Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Tror ikke på noe massiv utvanning. De vil nok kjøre en fortrinnsemisjon som før 50mill. Så får de nok inntekter gjennom partnere og forhåpentligvis desinfeksjon produktene etterhvert.

1 Like

Det har nok endelig gått opp for de fleste at dette er ett langtidsprosjekt. Når selskapet da i tillegg sliter med finansiering er det nok ikke mange som vil inn ennå. X-faktoren her er hvis de får til en avtale med en større aktør, partner eller ett salg. Da vil kursen naturligvis gå til himmels samme dag alt etter hvor bra avtalen er.

2 Likes

Pga av kriseemisjon?

1 Like

Tenker og vi trenger litt mer krutt. Mye fattig mellom linjene :expressionless:

1 Like

Hehe nå kommer alle som har solgt på banen i frykt for å måtte kjøpe seg dyrt tillbake😂

1 Like

Almås hadde altså IKKE en plan :exploding_head:

1 Like

Og grunnen til at ledelsen med Almås is spissen tøyer strikken så langt er selvsagt at de har ståltroa på selskapet sitt og ikke vil gi bort mer en ytterst nødvendig av det fordi de selv mener de sitter på en gullgruve :slight_smile:

4 Likes

På bakgrunn av denne planen anslår selskapet at en kontantinnsprøytning på inntil 50 millioner kroner er tilstrekkelig for å finansiere selskapet frem til juni 2023. En fortrinnsemisjon er et av alternativene som vurderes, opplyses det.

Jeg har i underkant av 30 000 aksjer. Kommer meg nok ikke ut med disse volumene, men det vil jeg ikke heller. For min del ER dette en long investering. Det eneste jeg vurderer er å kjøpe enda mer, men venter til finansieringsbiten er avgjort.

3 Likes

litt merkelig å anonssere? Selv om det kanskje ikke var veldig overraskende

Det er vel i grunnen det man lærer første dag på kurset “IR-001”: Ikke meld i forkant at en emisjon med rabatt er nært forestående.

3 Likes

Som IKKE inkluderer 25 mill som de trolig for på forskudd ifbm SIS.

men er det ikke bare 25 mill de skal hente?
"The estimated capital need does not take into account that approximately NOK 25
million of the previous announced grants on the SoftOx inhalation solution (SIS)
is expected to be pre-paid at the time of signing the research agreement (as
SoftOx is defined as a SMB company). "

1 Like

De har meldt det som et av alternativene. Strengt tatt.

Låner de da i tillegg 15m av bror så nærmer det seg. Men det blir bare spekulering. Fasit kommer.

Men til alle dere (få) langsiktige: gratulerer med nok en bekreftelse på en NORSK teknologi som leverer forskningsmessig på markeder som er enorme.

Så har jo hylekoret krevd mer transparens og åpenhet. Så kommer idag tidenes mest åpne melding, det er da flott!! Skal Almås kritiseres for dette også?

10 Likes

Jeg kan gå rett på og kritisere for manglende åpenhet også jeg!

Det er vel og bra hva vi kan lese i meldingen:

“Treatment with all SBE formulations consistently reduced the absolute number of bacteria (bacterial burden) in the wound compared with pre-treatment (baseline). A dose dependent reduction in wound size was also observed in the multiple dose SBE treatment groups.”

Men hvor og når kommer selve data på dette, og ikke bare ord?

(og jeg HAR aksjer)

2 Likes

Synes dette var en grei, og ganske som forventet, melding om kortsiktig og langsiktige planer for finansiering av selskapet.
Lever godt med dette!

6 Likes

Broren får masse billige aksjer - ev. noen få andre innvidde også. Konvertibelt lån eller rettet emisjon.

Blir litt utvanning, men sannsynlig ikke mer enn at Almås lever godt med sin andel.

“For more information about the study, please visit the European Union Drug Regulating Authorities Clinical Trials Database and reference identifier: EudraCT no. 2021-000314-42.”

Jeg har ikke sjekket det ut selv. Men kanskje det ligger noe der?