side 44
Ja dette er bedre en ventet,så her er det bare og kjøpe og sitte.
Ser ut til at ting er på gang i Smoltek også.Dette blir en spennende høst.
https://www.avanza.se/placera/forum/forum/smoltek-nanotech-hol.html#6782782
Dobbler kapasiteten igjen.
Har økt litt i det siste.
Føler en melding er nært forestående.
Ja jeg sitter rolig i båten, og har mer en nok aksjer.Ja dette er ulidelig spennende,og jeg kan ikke forstå noe annet en at Smoltek blir kjøpt opp.Men til hvilken pris?
Smoltek introduces revolutionary thin film carbon nano-fiber capacitors with smallest form factor in the world.
Snedig at kursen ikke går nordover med bakgrunn i ovenstående. Er det meninger her inne om hvorfor vi ikke er høyere i kurs?
Vi venter vel alle på en produksjonsavtale. Da vil det smelle noe så inni hel…
Jævlig spennende
Moro med slike selskaper som ikke har noe tak
Det virker som de er helt uten konkurranse med dette også ref lengre oppe så det kan bli en fantastisk investering🤩
Ja det er helt vilt,men jeg tror ikke folk forstår hvor stort dette er.Og det at de har knall sterke patenter gjør at oppkjøpet prisen større.For kjøpt opp blir de, med tekologien for fremtiden.Forundrer meg ikke at prisen blir mellom 10-20 milliarder og da kan man jo regne ut kursen med 6,5 millioner aksjer.
https://www.hv-caps.com/da/news/China_Power_Capacitor_industry__investment__study_4__52.html
http://no.gslithiumbatterie.com/news/super-capacitor-battery-prospect-analysis-16292886.html
Litt mer info,de arbeider iherdig videre med teknikken.Smoltek er et aksje funn av de skjeldne.Ledelsen er nøkterne og arbeider målbevisst, og viktigst av alt, de legger sin sjel i arbeidet.Dette er og blir en vinner for fremtiden.
Var ikke den artikkel gammel? 2 Des 2016?
Jo, det er den.
Og Smoltek jobber ikke lengre med finansieringen som nevnt i artikkelen. Den er på plass.
Beklager jeg var litt rask.Ser at de spekulerer i at de har nådd 1000nf/mm2 pa Avanze forum.Og jeg trodde jeg leste det samme i artikkelen.
Fra Avanza forum.
Om jag tolkar Vincent Desmaris svar så har dom alltså uppnått 1000nf/mm2 / höjd 10-12 um idag
Ny patent. Smoltek is awarded a new patent. This US patent is the first of a patent family in the direction of CNF-MIM capacitor applications on interposers. This brings our IP portfolio now to consists of 54 granted patents.
nwesletter okt.2019
Vi bemerker at selskapene vi jobber mot har gått fra skeptisk nysgjerrighet til en stor interesse, sier Johansson, og forklarer at utviklingen av nanoteknologi og halvledere er en lang og tålmodig prosess.
I bransjen snakkes det om at det tar i gjennomsnitt 15 år å gå fra idé til kommersielt produkt. Smoltek ble grunnlagt av en tidligere Chalmers-student, Shafiq Kabir fra Bangladesh. Vincent Desmaris begynte i selskapet i 2004 og Anders Johansson året etter.
- Hvis alt går som vi hadde til hensikt, vil vi signere vår første lisensavtale i år. Så det med 15 år er riktig, sier Johansson.
Foto: Peter Claesson
I dagens stadig fartsfylte digitale verden av databasert elektronikk har de såkalte halvledere en sentral rolle. De finnes i datamaskiner, mobiltelefoner og i bilen. Problemet er at komponentene i dagens kretsløp er så høye ytelser at de lett blir overopphetet og treg. Transistorene er blitt så små at det har blitt vanskelig og dyrt å få plass til flere. I stedet prøver de å finne måter å optimalisere brikken
Ved å utvikle kondensatorer og påføre karbonstrukturen på silisium, er Smoltek-belegget overbevist om at ytelsen til transistoren kan økes betydelig. - Men vi må kunne vise at det virkelig fungerer også, sier Johansson og viser stolt frem et skannende elektronmikroskop.
Vincent Desmaris fyller ut:
“Her studerer vi karbonfiber, som er en 100 000 del av en hårstreng,” sier han, professoren, som kom til Sverige og Chalmers fra Frankrike for over 20 år siden og ble værende.
Utviklingskostnader. Smoltek, som har hatt lojale investorer gjennom tidene, ble notert på børsen i fjor og ble en suksess. I følge nyhetsbyrået Directs sammenstilling var Smoltek nykommeren i 2018 hvis aksjekurs presterte best, selv om det falt etter uttalelsen om at en lisensavtale ikke ble fullført i 2018.
Ifølge Anders Johansson er avtalen nå i gang, og han tror den vil bli fulgt av mer og at Smoltek, som i dag har åtte ansatte, vil vokse.
Interessen for hva som skjer der i laboratoriet på Chalmers er stor - både i Asia og i Silicon Valley.
Det kinesiska statliga investeringsbolaget SDIC, som förvaltar 15.000 miljarder kronor, är på en veckolång resa i Sverige för att hitta högteknologiska företag att investera i.
Dagens industri har som enda svensk tidning fått prata med två av bolagets representanter om vad de är på jakt efter.
”Pengar är egentligen inget problem, utan vi tittar på vilken teknik som kan vara intressant för oss.”
Hei
Var litt usikkert på hvilken tråd jeg skulle stille spørsmålet mit. Beklager hvis det er feil, er ganske ny på TI.
Jeg er investert mest i PCIB, og også betydelig i PHO. Jeg har fulgt Smoltek og Targovax også, med lytteposter i begge.
Nå vil jeg øke i en av de to, og er usikkert hvilken - begge er jo spennende.
Ser flere skribenter på Smoltek tråd som er også aktive i disse biotek. Kan jeg be deres synspunkter om hvilken dere hadde prioritert?
Tusen takk