Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Skulle ønske flere ting gitt til helvete :wink:

image

Det er helt riktig, var en god dose humor i min kommentar da :wink:
Men jeg håper og tror (og satser pengene på) at vi som er investert og er tålmodige, tjener godt på det til slutt. I Nano i mitt tilfelle. :slight_smile:

Se på de svingningene da.

De skyldes at en haug med dumme menn kjøper på topp og selger på bunn.

Og så sitter det er par luringer med kjempegevinster.

I mellomtidene så tikker og går indeks-sparingen til kvinnfolka jevnt og trutt.

Hva gjør man når man sitter inne med for mange skattekroner til å brenne opp? Skifter navn så klart!

Det er vel heller at de tenker: oi, vi må ikke profilere oss som et statelig monopol lenger, så vi må få et intetsigende navn!

… Jeg måtte tenke meg om tre ganger før jeg husket hva Statoil egentlig heter nå. :smiley:

Synes NSB har valgt et bedre navn enn Statoil jeg da :slight_smile:
Synes også det er naturlig å bytte bort NSB-navnet.

1 Like


hvorfor kan ikke Oslo Kommune bare legge saken bak seg.

Fordi Oslo kommune styres av en gjeng sosialistiske pamper, og de elsker andres penger.

1 Like

Som foreningen/aksjonsgruppa ForFinnmark som vi plages med her oppe, skal bruke uante millioner kroner av fylkets penger på en rettsak for å stanse fylkessammenslåingen. som er banket gjennom 3 ganger i Stortinget.
Like etter at Finnmark Fylkeskommune måtte betale masse millioner i erstatning til en lærer som var feilaktig oppsagt, pluss saksomkostninger.
Og ikke minst en faktura til en underentreprenør ved byggingen av nye Kirkenes sykehus, den var på noe over 3 millioner, de la på en null, betalte over 30 millioner, entreprenøren (en utenlandsk) nekter selvsagt å refundere.
Skjemmes av og til av de såkalte politikerne man har her oppe… :tired_face:

De er snittet av alle som bor dere oppe og har stemt på de :joy:

Politikken er en diger verna bedrift.

Det er helt utrolig hvor inkompetent man kan være og slippe unna med det.

3 Likes

Var det oilimp med reinsdyrskebab og pølsefingre som forårsaket det?

Damn, busted… :joy:

Enig. Samme hva man byttet til var det lurt å gå bort fra Norges Statsbaner. Ikke eier de tog, ikke kjører de bare i Norge lenger, ikke har de ansvar for bane og infrastruktur lenger og ikke har de statlig monopol lenger. Gamle nsb er borte lenge før dette navnebyttet.

1 Like

Ja, hvorfor ikke bytte bort kanskje det sterkeste merkenavnet i Norge, og betale et par hundre millioner i samme slengen.

Argumentet om at det ikke kan hete “statsbaner” er ugyldig. For det gjør ikke det. Det heter “NSB”. På samme måte som DNB kun heter DNB. Det er ikke forkortelse for noe. Det er bare tre bokstaver som alle kjenner.

1 Like

Jepp, måtte ha vært billigere og bedre å omdøpe seg til NSB. :ok_hand:

Kunne like gjerne døpt det wtf?

4 Likes

World Train Federation.

Yupp - God idè @Hakon

3 Likes

Hvor lang tid brukte du på den @Gostemning? :joy: