Diskusjon TriggereNy! Porteføljer

Småprat

Jeg måtte google :slight_smile:
Sharp ratio measures the excess return per unit of deviation in an investment.

Så vidt jeg forstår er volatilitet grunnlaget for risikovurderingen i utregningen og den resulterer i et prosenttall, men som ikke har noen direkte sammenheng med Nordnets prosentvise rangering av brukerne.

Sharp-ratio er jo rett og slett hvor godt du gjør det i forhold en risikofri investering. For Shareville får du tre stjerner når du er bl.a. 10% beste Sharp-ratioene på Shareville hvis jeg har forstått systemet deres rett.

Luftig tur :slight_smile:

Fullstendig idioti. Virker som irrasjonelle ideer får sprer seg raskt i “samfunnet”. Dette blir stygt.

Artikkelen er dårlig skrevet. Men tilgjengelig kredtity blir registrert og vil påvirke muligheten til å ta opp mer gjeld

Synes faktisk dette er greit jeg. Når folk har fått innvilget stor kreditt så er det jo en risiko for at de på et tidspunkt benytter seg av den og da går det jo fort ut over betalingsevnen på andre lån.

De fleste har jo god nok kontroll på økonomien men hvis det skal være et poeng med slike regler så må de jo utformes slik at de faktisk forhindrer at disse idiotene som ikke greier å ha kontroll faktisk blir beskyttet mot å havne i en håpløs situasjon.

Helt klart! Har dessverre et par kompiser som er elendig med penger som helt klart hadde hatt det mye bedre med regler som beskyttet dem mot seg selv. For resten så skaper dette minimalt med problemer.

De enste som nok opplever dette som et reelt problem er vel de som har godt av at reglene innføres :joy:

Mange vil nok bli overrasket hvor mye kreditt de har liggende å slenge. Så Regelen er fornuftig. Forhåpentligvis får den folk til å klippe et par kort.

Har bare mitt Coop-kort og Eurobonuskort :rofl:
Vil ikke ha kredittkort.
Men denne nye ordningen vil vel kanskje beskytte de som ikke har altfor god kontroll, typ Luksusfellen-kandidater? :slight_smile:

Er ikke både coop og eurobonus kredittkort da?

Du kan vel få kredittkort hos de ja, men jeg har bare medlemskort for oppsamling av poeng.

Det fins forskjellige måter å se Trumps gjerning som president på.

Heldigvis, og muligens, til en viss grad på grunn av nettopp ham, nyter du godt av hans gjerning.

Jeg kan kun anbefale at du benytter dine muligheter til å gå til kilden når du dømmer og ikke bruker annenhånds referater. (eller I norsk sammenheng ofte tredjehånds beretning, da de viderefortolker)

Som da hele det norske pressekorpset misstolket ordet “incited” fordi VG journalisten gjorde det. Da var det plutselig ingen som forstod det ordet og vedtok som en sannhet at Trump mente det var media som var “ansvarlige for” oppmøtet under de voldelige demonstrasjonene i Charlottesville?

Det Trump sa var jo at media hadde oppildnet demonstrantene, som var helt korrekt sagt. Trump sa aldri at det var media som stod bak demonstrasjonene. Det var det bildet norsk media tegnet. Alt pga manglende språkkunnskaper.

Slike ting går igjen og igjen.

La oss ikke begynne å diskutere Trump her da…:stuck_out_tongue:

Enig :slight_smile:

baggerbais

Kan faktisk se ut som løken har solgt og straks skal inn i baisemodus @Irathi . Akkurat det denne aksjen trenger, en predikant på HO som spår død og fordervelse.

Er jo helt tydelig at bagger er bitter fordi han ikke klarte å kjøre igang et raid oppover. Tenker det er fint han baiser. så blir han mindre relevant.

Mhm, ikke at han har vært spesielt relevant etter at “nye” HO drepte all trafikken.

Kan jo være han har solgt litt for å pumpe fredag/over helgen . Det er min teori når det gjelder Asp også .
Noen må jo pumpe for å dumpe