskaper som satte meg på tanken av det.

4 Likes

Kan også anbefale svart hvitt modus på iPhone for litt mer Zen i hverdagen

7 Likes

Hva regnes som hobby inntekt i Norge?

Jeg fant denne:

Om jeg tilverker ett produkt hjemme - excel dokument på pcn, og sender denne til en person mot en betaling - regnes det fortsatt som hobby inntekt, eller blir det då en skattepliktig tjeneste då jag tar imot betaling? Eller kan det regnes som hobby inntekt forutsatt man ikke går over 4000 kr grensen. Er det også noen som vet om denne grense er 4000 kr per år, måned eller dag?

Er det noen som er godt insatt i dette?

1 Like

Du kan yte tjenester som ikke har noe med ditt yrke/jobb å gjøre for opptil 4000 kr. Denne maksgrensen er pr person pr år såvidt jeg vet.

Det er heller ikke fastsatt en øvre grense for hvor mange personer du kan motta 4000 kroner fra, så lenge jobben du gjør ikke bærer preg av å være næringsvirksomhet.

1 Like

Interessant.

@babyrage bigalow - male gigolo…

2 Likes

Eksen kalte meg ho** for ett par år siden, har glemt sende faktura.

3 Likes

Selv om du er svensk, så trenger du vel ikke ta betalt for å “serve” nabofruen litt? :laughing:

Å jeg som trodde at vi hadde problemer med marinen her i i Norge… Ser ut som at det ikke er så mye bedre i Tyrkia :stuck_out_tongue:

1 Like

Siden det er snakk om styrt, så er det vel neppe en fregatt? :stuck_out_tongue:

Hehe, joda, men er ikke så ofte aviser eller andre dødelige kaller fly for fartøy :stuck_out_tongue:

2 Likes

Flyvende fregatt?

1 Like