Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

De enste som nok opplever dette som et reelt problem er vel de som har godt av at reglene innføres :joy:

3 Likes

Mange vil nok bli overrasket hvor mye kreditt de har liggende å slenge. Så Regelen er fornuftig. Forhåpentligvis får den folk til å klippe et par kort.

3 Likes

Har bare mitt Coop-kort og Eurobonuskort :rofl:
Vil ikke ha kredittkort.
Men denne nye ordningen vil vel kanskje beskytte de som ikke har altfor god kontroll, typ Luksusfellen-kandidater? :slight_smile:

Er ikke både coop og eurobonus kredittkort da?

Du kan vel få kredittkort hos de ja, men jeg har bare medlemskort for oppsamling av poeng.

1 Like

Det fins forskjellige måter å se Trumps gjerning som president på.

Heldigvis, og muligens, til en viss grad på grunn av nettopp ham, nyter du godt av hans gjerning.

Jeg kan kun anbefale at du benytter dine muligheter til å gå til kilden når du dømmer og ikke bruker annenhånds referater. (eller I norsk sammenheng ofte tredjehånds beretning, da de viderefortolker)

2 Likes

Som da hele det norske pressekorpset misstolket ordet “incited” fordi VG journalisten gjorde det. Da var det plutselig ingen som forstod det ordet og vedtok som en sannhet at Trump mente det var media som var “ansvarlige for” oppmøtet under de voldelige demonstrasjonene i Charlottesville?

Det Trump sa var jo at media hadde oppildnet demonstrantene, som var helt korrekt sagt. Trump sa aldri at det var media som stod bak demonstrasjonene. Det var det bildet norsk media tegnet. Alt pga manglende språkkunnskaper.

Slike ting går igjen og igjen.

9 Likes

La oss ikke begynne å diskutere Trump her da…:stuck_out_tongue:

5 Likes

Enig :slight_smile:

baggerbais

Kan faktisk se ut som løken har solgt og straks skal inn i baisemodus @Irathi . Akkurat det denne aksjen trenger, en predikant på HO som spår død og fordervelse.

Er jo helt tydelig at bagger er bitter fordi han ikke klarte å kjøre igang et raid oppover. Tenker det er fint han baiser. så blir han mindre relevant.

2 Likes

Mhm, ikke at han har vært spesielt relevant etter at “nye” HO drepte all trafikken.

1 Like

Kan jo være han har solgt litt for å pumpe fredag/over helgen . Det er min teori når det gjelder Asp også .
Noen må jo pumpe for å dumpe

Har merket meg at det er to ulike nick der inne. 100 Bagger og 100Bagger.

@Morti
Jeg var ingen Trump fan på noen måte. Men jeg hadde fulgt godt nok med i nyhetsbildet til å kunne gjøre meg opp en mening om at Hillary Clinton IKKE var/er skikket til en stilling som president men bedre som en innsatt i fengsel.

Sist i dag ser jeg (på Hannity) Norge nevnt som en av de tre største bidragsyterne til Clinton Foundations.

Har det norske folk blitt spurt om man ønsker å støtte ett slikt fond med, i henhold til Hannity, mellom 10 og 25 millioner USD?
Forsåvidt VET vi at Hannity laveste estimat er innafor, sant og uten tvil, ca 85 mill kroner, men i et kompleks regnskap så drukner dette.

At Clinton Foundation er nå under etterforskning og risikere å bli avslørt som en svindel, lar jeg være. Her og nå.

Jeg har da vitterlig ikke mer med USAs indre anliggende enn at jeg betaler skatt til landet. Ca 40 000 USD per år er det.

Men stemmerett, helsestell og slikt følger ikke med., når du er lovlig arbeider i USA, kun retten til å skatte.

Men det var Trump da.

Wow tenkte lille jeg da han breialt lovte sine valgløfter.
Og litt dobbel WOW
Han vant. Donald Trump ble president.

WOW

Og hva har Trump gjort etterpå?

For eksempel sammenlignet Erna og Siv?

Vi ser en mann som blir valgt til sitt embete og forsøker så godt han kan å holde sine valgløfter.

Vi ser en mann som rydder opp. Og skaper forferdelse blant byråkrater både her og der.

Historie skrives både her og nå, og ettertiden vil skrive den om.

For meg er det Trump ALL INN!
Ingen, absolutt, ingen, politiker har levert bedre og holdt sitt ord overfor velgerne som valgte ham enn Trump.

Merkelig nok snakker han et språk som burde glede både @christian og andre som “bryr” seg, men det er sikkert bare meg.
Å være nasjonalist (jeg bor ikke i Norge), betyr ikke at man ikke kan ha meninger om sitt hjemland.
Ikke betyr det egentlig noe annet enn at jeg mener at vi bør opprettholde vår suverenitet, og FORSKJELLER.

Til slutt: Er det virkelig det dere som så glatt godtar globalismens ide som den eneste., at forskjellen på å reise rundt i verden skal reduseres til et spørsmål om temperatursoner og prisene på den lokale Dressmann butikken?

5 Likes

Muligens litt off-topic Hvordan er det mulig for et forum å gjøre seg så umiddelbart irrelevant?

Ærlig snakka, fra å være øverst på tronen til ubrukelig?

Alt er mulig med Trygve Hegnar ved roret - du vet, han som skjønner så mye av teknologi at han tror “Funcom ikke tjener penger”.

Kan vi ta alt som ikke har med trump og sånt i politikk tråden?

evt opprett en innnside poliktikk tråd.

1 Like

Har ikke Pave Frans (heldgivis) slått steinhardt ned på småguttetafsing?

Kan noen forklare dette? Hvis jeg har 2 kredittkort @ 50k så har jeg 100k mer i lån? Men da får jeg også mindre skatt å betale?

3 Likes