Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Man kan jo forsøke komme over sjøveien og det vil jo kanskje funke.
Men fly så har de jo grei kontroll på hvem som kommer inn, men vanskeligere når man først er inne.

Det største problemet er uansett at noen av de mest brutale og kriminelle menneskene i verden har muligheten til å komme rett inn i landet uten noen kontroll. Vi tenker på midtøsten og deres kriger, hvor forferdelig det er med IS osv… Men så har faktisk USA noe som tilsvarer eller er verre, som nabo. Jeg ville i hvert fall beskyttet meg mot slike mennesker.
En mur er selvsagt ikke perfekt og de har mulighet til å bruke droner osv… Men det vil hjelpe veldig mye. Samtidig som annen teknologi/mannskap vil bli mye mer effektivt når man har en mur.

Amerikaner mot innvandring blir vel litt selvmotsigende. Hoveddelen av befolkningen er utvandret fra Europa

Det er omtrent ingen i USA som er mot innvandring.

Derimot er de imot ulovlig innvandring.

2 Likes

Når det snakkes om usa så er alle innvandrere de siste 200 år, mens her til lands så blir innvandrerne norske i samme sekund de krysser grensa?

Muligens bittelitt irriterende for Mr Aas.

1 Like

Alle de «gode» menneskene snakker om dumme trump som vil bygge mur.
Men ingen snakker om den 76 mil (av 82 mil total grense) lange muren som bygges mellom tyrkia og syria, med bl.a 7-800 millioner kroner i eu midler…!?
(Tyrkia er vel ikke eu medlem engang?)

Hvorfor snakkes det ikke om den muren?
Er det fordi det er en «god» mur det da eller?

3 Likes

Ingen snakker om det ? Du trenger ikke komme med alt right kilder for å lese om det

2 feil blir ikke 1 rett

2 Likes

Klassisk. Det er «alt right», så da er det automatisk ikke gjeldene.

Svar heller på spørsmålene. Hvorfor fordømmes ikke denne muren verden over, på lik linje som trump sin mur, og i tillegg finansieres av de som fordømmer trump?

Husk, jeg mener ingenting, jeg kun spør.
Derav dette tegnet ———> ?

Hadde ikke mur fungert fungert så hadde ikke USA bygget mur allerede, Trump vil jo bare utvide den.

1 Like

Tror ikke du leste svaret? Begge er feil bruk av ressurser og begge diskuteres i media.

Ok. Da beklager jeg teksten om at jeg ikke trodde denne muren ble diskutert på linje med trump sin mur.

Kunne jeg fått noen linker til norske medier å lese på angående den tyrkiske muren, slik at jeg kan gjøre meg opp en mening selv?

Det var engang jeg var enig med Hillary.

2 Likes

Hentet fra artikkelen:

Han påpeker at med den nye muren, samt hindringer ved Syrias grenser mot Libanon og Jordan, så har man i praksis stoppet flyktningstrømmen fra Syria.

Men jeg trodde ikke murer fungerte jeg :thinking: ???

2 Likes

Mur er bra.
Murerpils er bedre.

Takk for den 18 mnd gamle reportasjen om Tyrkias mur.
Googlet kjapt «tyrkisk grensemur» selv.
Ingenting av diskusjoner fra sommeren 2017 og frem til januar 2019?

Så min konklusjon på egne spørsmål er: Det avhenger om det er en «god» eller «ond» mur, før massene skal bli fortalt om hva de skal mene.
Er det en «ond» mur, så demoniseres byggeren.
Er det en «god» mur, så skal du helst ikke vite om den.

Enig at det bør diskuteres enda mer. Ikke enig i at det er noe fundamentalt forskjellig, at en er god og en ond. Mer handler det nok om at trump får flere klikk og mer reklameinntekter til avisen, og at dette er en lengere diskusjon over mange år om Europa som festning, og at vi generelt sett er besatt av alt som skjer i USA.

1 Like

Dét er jeg enig i Mr holmes :+1:

Ok, back to work for me…

1 Like

Klassiker som stadig er relevant :stuck_out_tongue_winking_eye:

Hei!
I går fikk jeg beskjed fra Microsoft (outlook/hotmail) at de har oppdaget uvanlig aktivitet på min epost og har blokkert tilgangen. Hadde ikke mulighet til å komme meg inn på mail og trykte meg videre og etterhvert sto det at min sikkerhetsinformasjon oppdateres… Dette er beskjeden jeg får når jeg prøver å logge inn:

" Du har ikke tilgang til dette området akkurat nå

Dette området krever en sikkerhetskode for å logge på. Når sikkerhetsinformasjonen din oppdateres 07.02.2019, vil du få tilgang til dette området. Du har fremdeles tilgang til steder som Outlook og Skype som ikke krever en sikkerhetskode."

Noen som har vært borti lignende? Irriterende…