Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Når filmene flopper og de har bestemt seg for å slutte å lage filmer på ubestemt tid, så gir vel svaret seg selv. De har mistet sine gamle fans og knapt fått noen nye. Det viser seg at folk ikke er så voldsomt keene på å få politisk korrekt propaganda trykket ned i halsen.

2 Likes

Så da er vi enige i at du måler suksess i penger, og de bader i penger.

Så på 6år har Disney tjent inn hele investeringen, og morroa er såvidt begynt.
Vi vet at det er minst 2 Live action serier i produksjon ( fordi Onkel Bob liker å prate om sånt på aksjonær møtene). For å ikke glemme trioligen med filmer som vi enda ikke vet så mye mer om.

Og 11 April starter Star wars Celebration, hvor det sansynligvis blir droppet mer info om filmer…

Så jeg tror ikke vi skal være veldig redd for At Disney “drepte” star wars.

2 Likes

Høres ut som du heller ikke liker den nye “politisk korrektheten” som presser seg frem i filmindustrien. Blir så gjennomskuende. Ikke liker jeg noe særlig å se på damer som sparker ned 5 muskelbunter med helikopterspark heller. Heldigvis har vi Netflix. Som tør å sprenge grenser litt og litt.

3 Likes

Den artikkelen har tydeligvis blitt skrevet av noen som ikke har peiling på hvordan økonomi fungerer overhodet. Og jeg tipper med en tydelig politisk agenda (som skal vise hvor god idé det var å gjøre Star Wars om til PK-propaganda).

De betalte altså 4 BUSD, og filmene har spilt inn 4,8 BUSD. Har man da tjent inn pengene? Selvfølgelig har man ikke det. Filmene var nemlig ikke gratis å lage, tro det eller ei.

Disney har fremdeles LAAANGT igjen på å være i pluss. Kanskje vil de aldri klare det.

Tror du glemmer merchandising, det er jo sånn Lucas ble grapsrik :wink:

Det er jo der pengene ligger.

Ca 32 milliarder USD i Merchandise siden 1975… Men dette skjønner jo du egentlig også, nå bare krangler du.

Så har vi DVD, on demand, streaming osv. Som ikke er med i box office tallene.

Du mener merchandisen som ingen gidder å kjøpe lenger?

Nei, Disney har totalt ødelagt Star Wars. Og det vet de godt selv, med tanke på at de har suspendert alle fremtidige prosjekter.

Og selv om de skulle ha tjent penger på det (noe de ikke har), så er de nye filmene helt ræva.

Jeg er faktisk fan av Conan. Og synes det hadde vært trist om Conan ble ødelagt av PK-propaganda.

1 Like

Har ikke sett den. Men de har i hvertfall mye som ikke er politisk korrekt også. Kan leve med det :smiley:

Dette stemmer ikke, og det er litt rart du ikke vet det.

Listen under gir et fint blikk på prosjekter som er bekreftet som treffer iår.

1 Like

Vi får nå se hvor mye av dette som blir realitet.

Uansett så mener jeg altså fra et fan-perspektiv at Disney er et drittfirma som aldri burde fått lov til å røre Conan-franchisen.

Alt dette er bekreftet. Det mest spennende er Rogue one spin off seriene og Mandalorien, begge deler er bekreftet av onkel bob i opptil flere aksjonær calls.

Spennende er ordet. Blir spennende å se om de fremdeles insisterer på å fortsette med den linjen de la seg på med de nye filmene.

Jeg tipper de innser at 2 filmer på et år ikke funket. Iallefall ikke full lengde kino filmer. Så får vi se.

1 Like

Ja, hvis de innbiller seg selv at det var det som var problemet så :roll_eyes:

Se her ja, da begynner hodene på de nyttige idiotene til hadia å rulle.

2 Likes

Forbanna vestlandet!

Anei, tenk at den delen av Norge som står for nesten all produksjon skal få litt infrastruktur!!

3 Likes

Oisann, føler vi oss litt tråkka på tærne :joy:
Kunne lagt ned hele sørnorge, jævla pengesluk. Det er nordpå penger blir generert! Sant @oilimp

Yep med 10,9% uføretrygdede er Finmark en virkelig pengemaskin for AS Norge :wink:

5 Likes


Tja, finnmark er jo langtfra verstingen på listen.

1 Like

Det er østfold :smiley: