Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

@lars nieba? :sweat_smile:

Sperra på 43 har komt ut igjen. Tydeligvis noen som ikke ønsker den skal opp før de har fått handlet tillbake shorten de har satt? Håper det kommer en melding så hele sperra ryker før de rekker å trekke den😉

5 Likes

Det er også grunnen til at det er ganske stille fra meg, sett meg lei av at enkelte ser ut til å bruke infoen som deles til å enten gå inn eller selge. Det jeg finner holder jeg stort sett for meg selv nå, sett meg lei av å hjelpe tradere som hopper inn og ut! Så for min del får de skaffe info selv eller forhåpentligvis bli tatt på senga!

1 Like

Hvordan klarer man å dekke inn en short på disse volumer? Må være relativt frustrerende. Er vel litt stress også nå da vi vel får SBE resultat i løpet av kort tid.

Den som har satt sperra må følge med på Newsweb for rekker en ikke å trekke den når melding kommer så har en besja på leggen for å si det mildt

Ingen som har akkumulert over flere dager i etterkant av meldingen, hvor det har vært mulig å plukke på rundt kr 40. Ei heller noen store plutselige bevegelser de siste par månedene som har tydet på at en short er satt. Sperreposten ble plukket av i forrige uke og posten var ikke større enn at man nesten kunne forvente at den ble slukt gitt det positive innholdet i børsmeldingen.

Mye snakk om shorting både her og der, men det kommer sjelden noe ut av det. Problemet i Softox er hverken tradere eller shortere, men et vedvarende fravær av kjøpsinteresse. Som ikke blir påvirket av det fundamentale bildet.

Må nok en partneravtale som tar markedet på senga for at denne skal rikke på seg utover noen kortvarige rykk.

2 Likes

Hva om vi bestemmer oss for å kjøpe 1000 aksjer hver så blir vi kvitt den

3 Likes

Er med på den. Når?

Satser mer på at vi en dag kommer til å få betalt. Husk at makrosituasjonen nå er veldig dårlig, så hindrer jo også noen vesentlig oppgang i det korte bildet. Tror også kursmålet på 45 kr har satt et tak på hva vi kan oppnå, trist men sant.

1 Like

Vil si EDF avtalen og de godt over 100 mill (inkl. norske bidraget) har null verdi…

Helt latterlig at en ligger på dette nivået nå og etter at de fikk 100 mill så burde kursen vert over 60kr.
Men en dag kommer det til å smelle opp her det er sikkert.

1 Like

Synes SoftOx har virket rimelig sterk etter EDF-avtalen. Man har ikke sett noen klar “sell on news” effekt bortsett at aksjen forsøkte å lukke gapet uten helt å lykkes, noe som virser styrke.

Men enig med Aaleby i at den store kursoppgangen nok kommer med partneravtale innen SIS. Tar ikke sjansen på å måtte løpe etter aksjen den dagen dette blir offentliggjort så sitter allerede godt lastet.

3 Likes

Kursen skall väl inte upp för att det kommer 100 mill. Herregud. Var glad att det ersätter endel av en EMI istället som måste kommit på lägre nivå som tillbud till investerare.

Fått mye under 35.- ? :joy:

Mcap før 100 millioner i tilskudd var ca 380 millioner…

Og jeg er ikke sikker på om det erstatter noen eventuell emisjon, for SDS er et datterselskap og som tidligere nevnt i tråden så skal disse midlene brukes til utvikling for militære formål.

Så tror jeg klokere hoder enn meg vil gå god for at en slik tildeling til en viss grad validerer teknologien, eller i det minste synliggjør at SoftOx er et seriøst og godt forsikringsforetak. Dette kunne vært verdt noe kursøkning, så helt sløkket er det vel ikke?

2 Likes

Uppenbarligen så har ju marknaden tolkat den som att det inte har så stor inverkan.
Produkten som är relevant.

Du har rett fordi kursen er lav, men du har åpenbart ikke peiling på hva du skriver om. I stedet for å beskylde alle andre for bedrive ekkokammer kan du enten skrive noe fornuftig eller la være.
Nå matet jeg trollet, pokker og!

4 Likes

Erpe80 må fortsette, han gjør meg bare sikrere på investeringen, har faktisk aldri sett så håpløs baissing før. Da kan det ikke være mye fundamentalt å ta softox på, om man baserer det på ”baisingen”. Blir koselig med en partner på lag:)

1 Like

Jeg tror fortsatt som tidligere nevnt at det de skal gjennomføre med EDF-midlene også bør ha synergier med det Softox selv skal gjøre, det må vel ble en god del felles materiale rundt dette…og kanskje tildels samme personene som jobber med alt…

3 Likes

Vil tro at inhalasjon for nato, så kan de droppe fase 1 safety og at de går rett på å teste ut effekt på spesifikke virus eller kanskje mot kjemiske våpen. Unødvendig å teste ut safety igjen. Eller kun safety.

1 Like