Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

FNs høykommisær for flyktninger er nok veldig fornøyd med Sverige?

Hvilke anbefalinger kommer derfra, og hvorfor følge dem?

Det bør være et internasjonalt organ som fordeler flyktningene slik at uforholdsmessig mange ikke havner i noen få land. Mener de ønsker at Norge skal ta imot 5000 i 2019, mens Norge har godtatt 3000. Ganske bra det og da :+1: spesielt med tanke på FRP i regjering.

1 Like

Så økonomiske migranter er ikke aktuelt? Hva med de som ikke får tilstrekkelig helsevesen der de er, eller de som lever langt under fattigsomsgrensen?

Familiegjenforening ja, men jeg mener ikke at fattigdom i seg selv skal være en gyldig inngangsbillett. Jeg støtter dog de samarbeid vi har med Norden og Europa, og arbeidskraftsinnvandring utover dettte.

1 Like

Skal vi forholde oss til FN selv om mange andre land ikke gjør det og nekter å ta i mot sin andel?

1 Like

Hvorfor ikke? Mennesker dør jo oftere av fattigdom enm av krig. Eller de som dør i sine hjemland fordi de ikke har tilgang på helt nødvendige medisiner.

5 Likes

Har du lest det jeg skriver over, vi skal jobbe med både flyktningepolitikk og bistandspolitikk i kombinasjon. Fattigdom kan løses bedre vha bistand og annen hjelp, men den må bli mer effektiv.

2 Likes

Men mennesker går i vei av fattigdom NÅ. På bakgrunn av samme tankerekke bør man åpne grensene for disse også. Du kan ikke gjøre forskjell på folk som er truet av krig og fattigdom. Utfallet man prøver å unngå er jo det samme: død og pinsel.

4 Likes

Nettopp! Litt viktig at folk forstår denne forskjellen :blush:

1 Like

Da kan vi vel hjelpe de nå?

Det kan du med krigsflyktninger også. Voldsomt ondsinnet av deg å mene at noen er verdig vår hjelp, mens andre ikke er det. Fasit for begge grupper er det samme, så jeg forstår ikke hvorfor du skiller på dem.

Ikke rapporterbart.

6 Likes

Skuddsikker vest?

1 Like

Hvorfor skal vi det? Det gir mye mindre bang for the buck å drive med svindyr flyktningpolitikk.
Skjønner ikke hvorfor dere ikke ønsker å hjelpe flest mulig.

4 Likes

Her er fasit. Hvorfor ikke?

Fordi det er et verdispørsmål, som noen så fint formlurte dert…:stuck_out_tongue_winking_eye:

Dette har jeg besvart så mange ganger nå at enda flere neppe hjelper deg. Du vil ikke forstå.

Nei, og det vil ikke du heller.

Hva er poenget med denne type innlegg? Først legger du ord i munnen min og dessuten er jeg “ondsinnet” ??

Er jo ikke så lett å hjelpe til med infrastruktur og utdannelse på plass når det er krig der.