Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Spørs om noen her må gå i seg selv…

Storm i vannglass, ja… Fake news kaller jeg det om jeg skal dømme ut dra det lille man så i den videoen…

2 Likes

Dette her blir spennende greier!
Bare å punge ut for ny teknologi som de sier her, så slipper man høyere regninger :joy:

Men kom igjen, å kalle det vi ser i videoen for trakassering… Men sikkert en god ide av Giske å tenke på hvordan omgivelsene oppfatter hans handlinger.

Jeg er noenogtredve, men føler jeg har en dinosaurs holdninger. Enda godt det ikke drikkes i stort monn lenger, jeg ville vært helt uønsket på mange, mange plan. Spørsmålet er om det er jeg eller verden som har blitt gal.

Videoen ser verre ut enn det var. Det var ikke noe mer enn en dans. Det var vi som tok kontakt med han, ikke omvendt. Det var ikke noe annet enn hyggelig tone. Vi opplevde det som uproblematisk og greit, og han gikk vel fra utestedet før vi gjorde, sier hun til NRK.

Og slik går no dagan - korsfestelse lell.

1 Like

Videon er på Youtube
Resett har også publisert den, men sladdet kvinnen.
Ser verre ut når det ikke er sladdet da man ser hvor dritings kvinnen faktisk er.
Ikke at han gjør noe gale i videoen akkurat, veldig merkelig klipp. Ser jo egentlig ut som han får beskjed om å klemme venninna av den som filmer, og så trekker seg tilbake. Er jo han som trekker seg vel? Merkelige greier.
Uansett er jo dette dårlige nyheter for han som politiker. Personlig er jeg heller ikke noen fan av menn som er ute på byen og fester på denne måten når de har kone og barn hjemme. Regner med svært mange damer tenker på samme måten.
Men så er jeg gammel dags selv om jeg er ung selv :sweat_smile: Men de er vel ikke så konservative på venstresiden kanskje? :laughing:

HAaha ser nå posten du la ut, var det jeg viste damene selv tok kontakt!

5 Likes

Den eneste feilen i denne videoen er at den mangler Bård Hoksrud.

1 Like

og Jaggis, og hun dama han tok på puppene.

Så vidt jeg kan se har tross alt ingen av de store mediene som TV2, Nrk, vg eller dagbladet omtalt denne siste Giskesaken som særlig alvorlig. De var også raske med å oppsøke kvinnen og gjengi hennes avdramatisering av situasjonen.

Lurås i sin leder i resett har åpenbart rett i at denne saken har offentlighetens interesse, men i lys av hvor mange reklamer for pengedonasjoner til resett som han har på sin nettside så tenker vel jeg at han kan ha sine egne grunner for publisering av videoen.

Sånn som denne saken står nå er det ikke utenkelig at publiseringen av den står igjen som det største «overgrepet» mot noen av de to på videoen.

1 Like

Nåh, det er vel VG som har skapt denne saken:

5 Likes

Dama ble ikke oppsøkt og interjuvet før etter resett sin publisering :slight_smile:
Med andfe ord er det sansynlig at den publiseringen ødela storyen som ble forsøkt skapt

5 Likes

Det er jo åpenbart at Giske ikke har en eneste dråpe av gangsyn.

Men første jeg sa når noen Postet videoen på twitter var at det var jo ikke akkurat noe overtramp i seg selv

3 Likes

Det må gå an å ha det litt moro.

Her har jo damene stått og JOHO GISKE KOM HER A og vært 100 % med på det.

Det som er dumt for alle er at det ikke går an å gjøre noe som helst uten at det dukker opp på internett.

Husker i gamle dager alt vi fant på i fylla. Kunne aldri gjort sånne ting nå. Alt dukker opp på facebook og snap og fandens oldemor.

4 Likes

Nei, det har jeg heller ikke bestridt. Ingen tvil om at de publiserte den først, men som sagt, de omtalte den ikke som særlig alvorlig.

Virker ikke som om noen egentlig har gjort det…? Ikke du heller naturligvis, men jeg synes det var litt interessant at kommentarene i denne forumtråden lett skapte inntrykk av at mediene nå behandlet Giske fryktelig dårlig.

Bortsett fra dem som sendte bekymringsmelding kanskje.

Nei, ikke trakassering så vidt jeg kan se og det var 1 person, ikke massemedia eller hylekor.

Helt enig, virker ikke akkurat som at damene her har lidd noen overlast - før kanskje denne saken da.

Dette er jeg også enig i. Det er jo klart at fyren har trampet rundt i rosebedet før, så hvis han skulle fått litt tillit nå, så måtte han bare sørge for at det ikke var noe som var i nærheten av å kunne tolkes feil. Ogsåååå gjør han dette da. :stuck_out_tongue:

Btw, jeg misliker sterkt hvor mye media fokuserer på person og ikke sak når det kommer til politikk. De vier såvidt viktige saker et øyeblikk i media, men saker som dette får fokus. Hørte på radioen at norske sykehus skulle begynne å bruke et system som fungerer så dårlig i Danmark at de vurderer å skrape hele greia. What!? Her kommer det til å renne ut flere hundre millioner, men finner jeg saken i avisene? Nei. :stuck_out_tongue:

EDIT: Fant saken i en bransjeavis:

Særlig legene har rast mot systemet fordi de mener det stjeler tid og oppmerksomhet fra pasientbehandlingen.

Skjult kostnad som det virker som det har blitt lagt null vekt på?

7 Likes

Uskyldig sak hvis det ikke hadde vært for at det var Giske det var snakk om. Men

For å sitere han selv:
– Det kan dreie seg om ulikheter i maktforhold eller aldersforskjell, eller det kan dreie seg om sosiale sammenhenger med mye alkohol, sa Giske.

– Jeg må passe på at jeg ikke kommer i slike situasjoner igjen

:smile:

3 Likes

Mulig, men det er uansett fullstendig usannsynlig synes jeg at ikke de jobbet med å oppsøke henne uavhengig av resett.

Heller ikke den første VG-artikkelen ga uttrykk for at dette i seg selv var veldig alvorlig.