Tviler på det skjer nå på kort sikt. Det er vel mer et forsøk på å fine til at SMOL har blitt grunnlurt eller det som verre er. YAGEO vil vel nå se om de kan plukke opp restene billig.
Jeg ser Discorden spekulerer i at samarbeidet startet i KEMIT - tiden, der Lessner var høyt på strå. Etter at KEMIT ble kjøpt av YAGEO fortsatt Lesser (nå CTO i Yageo) det uforpliktende samarbeidet med SMOL, men så fikk han nei til å gå videre fra de som faktisk bestemmer, når de skulle putte penger og annet kommittent inn i samarbeidet.
SMOL-ledelsen satset tungt på ett kort og tapte. Kassen er nå nesten tom (28,7 mSEK 31.1223) og burnrate i Q4 var 22 mSEK. Mcap er nå under 25 mSEK. Dagens hovedinvestorer virker å være mer eller mindre blakk så hvordan dette skal gå er ikke godt å si. Klarer de å få inn en større investorer i en rettet emisjon eller blir det er utvannende emisjon til dagens aksjonærer? Kanskje greit å avvente å se hvordan de vil løse finansieringen.
Ja, man kan virkelig lure på hva som har hendt her. At Smoltek har havna i en utrolig kjedelig situasjon nå er ihvertfall sikkert.
Framgang på elektrolyse - men intet nytt om finansiering
Her forberedes emisjon?
Veldig usikker. Med så lav Mcap de har nå virker det nesten umulig å reise midler til 2 års drift. Har solgt meg ut i påvente av å se hva de kommer med.
Finansiering fortsatt uavklart, men noe kommer nok snart
Må ellers si det ser ut som en svær porsjon uflaks at avtalen med YAGEO skar seg
Svadasvar.
Emisjon og plan om salg av eiendeler
“Styrelsen upplever att det i dagsläget är ett stort gap mellan aktiemarknadens förtroende för Smoltek och de värden som styrelse och ledning ser i Bolaget för de två etablerade affärsområdena, men även inom potentiella nya användningsområden. För att säkra bolagets fortsatta tillväxt och utveckling, har styrelsen beslutat att utforska möjligheten att avyttra hela eller delar av dotterbolagen Smoltek Semi och Smoltek Hydrogen, eller deras teknologi. Detta steg kommer att bidra till att säkerställa Bolagets långsiktiga framgång och möjliggöra fortsatta satsningar och innovationer, samt syftar till att maximera aktieägarvärde på kort såväl som lång sikt, säger Smolteks styrelseordförande Per Zellman.”
Hei
Stille her inne; hva tenker folk om emisjonen?
Det ser ut som det finnes mange konkurrerende teknologier i utvikling for å løse iridium problemen - et eksempel her PEM Electrolysis: Iridium Catalysts for Electrodes Heraeus utviklet av et stort tysk konsern.
Har SMOL noen gang delt perspektiver om konkurenter?
Tilfeldigvis leste jeg Yageo’s news nå, og lar merke til at Yageo kjøpte opp en sensor divisjon av same Heraeus i slutten av 2022. Kan det være at de fikk tilgang til en konkurerende tek hos Heraeus?
Webinar om fremtiden for Smoltek.
De første ti minuttene kan man skippe, hvis man ikke kjenner veldig på behovet for å lytte til pausemusikk.
Deltar. Om det er et lurt valg er et annet spørsmål.
Kan noen minne meg på hva som er datoene, vilkårene osv? Har sittet med aksjer en stund, så regner med jeg har noen warrants el.
Frist 9/6 for å benytte tegningsrettene. Kan forandres fram til 16/6.
2 aksjer gir én tegningsrett, som igjen gir deg mulighet til å tegne 5 nye aksjer til 0,45 SEK.
Kanskje du mente TO8 warrants som kom i desember 23? 9 aksjer gir 1 TO8.
TO8 pris 3,6SEK, tegningsperioden 4-18 september 24 … de er null verdt nå
Noe mer Q&A