Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Så du mener de lå i buskene på offentlig vei og filmet inn i huset der de også filmet en naken mann?
Og sov i buskene på veien i 3 timer? Tror veivesenet har en jobb å gjøre i den gata! :joy:
Ellers må kanskje noen ta av seg venstrebrillene og ta på realistbrillene? :wink:

4 Likes

Det han sier er vel at selv om de sier i stykket at de var der i timesvis og sov i en busk så er ikke det nødvendigvis tilfelle.

PS. Vær så snill å slutte å generalisere venstresiden. Det gjelder flere her. Jeg har merket meg at det er flere her som reagerer med indignasjon over å bli bli tillagt meninger som en generalisert høyreside, og det går faktisk begge veier. Jeg syns det er veldig utrivelig når venstresiden blir brukt på en måte som klinger som et skjellsord.

4 Likes
1 Like

Let missvisende den overskriften.

De “bevisene” som ble presentert er vel strengt tatt indisier.

“vi ser ingenting på kameraene og døren til huset er åpnet noen ganger”:

Edit : Jeg håper faktisk de har beviser, for de greiene der plukker Elden ifra hverandre uten å svette.

1 Like

image

Fra orginal artikkelen i db.

Dette var nok for å kunne ransake huset, så får vi se om det kommer frem noe mer etter de har gått gjennom det de hentet ut.

2 Likes

Uten å ha sett opptakene er det jo umulig å vite hva de faktisk inneholder. Hvorfor har ikke Lurås anmeldt dem om de faktisk har filmet ham naken og så vist det offentlig? Det er i allefall ikke lov.

I tillegg sies det i artikkelen @RedEnergy postet at " Når det blir mørkt, ser jeg han i vinduet og han er helt naken. Og han ser opp, rett på meg, i noen sekunder møtes øynene våre." Altså, om noen filmet meg naken og jeg så vedkommende, hadde jeg løpt ut etter dem som en galning :smile:

Derav @aeee poeng om at det ikke er et foredrag. I en dramaturgisk oppsetning vil man pynte mest mulig på sannheten for å skape reaksjoner. Det har de jo klart.

Merk at jeg ikke på noen måte forsvarer det disse damene har gjort. Om det viser seg at de faktisk har filmet intetanende mennesker i deres private boliger, synes jeg i likhet med @InVivo at det er respektløst og forkastelig. Men i og med at politiet henla saken tror jeg de faktisk bare har filmet fasadene fra en offentlig vei og utbrodert det de har gjort i selve stykket.

2 Likes

Du har rett i det, beklager at det generaliseres.

1 Like

Det er vel slik Høyresiden har det i alle medier. Høyerekestrem, terrorist, muslimhater og rassist er likestilt med å være FRP og Høyrevelger.

4 Likes

Synd ikke noen kom med en hjullaster påmontert krattknuser eller snøfreser for å rydde i området. Ssssvoooosj

1 Like

De har ikke offentliggjort video som viser Lurås f eks naken.
Men de har sannsynligvis masse rart materiale om de faktisk har filmet i så lang tid de sier de har gjort. Men de er vel smarte nok til å ikke vise der offentlig. Hva de viser vennene sine derimot vet ikke vi.

Jeg kan selvsagt ikke vite hva som er sant av det de sier eller ikke, men er ikke unaturlig for meg at de faktisk spionerte slik de beskrev. Men at de kun viser frem materiale som er akseptabelt å vise.

1 Like

Lærdommen fra denne saken er at så lenge man spiller ut kortet som heter «kunstnerisk frihet» så er alt lov og i følge venstresiden.

De hadde ikke gjort nok til at retten lot politiet ransake hjemmene deres, så at “alt er lov” blir vel litt feil å si?

Prøv å gjøre det samme utenfor det norske slott og se hva som skjer :wink:

Filme slottet? Det er det da mange som gjør daglig :slight_smile:

Ligg i en busk i timesvis på samme sett som Black Box folkene har gjort.

Som de sier det har gjort…

1 Like

My point exactly. Det er ikke bra at det er sånn, og vi har et kollektivt ansvar for å unngå slike håpløse generaliseringer i begge retninger. Det er ikke rett å skjære alle over en kam bare fordi noen andre gjør det.

5 Likes

Satt litt på spissen ,men det skjønte du kanskje ikke?

Men det er tydeligvis greit å ligge i hagen til folk å filme, for så å bruke film og bilder i et '‘teaterstykke’ hvor man kobler uskyldige mennesker opp mot fiktive rasistiske nettverk.

Kanskje jeg skal lage en ‘‘kunstfilm’’ hvor jeg filmer og tar bilder av prominente personer på norsk venstreside mens de er i sitt eget hjem, og kobler dem til et fiktivt pedofili-nettverk som har til hensikt å degenerere det norske samfunnet.

Da skulle man sett et hylekor ut av en annen verden!:wink:

3 Likes

Bra du presiserte det, da er det mer innenfor å si.

Er et skjellsord i min verden. Haha :slight_smile: men men hver sin mening.