Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Hånd og fotsyke. Det er virus

Jeg tok kontakt med KEMI siden jeg ikke fant noe om søknad fra Softox på sidene deres, og har fått følgende svar:

“SoftOx Solutions AS har en ansökan som är under handläggning hos oss avseende godkännande av en produkt med den aktiva substansen “Aktivt klor frisatt från natriumhypoklorit”. Utöver detta så har SoftOx överklagat avvisningen av en tidigare ansökan om produktgodkännande. Mark och miljödomstolen avslog denna överklagan 2022-06-28. Vi har fått information om att detta avslag i sin tur har överklagats 2022-07-15 och ligger för handläggning hos Mark och Miljööverdomstolen. Vi hänvisar till Mark och Miljödomstolen för ytterligare information kring överklagan.”

Er dette noe som har blitt informert på noen måte før?

9 Likes

Hmm… Dette var litt rart, Almås sa jo nettopp at de ventet svar fra KEMI og at dette kunne komme når som helst. Om 2 timer eller 6 måneder. Samsvarer ikke helt med dette.

Hvis det «overklagat» 15 juli, så kan jo svaret komme når som helst… men han utelot i så fall litt informasjon?

Tolker dette da som at det kan ventes svar både på overklaging av avslag på tidligere søknad, og resultat av ny søknad hos KEMI…

Noen som vet hva som er forskjell mellom søknadene?

3 Likes

Liker jo ikke helt at dette har blitt avslått av “Mark och Miljödomstolen” og nå må opp til “Mark och Miljööverdomstolen”. Kan kanskje ikke klages høyere om de får avslag der også? Hvordan kan Almås si at han tror de nå har svart ut nok til at dette går gjennom?

Hvem er han der Mark :wink:?

Dette kom vel av endringen av klassifisering, som kom etter den første søknaden ble sendt mener jeg. Da var det “Aktivt klor frisatt från hypoklorsyre” eller noe i den duren (eventuelt motsatt). Så sendte Softox inn ny søknad som var oppdatert ifbm regelverket, parallelt med klagen. Så ikke noe ukjent der etter min mening.

5 Likes

Er det ikke slik å forstå at Kemi har en til behandling. Søknaden med nye målinger i.
Så er den gamle som ble avvist hos Kemi grunnet manglende data til behandling hos Mark.

4 Likes

Stemmer, jeg er bare dårlig i svensk :see_no_evil:
De har en klagd på en tidligere søknad, men har også en ny søknad inne… står jo i mailen

Edit: beklager om flere også fikk litt kalde føtter fordi jeg misforstod noe her…

2 Likes

Høres sånn ut på svaret @stone fikk, kudos for å ta kontakt med KEMI!

Almås kunne godt orientert litt mer detaljert om dette på kvartalspresentasjonen. Synes han virket litt muggen rundt temaet, og det kan man forstå, men vi vil jo gjerne bli oppdatert uansett huh…

1 Like

Svaret KAN komme når som helst, både på det første og det andre, ja tredje også…

1 Like

Hva er det tredje?

Det må forstås slik at en ny søknad er sendt inn.

Den er helt uavhengig av at selskapet har klaget på det famøse avslaget av den opprinnelige. Dette har de garantert gjort i tilfelle klagen skulle tas til følge. Da ville man spart tid vs. å behandle en ny.

Sånn sett har ikke selskapet/CEO sagt noe rart/feil.

8 Likes

3aug.2022 svarte SoftOx at de ventet på svar.
Kan komme når som helst.
Mye som skjer i kulissene vil jeg tippe.

4 Likes

Mener de ved tidligere søknad sendte inn den selv, nå er det denne karen som har sendt inn søknaden i Norge så antar han også har hatt jobben med å sende inn den siste til Kemi.

3 Likes

Liten funfact: Det har så og si aldri skjedd at når jeg begynner å bli forkjøla at det ikke slår ut i full blomst. Siste månedene når jeg har brygget på noe har jeg drukket litt Safedes (liten teskje) og faktisk vært helt fin dagen etter. Om det skylder SafeDes eller om det er placeboeffekt vet jeg ikke.

Dette er absolutt ingen anbefaling om å drikke SafeDes ettersom det ikke er anbefalt, tenkte bare det var litt interresant å videreformidle.

8 Likes

Lurer svært på hvilken plan ledelsen har her nå. Er det partner på gang?
Tiden vil vise men noe bør de ha i ermet

Vi vet jo at de prater med potensielle partnere. Men signering av partneravtaler beror nå på søknader om godkjenning innen desinfisering og sårbehandling.

2 Likes

Dette kan bli nervepirrende for oss som foreløbig har valgt å være investert her :sweat_smile: Fysj