Diskusjon TriggereNy! Porteføljer

Småprat

Eksen kalte meg ho** for ett par år siden, har glemt sende faktura.

Selv om du er svensk, så trenger du vel ikke ta betalt for å “serve” nabofruen litt? :laughing:

Å jeg som trodde at vi hadde problemer med marinen her i i Norge… Ser ut som at det ikke er så mye bedre i Tyrkia :stuck_out_tongue:

Siden det er snakk om styrt, så er det vel neppe en fregatt? :stuck_out_tongue:

Hehe, joda, men er ikke så ofte aviser eller andre dødelige kaller fly for fartøy :stuck_out_tongue:

Flyvende fregatt?

Vel, vi har jo en undersjøisk fregatt på ubåtjakt…

Kom på enda en historie fra fregattlivet… vi var på øvelse i Middelhavet og skulle finne en u-båt. Vi plukket opp noen signaler og fulgte etter de i flere dager, det virket som om ubåten stadig endret kurs… Viste seg å være en undersjøisk kabel :slight_smile:

Det var sikkert skikkelig spennende mens det varte da :smiley:

Hm, kabler og klareringer. Vanskelig. Finnes jo radiomerkede hvaler, også.

Grattis :beers:

Live sending insight

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Og der landet nettopp sonden Insight på mars!

Litt av en opplevelse å se historie skje mens man er ung,-ser frem til dataene derfra!

:alien::man_scientist:t3::rocket::artificial_satellite::flying_saucer:

Per kunde/per år tror jeg.

@Glein jeg fant dama di, du må ikke slippe ho ut sånn der! :joy:

Har kursing i førstehjelp og bruk av hjertestarter. Får ikke håpe det blir nødvendig da! :slightly_smiling_face: ei heller den ereksjonspumpa… :stuck_out_tongue_closed_eyes::joy:
Edit: som Nanoaksjonær så er det bare å se på kursutviklinga hvis man sliter med blodomløpet i utovertuten :rofl:

R.I.P :grin:

Spør her for ikke å plage Fun-tråden :slight_smile:

Jeg har lurt litt på det Sharp-ratio-tallet som jeg går ut i fra du sikter til her. Er ganske sikker på at det ikke er et %-tall, for det stiger jo bedre resultater man har så vidt jeg kan se. Jeg hadde 2,12 den dagen Nano falt 15ish % nylig. Det medførte at porteføljen var ned ca 8% og dagen etter var da min sharp-ratio ca 1,5.

Bra, ja jeg forstår ikke helt det tallet der skikkelig. Men siden det står topp 10 % under der så antok jeg at det var topp 1.28%. Det ser ut til å rime med plasseringen av pila. Men topp 1.28 av 100 da.

Jeg måtte google :slight_smile:
Sharp ratio measures the excess return per unit of deviation in an investment.

Så vidt jeg forstår er volatilitet grunnlaget for risikovurderingen i utregningen og den resulterer i et prosenttall, men som ikke har noen direkte sammenheng med Nordnets prosentvise rangering av brukerne.