Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Ja, ellers hadde det jo ikke vært noen grunn til å utsette presentasjonen, to ganger!

Når kommer presentasjonen da?

De meldte at den var utsatt.

Det er vel noen regler som gjør at de er tvunget til å kommunisere visse ting også selv om jeg ikke skal være bombastisk på om det er derfor de har måttet gå ut med informasjon.

Tabben er jo å sette seg i en så dårlig forhandlingssituasjon som de har gjort ved å hele tiden ligge på etterskudd når det gjelder finansieringen. Når de venter til det i praksis er krise så gir de motparten ekstremt gode kort i forhandlingene. Da blir jo faren at det skjer noe med betydelig rabatt dessverre. Men det viktigste nå er at de får på plass en løsning. Så får vi håpe løsningen i det minste er litt småaksjonærvennlig og ikke bare er gunstig for eventuelt nye investorer og dagens store eiere.

4 Likes

Tviler på at løsningen er småaksjonærvennlig. Heller ikke for storaksjonærene. Hver emisjon de har hatt tidligere har vært en vits mot oss.

Det “positive” ved tidligere emisjoner har vært at kursen har sunket til emi-pris (eller under) som har muliggjort å snitte ned.

Softox har nå en børsverdi på 81 millioner.

Hadde en drøm om at SoftOx jobbet med en Partneravtale som en løsning. :santa:

Tenk at SoftOx Mcap nå på 80mill.
Endelig godkjennelse Desinfeksjon delen Norge og Sverige.
Avtale med forsvaret, Nato, US army.
Kjempe gode egenskaper / resultater ved sårbehandling, SWIS og SIS studier.
97mill fra EDF.
Osv…

Presentation Q2 2022

4 Likes

Skremmende ledelse med andre ord.

Håper flest mulig sender spørsmål til IR. Situasjonen er uholdbar for oss aksjonærer.

2 Likes


Opp 16% idag - Almås er så sinnsyk god :sunglasses::sunglasses:

SoftOx Solutions AS: Invitation to extended fourth quarter presentation

5 Likes

Kjem melding om emisjon etter stengetid i dag då…? Skal bli interessant å sjå kurs

Kort varsel denne gangen, da blir det forhåpentligvis avholdt?!

Da bør de komme med en beskrivelse av løsningen før børsåpning mandag morgen…

1 Like

Skal vi satse på overraskelsesmelding fredag kveld?

Som alle vet, børsmeldinger fredag kveld er alltid 100% supergodt nytt … eller, hvordan var det igjen? :slight_smile:

3 Likes

Softox er jo et “annerledes” selskap på flere måter, har endel av oss “litt” bittert erfart. Så ja, kanskje det faktisk blir noe å skåle for for en gangs skyld… :crossed_fingers:

3 Likes

Klarer de å gå motstrøms da huh? :cowboy_hat_face:

I kveld vil jeg spise taco og se the voice uten å tenke på emisjonskursen eller konkursen i SoftOx, så håper det blir tyst frem til mandag. Helgen er for meg en tid for å jobbe med de psykiske sårene etter uken på børs😅

7 Likes

Meget sjeldent med emisjon på fredagskvelder da, det må tas med i beregningen. Det er ikke en ønskelig dag for emisjoner hverken for tilretteleggere eller potensielle investorer.

Men at det kan komme melding om løsning, ser jeg ikke bort i fra. Det “må” jo nesten komme noe før åpning mandag.

2 Likes
Hvis det kommer børsmelding ila dagen hva inneholder den?
  • Emisjon
  • Partner
  • Salg av deler av selskapet
  • Konkurs
  • Lån, etc
  • Noe annet faenskap

0 stemmegivere

Skulle tro utifra meldingen på mandag med alternativet for nye eksterne aktører eller rettet emisjon med rep-emi som utfall at konkurs er minst sannsynlig.

Ingen logikk at større aksjonærer sier nei til emi dersom alternativet er konkurs regner jeg med.

De har vel kanskje fått eller får snart de 843k Euro fra EDF også så håper det har/kan holde ting flytende en liten stund.