Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Vel, vi har jo en undersjøisk fregatt på ubåtjakt…

3 Likes

Kom på enda en historie fra fregattlivet… vi var på øvelse i Middelhavet og skulle finne en u-båt. Vi plukket opp noen signaler og fulgte etter de i flere dager, det virket som om ubåten stadig endret kurs… Viste seg å være en undersjøisk kabel :slight_smile:

6 Likes

Det var sikkert skikkelig spennende mens det varte da :smiley:

1 Like

Hm, kabler og klareringer. Vanskelig. Finnes jo radiomerkede hvaler, også.

Grattis :beers:

2 Likes

Live sending insight

5 Likes

Og der landet nettopp sonden Insight på mars!

Litt av en opplevelse å se historie skje mens man er ung,-ser frem til dataene derfra!

:alien::man_scientist:t3::rocket::artificial_satellite::flying_saucer:

2 Likes

Per kunde/per år tror jeg.

@anon21766851 jeg fant dama di, du må ikke slippe ho ut sånn der! :joy:

3 Likes

Har kursing i førstehjelp og bruk av hjertestarter. Får ikke håpe det blir nødvendig da! :slightly_smiling_face: ei heller den ereksjonspumpa… :stuck_out_tongue_closed_eyes::joy:
Edit: som Nanoaksjonær så er det bare å se på kursutviklinga hvis man sliter med blodomløpet i utovertuten :rofl:

R.I.P :grin:

3 Likes

Spør her for ikke å plage Fun-tråden :slight_smile:

Jeg har lurt litt på det Sharp-ratio-tallet som jeg går ut i fra du sikter til her. Er ganske sikker på at det ikke er et %-tall, for det stiger jo bedre resultater man har så vidt jeg kan se. Jeg hadde 2,12 den dagen Nano falt 15ish % nylig. Det medførte at porteføljen var ned ca 8% og dagen etter var da min sharp-ratio ca 1,5.

2 Likes

Bra, ja jeg forstår ikke helt det tallet der skikkelig. Men siden det står topp 10 % under der så antok jeg at det var topp 1.28%. Det ser ut til å rime med plasseringen av pila. Men topp 1.28 av 100 da.

1 Like

Jeg måtte google :slight_smile:
Sharp ratio measures the excess return per unit of deviation in an investment.

Så vidt jeg forstår er volatilitet grunnlaget for risikovurderingen i utregningen og den resulterer i et prosenttall, men som ikke har noen direkte sammenheng med Nordnets prosentvise rangering av brukerne.

Sharp-ratio er jo rett og slett hvor godt du gjør det i forhold en risikofri investering. For Shareville får du tre stjerner når du er bl.a. 10% beste Sharp-ratioene på Shareville hvis jeg har forstått systemet deres rett.

1 Like

Luftig tur :slight_smile:

2 Likes

Fullstendig idioti. Virker som irrasjonelle ideer får sprer seg raskt i “samfunnet”. Dette blir stygt.

1 Like

Artikkelen er dårlig skrevet. Men tilgjengelig kredtity blir registrert og vil påvirke muligheten til å ta opp mer gjeld

2 Likes

Synes faktisk dette er greit jeg. Når folk har fått innvilget stor kreditt så er det jo en risiko for at de på et tidspunkt benytter seg av den og da går det jo fort ut over betalingsevnen på andre lån.

De fleste har jo god nok kontroll på økonomien men hvis det skal være et poeng med slike regler så må de jo utformes slik at de faktisk forhindrer at disse idiotene som ikke greier å ha kontroll faktisk blir beskyttet mot å havne i en håpløs situasjon.

2 Likes

Helt klart! Har dessverre et par kompiser som er elendig med penger som helt klart hadde hatt det mye bedre med regler som beskyttet dem mot seg selv. For resten så skaper dette minimalt med problemer.

1 Like