Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Absolutt enig kalleanka! Nå har man overbevist store forskningsmiljøer om nytten av SoftOx (US Navy,FFI,EDF ,verdens ledende sykehus på sår i København ++) På tide at det norske aksjemarkedet (man kan selvfølgelig håpe på Miljødirektoratet også,selv om dette synes å ligge i overkant av deres kompetanse) våkner og ser storheten og mulighetene i denne produktstammen.

2 Likes

Skal bli spennende å se overskriftene i finansavisene på denne meget gode nyheten for Softox. Dette er for meg ikke bare penger på bok, men en styrket bekreftelse på att slike uttalelser som denne fra Øyvind Voie Forsvarets Forskningsinstitutt “Jeg har jobbet mye med motmidler mot kjemiske stridsmidler, og SoftOx’ inhalatorløsning har et potensial vi ikke har sett før” Ikke bare er tomt snakk.
EDF hadde ikke tildelt disse pengene til SoftOx ,viss de ikke hadde trodd på att SoftOx sin inhalasjonsløsning og de foreløbige resultatene de har blitt forelagt var riktig vei å gå.

6 Likes

Blir det en rakett eller slukker markedet utskytingen?

Ekstremt lite til salgs her, så det burde gå fort opp… men er mye positivt som ikke har gitt grønne tall de siste månedene, så våger ikke forvente for mye kursmessig enda…

En ekstrem stor anerkjennelse. Tror nok dette vil bli godt lagt merke til i tiden fremover. Er nå så og si helt utenkelig at ikke en partneravtale vil komme også i en nær fremtid.

2 Likes

Gratulerer til Softox og oss som sitter i aksjen.
Dette er utrolig stort, og jeg håper markedet verdsetter det.
For de som har sett litt på prosessene rundt EDF så er det et nåløye å komme igjennom.
Softox kom nok inn i et godt konsortium og dro nytte av det. Men det gjør det hele mer imponerende. For andre har jo sett potensialet i Softox og ønsket å inngå i et konsortie med dem, deriblant French state-owned company Commissariat a l’Energie Atomique et aux Energies Alternatives, som ledet konsortiet. Det at Softox også er en av de tre hovedteknologiene som formet basisen for søknaden er bare svært imponerende. Det betyr at Softox sin teknologi er en betydelig årsak til at dette konortiumet kom igjennom.
Dette er rett og slett en ekstrem stor anerkjennelse som Halleluja skrev.
Så vil det selvfølgelig også komme mange positive ringvirkninger av dette.
Den mest umiddelbare tenker jeg er at det vil fremstå mer attraktivt å komme inn som SIS partner.

14 Likes

Nei, Softox er definitivt ikke noe jalla-selskap lenger, og bør raskest mulig få dette stemplet ristet av seg.

1 Like

Har egentlig aldri vært fortjent heller. Selv om Almås gjorde det litt vanskelig for seg selv våren 2020. Forskjellene fra Life og Softox er som natt og dag. Og det er sannelig ikke lett å skjønne seg på hvorfor det er førstnevnte som er eksplosiv og sistnevnte som gang etter gang blir møtt med et skuldertrekk.

8 Likes

Helt enig - synes tildelingen er mye viktigere enn selve beløpet. Dette bør bli lagt merke til blant proffesjonelle aktører.

I Radium sin podcast (episode 230 fra 1. juni) er analytiker Geir Hiller Holom fra DNB med, og han diskuterer makrobildet for sektoren, og mener bunnen kan være nådd, og at både BP og venture capital aktører har mye cash og nok vil investere i selskaper / prosjekter de har tro på…

Tipper det ikke blir så stort kursutslag i dag, det blir nok det sedvanlige sell-the-news fra retails, og siden vi er på Growth lista, så er det vel begrenset med interesse fra større aktører…(?)

Så blir sikkert fint mulighet for de som vil hoppe på, selv har jeg økt dann-og-vann, og kjøper mer hvis kursen ikke går.

3 Likes

Blir fort lettere å skaffe seg partneravtale med denne støtten i boks. Dette er muligens den beste nyheten fra selskapet etter de ble børsnotert. 25% av markedsverdien i støtte er imponerende.

God sommer alle aksjonærer som har sittet gjennom tykt og tynt. Fremtiden ser utvilsomt lys ut…

4 Likes

Håper shorterne kan få seg en lærepenge idag.:v:

1 Like

Dette tenker jeg er et vendepunkt for selskapet. Regner med en fin kursutvikling i dag, men ikke i nærheten av 50% som noen drømmer om. Verdiøkningen vil komme pø om pø med jevn økning utover høsten. Softox vil fortsatt være et svært godt kjøp i ukene som kommer.

Utfordringen for mange småaksjonærer nå vil være å ikke selge for tidlig. Jeg mener det vil være svært dumt å selge feks i morgen etter 20% oppgang i dag. Den kan gå 2-3 gangeren de neste månedene.

3 Likes

Tragisk at ikke finansavisen, e24 etc. har lagt ut noe om dette… Bør være en stor sak hos samtlige.

1 Like

De trenger ikke skrive noe, klarer sikkert å finne opp en negativ vinkling på dette også. Bedre de jatter med alle analytikeres kursmål om de store selskapene, er vel det de fleste løper etter huh…

1 Like

Softox er det eneste selskapet i verden som kun går opp 10% på en sånn her melding.

hehe, en liten sperre på 43 og så var det gjort. Ender i minus?

2 Likes

https://investor.dn.no/#!/Oversikt/Direkte/116137

SoftOx har fått bevilget støtte på 97 millioner fra EU-fond

SoftOx Defence Solutions (SDS), et datterselskap av Oslo Børs-noterte SoftOx Solutions, har fått bevilget støtte på cirka 97 millioner kroner fra European Defense Fund (EDF) for å utvikle en inhalasjonsløsning for alle EUs militærtropper.

Det fremgår av en melding tirsdag.

SDS kunngjorde 12. desember 2021 innsending av EDF-søknaden med et paneuropeisk konsortium, bestående av 20 internasjonale forskning og utviklings (FoU)- og industripartnere fra 10 nasjoner.

Konsortiet tildeles cirka 500 millioner kroner og SDS tildeles 20 prosent av disse FoU-midlene, som vil bli tildelt ved utgangen av 2022 for en periode på tre år. Forsvarsdepartementet (FD) og SoftOx vil i fellesskap dekke cirka 10 prosent av tildelte midler, og FD har garantert å i tillegg medfinansiere 40 prosent av det norske bidraget.

4 Likes

Nå må dere ikke bruke så mye energi på å diskutere kursen minutt for minutt… :wink:

1 Like

Dette er ekstremt gode nyheter for SoftOx (og oss aksjonærer), som jeg håper og tror vil påvirke utviklingen fremover. 10% opp er nok under det mange hadde håpet på, men jeg vil heller foretrekke en jevn utvikling på akjerkursen, enn slike jojo-bevegelser vi har hatt historisk. Kanskje er selskapet i ferd med å bli litt mer “voksent” :slight_smile:

4 Likes

Syns vel strengt tatt at det er slik den alltid beveger seg på nyheter. En klassisk sell on news. Som er litt oppsiktsvekkende i dette tilfellet. Mcap tatt i betraktning. Synd og litt ødeleggende når aksjonærer til stadighet ikke får betalt for å ta risiko.

Blir veldig spennende å se hva som faktisk en dag snur denne trenden. Det som er lite tvil om, er at den dagen kommer.

2 Likes