Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Det ble brått så stille på alle forum, er øretrillerne ute og jakter ny inngang ?

Får se hvor sterk den er i dag. Nedgang i vente generelt.

Ok, legger meg på kjøp I tilfelle det er noen som ikke har fått med seg hva som er på gang. I “gode gamle dager” gikk denne svært godt på røde dager, og det burde den gjøre nå også, hvis fornuften får råde.

1 Like

Hvor har du lagt deg på kjøp da? :sweat_smile:

Du har 32 innlegg så langt. Ingen omhandler det fundamentale, så godt som alle messer om ett eller annet rundt kursen. Som uansett lever sitt eget liv. Hadde vært mer nevenyttig å heller bidra med å belyse underliggende verdier enn å fylle opp tråden med svada og klovneemojiier.

5 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Kursen halverte seg på grunn av manglende finansiering. Der har du mitt bidrag det siste halvåret. En advarende pekefinger som var helt på sin plass.

1 Like

Bruk heller pekefingeren til å kjøpe, før…

Handlar via NON antar jag ?

Medlem 13h :+1:

3 Likes

Nyopprettet bruker som disser Aaleby igjen. Skulle tro det var noen som tok noe personlig igjen.

@pdx dette lukter det litt av

4 Likes

Jeg syns det er i overkant mye suttring og flagging her inne. Jeg ble ikke dødelig fornærmet når polsmannen antydet at jeg handla for ukepenger fra kona, ikke ble det flagget heller :grinning_face_with_smiling_eyes: det var like underholdende som når Svensson sa vi skulle til 20 igjen :smiling_face_with_three_hearts:

11 Likes

Kan det være lov å bruke en ørliten :rocket: :face_with_hand_over_mouth:

2 Likes

Det er nedgangstider på børs - da blir stemningen dårlig istedenfor at man ser på det som kjøpsanledninger. På bjørnetråden feirer de hver eneste dag. Plutselig snur det - men det er ingen som vet hvor dypt vi skal.

På lang sikt derimot tror jeg at det er gode odds for at de langsiktige belønnes. Hvorfor tror jeg at vi skal ha bedre odds en for eksempel Viiral og Coldzyme innen respiratorisk:

  1. Dette er medisin mens “konkurrenter” stort sett er CE merket medical device med mindre studier.
  2. Virkningen er dyp og ikke bare overfladisk pga. små molekyler. Den kan behandle både øvre og nedre luftveier (nese, svelg og helt ned i lungene). Til og med virus inne i celler og gjemt mellom celler er det spekulert i at vi kan nå.
  3. Softox er backet av EDF og FFI som har ståltro på produktene.
  4. Akkurat dette med at det finnes potensielt store kunder som backer Softox sine studier mener jeg er veldig betryggende. Det er lett å se hvordan de sliter de som har en innovasjon de skal selge rett i markedet til menigmann fra apotek uten å kunne selge til sykehus, forsvar osv.
9 Likes

Noen som vet om Forsvaret har publisert hvem som fikk tilslaget på desinfeksjonen eller er det på “hold” enda?

Mye mindre panikksalg en jeg så for meg, veldigt bra.

Med forsvaret på lag, så burde de fleste føle seg trygg https://www.ffi.no/sok?q=Softox+

1 Like

Må si meg enig med @Aaleby .
Makan til haussing og innlegg uten nevneverdig substans fra deg @InvestMidt. Chatte kan man gjøre i andre forum.

Fundamentalt sett er det flere ting som burde få folk til å være trygge - spør du meg i følgende rekkefølge:

  1. Finansiell situasjon
  2. Execution og salg
  3. R&D
  4. Fremtidige avtaler, planer og prosjekter ← først
    når disse er undertegnet og faste kan de vektlegges.

Avtaler og prosjekter i den kommersielle verden startes, avsluttes og brytes hele tiden.
Du vektlegger sistnevnte uten å nevne de første.

I mine øyne har Softox vært ræva på de to første, spesielt nr 2.
Følelser har ingen relevans - fakta derimot.
Derfor er kursen der den er i dag.

5 Likes

Trygg på hva med forsvaret -

Ingen atomkrig med Russland?
Nasjonal sikkerhet?
Rammeavtale herunder kjøp av Softox teknologi/løsning - hvilken?
Fremtidig støtte for R&D?
Konkretisert avtale?
Bundet evt. intensjonsavtale, off-take avtale?
Trygge på at selskaper har nok cash i 2023 til å ikke gå konk?
Trygge på at de får solgt i EU?
Trygge på at forskning og teknologien fungerer - hvilken teknologi?
Trygge på at de øker konsumersalget av desinfeksjon i EU?
Trygge på at selgerne har gode relasjoner og erfaring til å penetrere defence sektoren?

Substans kjære deg.
Man blir klokere av ett stk. google søk enn å lese alle dine 32 stk. innlegg.

3 Likes