Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Med unntak av datostemplinga fantes ikke et eneste tall. Spesielt for et økonomisk bidrag til debatten. Høytsvevende opplegg, med svar på alt i antropologens mentale godvilje.

2 Likes

Ja det er et bedre utgangspunkt for diskusjonen å bruke relevante tall

Skremmende mye naivitet ute og går…

4 Likes

Trodde du ville ta poenget… Jeg har ikke lest artikkelen en gang. Jeg bare googlet “innvandring er bra” og ga deg en tilfeldig lenke for å vise deg hvor håpløst det er å føre en unyansert debatt der man bare slenger ut lenker. Derfor jeg også la på et latterfjes.

Bare glem artikkelen… bare tull fra min side.

Jeg har ikke lukket øynene for noe. Jeg har aldri sagt at at innvandring er uproblematisk og jeg har aldri hevdet at ikke innvandrere er overrepresentert på visse deler av voldtektsstatistikk. Det må være @InVivo sitt oppspinn som gjør at dere får det inntrykket. Les igjen…

1 Like

Er ikke denne nyansert nok for deg?

Stort mer seriøst får man det jo ikke.

2 Likes

Ja, det debattinnlegget var så latterlig at det aldri skulle kommet på trykk. Men greit å vite hvordan folk som ønsker økt innvandring tenker. Hvis man i det hele tatt kan kalle det tenkning…

Litt overrasket over at du krever belegg for det for dette trodde jeg ikke var omstridt. En av hovedgrunnene til at høyesterett behandler saker er for å avklare prinsipielle spørsmål. Det kan for eksempel være avklaring av hvordan helt spesifikke ord eller formuleringer i lovgivning skal tolkes. Disse avklaringene fra Høyesterett skaper så presedens som man siden må forholde seg til i nye saker. Slike avklaringer kan få avgjørende betydning for hvor mange forhold som blir å regnes som det ene og det andre.

Har ikke gått nøye inn i denne saken, men tror det burde holde for å synliggjøre poenget:
https://www.domstol.no/no/Enkelt-domstol/-norges-hoyesterett/avgjorelser/avgjorelser-2017/avdeling---straffesaker/grensen-mellom-seksuell-omgang-og-seksuell-handling/

Forøvrig er det ikke riktig at Høyesterettsavgjørelser har for vane og gi stor oppmerksomhet. Høyesterett tar stilling til masse saker hele tiden uten at det nødvendigvis har medieinteresse. Du kan lese slike i lovdata til øyet blir stort og vått :slight_smile:

Politiets koder har naturligvis ikke jeg, men som du ser så vil jo avgjørelser i retten gi innvirkning på hva en anmeldelse ansees å innebære.

Det var jo du som etterlyste årsak til hvorfor ikke lovendringene ga umiddelbart utslag på statistikken? Dette KAN være del av årsaken.

1 Like

Hva er det du mener at jeg mener som gjør at du lenker denne artikkelen til meg???

Gidder ikke diskuterer med folk som tillegger meg standpunkter eller meninger. Du diskuterer med deg selv…

1 Like

Du slengte ut en lenke “innvandring er bra” , så jeg slengte ut en lenke “innvandring ikke fullt så bra”

Forskjellen er at min lenke kommer ikke fra et leserinnlegg i VG.

Du etterlyser til stadighet nyanser, men det er jo ingenting som er godt nok for deg. Så nei det er vel ingen vits i å diskutere.

3 Likes

Var det noe spesielt i rapporten du ønsker å trekke fram til diskusjon?

Jeg leste noen sider og det var ikke noe jeg reagerte på som jeg var spesielt uenig i. Men kanskje de sparer godsakene til slutt?

1 Like

Du må seriøst lese innleggene over på nytt…

Det er vel ingen som burde være uenige i en seriøs faktabasert rapport. Vet ikke hva du mener med “godsaker”.

Poenget er at samfunnet står over store problemer knyttet til innvandring, det er jo egentlig ikke noe å diskutere? Det er et faktum.

Debatten går vel ut på hvordan man kan løse problemene. Noen mener man må bremse innvandringen samtidig som man setter inn tiltak mot de som allerede er her.

Andre mener vi skal fortsette som før, eller øke innvandringen. Ingen er uenige i at man må bedre integreringen.

2 Likes

Jeg bare lurte på om det var noe konkret i rapporten som du synes var verdt å diskutere?

Er det noen her som har sagt at det ikke er noen utfordringer knyttet til innvandring? Forskjellen er at jeg personlig mener at det er verdt å ta de utfordringene og jobbe med dem, og ikke at løsningen er å stenge grensene helt. Samtidig mener jeg at man skal gi et virkelighetsnært bilde av situasjonen og ikke overdrive eller blåse opp enkeltsaker på en måte som er egnet til å male opp urealistiske skremmebilder. Det betyr ikke at det ikke finnes problemer.

2 Likes

Først skal man skape masse problemer for seg selv, og så får man heller løse problemene i etterkant.

Hva med å ikke skape problemene i utgangspunktet?

7 Likes

Det var hun som hadde skrevet innlegget jeg henviste til. Ikke deg :grinning:

1 Like

Du har bare litt dårlige argumenter når du sier at det er overdrevet problemer rundt innvandring i Sverige, med unntak av Malmø og noen bydeler i hovedstaden. Det er jo der innvandrerne er. Altså understreker du bare poenget vårt.

10 Likes

Eller for å si det på en annen måte, det er rart at antall granat angrep, knivstikkinger, skytinger og ikke minst voldtekter øker i byer og bydeler hvor det er høy innvandrerandel.

dette kan jo umulig ha en sammenheng :stuck_out_tongue:

9 Likes

For å bruke den svenske forklaringsmodellen så må det skyldes høyreekstreme som besøker bydelene.

Sverige er så fucked at man skulle nesten tro at de går inn for å kjøre landet sitt fullstendig i grøfta.
Det er absolutt ingenting som går rett vei i landet.

8 Likes

Drøyt å lese, men det er faktisk en del sannhet i det du sier dessverre. Problemet stammer fra Koranen. Kvinnesynet er forferdelig i Islam.

2 Likes

Dere som vil ta imot mer innvandrere fra diverse u-land, når mener dere at det er nok? Når Oslo har samme befolkningssammensetning som Islamabad?

Hvor går grensen, eller finnes det i det hele tatt en grense for dere?

6 Likes