Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Smoltek

Det er full trykk i bransjen Smoltek er i, og øker kraftig.

https://www.avanza.se/placera/telegram/2020/10/06/halvledare-globala-forsaljningen-okade-49-i-augusti.html

1 Like

Smoltek søker direktør.Er da ikke dårlig tegn det ?

2 Likes

Ser at innsidere har solgt jevnt og trutt i år. Det kan du vel være utallige grunner til, men synes det har vært urovekkende mange salg siden mai.

1 Like

Må huske på at de (innsiden) tegnet seg for TO2 også. Måtte vel ha penger til det.

1 Like

Hallo igjen folkens! Bortsett fra innsidesalg, kan dere finne på noen gode grunner til å IKKE eie Smoltek nå? At prøveperiodene med de to som tester produktene ikke fører til avtaler er vel en risiko, men for dere som kjenner selskapet bedre enn meg, hvor stor anser dere den sjansen for å være? Hva er deres største bekymringer for aksjen/selskapet? Takk! :slight_smile:

Inntil avtale foreligger er caset fortsatt binært. Dvs bortsett fra patentportefølje.

Mitt enkle regnestykke blir da:

Oppsiden er uendelig, men setter her i eksempelet 10 mrd. Som bør være minimum.
I medisin har vi et uttrykk som heter LOA. Det står for Likelihood of Approval. Altså sannsynlighet for godkjenning.
I Smoltek’s verden kan vi kalle LOA for Likelihood of Avtale :smiley:

Vi har nå 2 skudd på mål. Min LOA for hver av disse er 50%. Vi lander da på sannsynlighet 25% for 2 avtaler, 50% for en og 25% for 0 avtaler.
LOA totalt for både 1 og 2 blir da 75%.

Dagens verdi i mine øyne blir da 10 mrd x 75%. = 7.5 mrd.

Så kan vi trekke fra litt for tidsaspekt og eventuell utvanning.
Er man veldig raus kan man gå ned til 5 mrd i verdi. Dagens aksjekurs tilsier ca 600 mill i Mcap.
Så alt i alt er oppsiden enorm i mine øyne. Både før (nå) og etter avtale :chart_with_upwards_trend::soon:

4 Likes

Da går vi inn i de 2 mest spennende ukene i selskapets historie.
Mulig vi får se tålmodighet blir skikkelig belønnet.
Kursen ser ut til å ha lagt en bra bunn/utgangspunkt for en eksplosiv økning ved positivt utfall.
Kurs 80-90 :soon: melding. Kurs opp 100% første dag :soon: Deretter sinnsykt FOMO når presse og investorer skjønner skalerbarheten :soon: Deretter er det himmelferd :rocket:

4 Likes

Sinnsykt spennende.Her står Champisen klar i kjøla.Lykke til alle Smoltiser.

5 Likes

Ser observante medaksjonærer over kjølen for første gang observerer kjøp fra Pareto. Ikke så mye foreløpig, men dog. Kan tyde på at Smoltek har havnet på radaren til flere enn bare «nerdene»

2 Likes

Hvem får lisensavtale først av Pcib og Smoltek ? Må si de er i samme båt nå med forhandlinger om lisensavtale. Jeg setter en knapp på Smoltek.

2 Likes

Har begynt å røre på seg denne ja :+1:

1 Like

Analyse av Smoltek. :chart_with_upwards_trend:

Noen som forstår hva de prater om i de siste innlegg her ? På meg virker det som det blir en offentligjøring el melding på gang.

Funnet spor av en børsmelding som var på vei, men som ikke ble publisert likevel?

1 Like

SMOLTEK: VILL GÖRA RIKTAD EMISSION, SKA TA IN 80 MLN KR

STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Smoltek avser att göra en riktad nyemission som ska ta in cirka 80 miljoner kronor. Emissionen ska göras genom units som består av två aktier och en teckningsoption av serie TO4, skriver bolaget i ett pressmeddelande.

Försäljningen ska ske genom en så kallad accelererad bookbuilding-process. Bolaget avser även, om den riktade emissionen genomförs, besluta om att teckningsoptioner av serie TO4 emitteras och tilldelas befintliga aktieägare.

Likviden från emissionen ska enligt Smoltek användas till fortsatt kommersialisering och vidareutveckling av prestandan hos bolagets teknik för användning i kondensatorer inom halvledarindustrin.

Teckningskursen för de nya aktierna kommer att fastställas i den accelererade bookbuilding-processen.

(edit: Litt off-topic, men om noen har lyst til å gi en kjapp forklaring av denne måten å utstede nye aksjer på (units med to aksjer og en tegningsopsjon av serie TO4) så hadde jeg satt pris på det :slight_smile:

1 Like

Blir spennende å se hvem som kommer inn ja :+1:

Samsung?

Tror du er bedre egnet til gjetting på det enn meg, men jeg følger med i spenning! Over børs virker det i alle fall rimelig vanskelig å få tak i mange aksjer uten å skvise prisen høyt opp. Og det er vel flere faktorer som taler for at dette blir en “positivt ladet” emisjon enn at det er en emisjon som dreper momentet i aksjen. Spennende ja :smiley:

2 Likes

Ja. Dette viste vi jo kom etter innkalling til ekstra GF :+1:

2 Likes

mener det er slik:
de som deltar i emisjonen får da 2 aksjer og en opsjon til å kjøpe/innløse en TO4 pr. units de kjøper mens eksisterende aksjonærer kvalifiserer oxo til å kunne kjøpe/innløse TO4 regnet ut fra hvor mange aksjer man har pr. 20.10.2020
TO4 blir da en slags rep.emi for eksisterende aksjonærer

2 Likes

Tusen takk for svar :slight_smile: TO4 er altså en rett til å kjøpe en aksje? Så de som tegner seg i emisjonen tegner seg for enheter med to aksjer samt muligheten til å kjøpe en tredje? Og bestemmes prisen på TO4 for oss småaksjonærer ut i fra et snitt av markedspris på aksjen over en gitt periode, eller får man rett til å kjøpe den til samme pris som de som deltar i emisjonen får kjøpe aksjene til? Litt knotete spørsmål, sorry!