Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Så, ikke bare er han terrorist, han er også voldtektsmann…

Han regner vel med at han skal komme til himmelen om han tar livet av mange nok vantro…

2 Likes

Fakta er at Vest-Europa er ganske safe ifht. Øst-Europa?

Faktum er også at det er muslimer som er klart mest utsatt for islamistisk terror, noe som er greit å huske på.

Og sjangsen for å være den uheldige som blir rammet av terror er heldigvis utrolig lav.

Men det er faktisk sånn at den aller viktigste oppgaven til en stat er å opprettholde sikkerhet for sine borgere, så den der grafen om at langt færre dør av terror enn andre årsaker blir litt verdiløs for meg.

3 Likes

Nå er det jo ikke engang utslag på øst-europeiske land, med unntak av Ukraina og Russland.
Og Russland er ikke aktuelt som reisemål for meg, blant annet på grunn av behov for visum, noe jeg ikke gidder å dille med. ESTA til USA er mer enn tåpelig nok.

Samtidig er det en del ting som hjelper veldig i forbindelse med å senke sannsynligheten for å bli drept:
-Ikke kjøp, bruk eller selg narkotika.
-Ikke drikk deg over middels beruset, eller omgi deg med overstadig berusede folk.
-Ikke oppsøk belastede steder. Det inkluderer ghettoer i byer i Europa. Når du får stygge blikk, så går du et annet sted.
-Ikke gå med klær med trykk eller design som kan provosere.
-Ikke vær tøff i trynet. Løp om det er det som skal til. Eller uskadeliggjør. Eller gi bort verdisakene dine.

Dette hjelper stort sett over hele Europa. Og kanskje spesielt i øst-europa.

3 Likes

Ja jo, men om man tror terror er relevant når man skal velge feriested i Europa basert på sikkerhet så er det relevant å få perspektiv på hva som er sannsynlig. :slight_smile:

Stygge blikk får jeg rett som det er i Oslo. Jobber på Oslo øst, og du skal ikke la blikket hvile for lenge på gangster-ungdom(14-35) før de hisser seg opp. Har hatt 3 negative opplevelser til og fra jobb på under 1 år.

2 Likes

Hjelp! :smile:

Skal kjøre en tur over Haukeli og har lyst til å stoppe langs veien og bruke en time eller to til å ake med ungene. Noen som kan anbefale ett fint sted hvor det er enkelt å parkere bilen og ta seg rett ut i snøen?

1 Like

Oslo er heller ikke et sted jeg oppsøker. Har ikke vært i sentrum på sikkert 10 år.

5 Likes

Skjønner jeg godt, det er et jævla høl!

6 Likes

Ved Haukelisæter fjellstove er det fint å stoppe. Badstu og matservering. Og barnebakker.

4 Likes

Jeg mistenker at jeg med min tid i konfliktområder har et litt annet syn på hva som er sannsynlig enn det du har.
Ditt syn på hva som er sannsynlig er gjerne basert på lokale historiske data, mens mine er basert på historiske data på ting som har skjedd andre steder hvor det har vært en endring i demografien.

1 Like

Thailand har heldigvis dødsstraff…

1 Like

Kommentar fra advokaten til teatergruppen.

1 Like

Sjikane som pakkes inn i begrepet «kunst» er motbydelig!

4 Likes

Hva er det du mener er sjikane da?

Om noen filmet huset ditt og deg i skjul, for så å vise filmen frem for store folkemengder for å henge deg ut. Hva ville du kalt det?

3 Likes

Slenger du bare ut innlegg uten å i det hele tatt lese hva som står skrevet. I tweeten jeg la inn står jo det nettopp at de ikke hadde filmet.

En forsvarsadvokat er ikke etterrettelig. Jeg har sett hva teaterfjolsene har sagt, og det er det jeg går ut ifra.

1 Like

Du mener at de har sagt noe annet enn advokaten sin? Da må du nesten vise meg det. Eller mener du hva som har blitt sagt på scenen i skuespillet?

Slenger du bare ut innlegg uten å vite hva du snakker om?

Dette er sjikane i mine øyne:

«Stykkets skapere hevder at de gjennom forestillingen kartlegger nettverkene som har interesse av Norge til et mer rasistisk samfunn.

At video fra flere profilerte politikere og samfunnsdebattanters hjem, deriblant justisminister Tor Mikkel Wara (Frp), ble brukt som virkemiddel i forestillingen, falt ikke i god jord hos de eksponerte.»

Når man filmer og tar bilder av uskyldige mennesker i deres eget hjem, for så å bruke dette materialet i en «teaterforestilling» hvor man prøver å stemple disse menneskene som rasister, så er dette sjikane, gapestokk og hets av verste sort.

At du sliter med å se dette forteller meg at du bør kalibrere ditt moralske kompass. Hvis du i det hele tatt er i bestittelse av ett…

2 Likes