Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Som sagt, det er mulig de ønsker å konvertere. Men det står at i utgangspunktet det skal betales tilbake i kontanter. Jeg tror broremann skjønner selv at det virker litt dårlig vurdering å konvertere til 38,551kr og dagen etter kommer det «tilfeldigvis» emisjon på 80kr.

Tror aksjonærer skal være glade for at de slapp å gjennomføre emisjon på samme tidspunkt som de kunngjorde det konvertible lånet (bortsett fra de som ikke hadde full posisjon)

Og hvis Almås var så ekstremt opportunistisk kunne de også satt opsjonskursene på 35kr isteden for 150kr. Mange kloke vurderinger de har gjort etter mitt skjønn.

4 Likes

Leser det litt anderledes men kan ta feil. Tviler sterkt på det kommer noe emi før eu er klart og langt høyere kurs, ut fra meldingen.

Sitat:
-selskapets hovedaksjonær gitt selskapet et lån på 15 millioner kroner. Ytterligere tilførsel av likviditet vil kunne vurderes, hvis ønskelig.

Er ingen jurist men det kan tolkes dit at Almhaug bolig får fordelen med fulltegning å til 38,551 mens andre må eventuelt betale mer hvis det blir det? Eller er det at de har rett til å tegne for til sammen 15mill?

Sitat:
-Dersom selskapet gjennomfører en emisjon før lånet forfaller eller er konvertert til aksjer, vil Almehaug Bolig AS ha rett til å konvertere lånet til aksjer til samme pris per aksje som tegningskursen i en slik emisjon.

Nye aksjer som eventuelt skal utstedes i forbindelse med konverteringsretten, vil bli vedtatt av selskapets styre i henhold til fullmakten gitt av den ordinære generalforsamling den 13. april 2021. Styret har vurdert låneavtalen og konverteringsretten i forhold til reglene om likebehandling og er av den oppfatning at det foreligger saklig grunn for forskjellsbehandling.

La denne inn på tråden “Norske multibaggere”, men tenker at den kan ligge her også:

Har vurdert å nevne Softox her selv, så følger opp med følgende:
Ser KUN på SIS (inhalasjonsløsning som kan brukes ved lungebetennelse, Korona, tuberkulose, Cystisk fibrose m.m.m. dersom de får full klaff i studien som hadde første pasient innrullert denne uke), selv om selskapet er så mye mer enn det.

Softox har per d.d. en Mcap på under 500 millioner NOK. Verdien av markedet skissert over, kan best tallfestes ved “tenk-på-et-tall”-metoden, så jeg tenker på 20 mrd., noe som mange vil oppfatte som ekstremt lavt dersom selskapet får klaff med studien de nettopp er i gang med (Nevner at studien ikke er et skudd i blinde, men at løsningen de prøver ut både er “best in class” når det gjelder antibakterielle, antifungorale og antivirale egenskaper, samt at studier med samme løsning, til annen bruk, til nå har gitt svar som håpet, eller bedre enn man har håpet på. I tillegg er SIS prøvd med gode resultater på minigris før mennesker. Med høy grad av translasjon av studieresultat fra miniggris til menneske, er dette med å høyne sannsynlighet for suksess imho. Mer info om dette på Softox-tråden).

Et enkelt regnestykke er da dersom selskapet skulle selge ut SIS for den nette sum av NOK 20 mrd. Dette vil tilsvare en 40X av dagens Mcap. Om du synes at 10 mrd. for ovennevnte er nok, så har du fortsatt over en 20X på dagens Mcap.

Tidshorisont ? Dette er en studie som er relativt enkel å gjennomføre, og en studie der man når endepunktene raskt (ikke ila. år som i mange andre selskap). Som nevnt er første dosering allerede foretatt, og allerede på nyåret har vi svaret på fase 1-studien. CEO har nevnt at dersom denne er positiv, er det svært sannsynlig at våre venner i Big Pharma tar over stafettpinnen da.

Det betyr: Allerede første halvår 2022 kan vi sitte med et utkjøp av SIS-delen av Softox, som vil gi abnorme økninger i verdien av selskapet.

Og en ting til… en av rosinene i pølsen; det er såpass få aksjer i selskapet per i dag, at for hver aksje du kjøper, så får du en forrykende stor andel (alt er relativt) av selskapet. Det er nemlig under 10 millioner aksjer i selskapet (Til sammenlikning har NANOV og TRVX borti 100 millioner aksjer).

Som alltid, DYOR!

16 Likes

Får FOMO av innlegget ditt, og jeg er tungt investert. Men vil alltid kjøpe mer…

4 Likes

Jeg husker også at det ble sagt at big pharma ville stå på døren etter hvert for SIS. Men ble det nevnt spesifikt etter fase 1? Tror egentlig ikke det, men husker kanskje feil.

Egentlig en hinnsides tanke men får meg til å tenke på det Hermanrud sa i mars 2020.

Sitat:
– Om produktet deres funker som de sier er spørsmålet om det egentlig burde være en kursøkning på 3.000 prosent,

Så i værste eller for mange beste fall, går det akkurat den veien du sier…

1 Like

Har lenge hatt mcap på 50 milliarder som en hårete drøm langt der framme. Bør kunne være oppnåelig om absolutt alt klaffer, men veldig realistisk er det åpenbart ikke. Skal uansett bli fordømt spennende å bivåne reisen til SIS det kommende året.

Å sitte med noen gode poster her tror jeg kan bli svært innbringende fremover. Snakker en om 30x så skal jeg ihvertfall ta eit friår :joy::joy::joy:

3 Likes

Er ganske sikker på at det som ble sagt, var at dersom fase 1 ga de riktige resultatene, ville det være Big Pharma som tok dette videre. Har ikke tatt meg bryet med å finne kilde, men sikkert andre som kan bekrefte eller korrigere dette.

1 Like

Mener også det var snakk om etter fase 1 de kunne komme på banen. Har ikke søkt etter om de søker noen steder om partner etc på Sis (noe de helt sikkert gjør ett sted) men mener jeg har vært bort i noe tilsvarende på Sbe en plass for en god tid tilbake uten at jeg husker noe mer nå.

1 Like

Lengre oppe i tråden her ble det sagt at dette var ordene til Almås: “Vi forventer at SIS blir plukket opp av BP etter at det har blitt dokumentert trygt i mennesker / tidlig fase”.
Er det jeg også husker men er ikke 100% sikker

2 Likes

Almås sa dette under q1-presentasjonen☺️

2 Likes

Om det er ufarlig å inhalere som alt tyder på er bruksmulighetene mange og potensialet enormt.
Så at BP kommer på banen etter hvert trenger en ikke tvile på.
Dette er eit mangemilliards marked og Softox vil nok bli uhyre attraktiv for de store aktørene.

Netflix har snart tjent 10 milliarder på «Squid Game»……. Liker å tro at noe som SIS vil være mer verdt enn en tv-serie!! Skjønner at d blir en sammenligning «far out there» men still :joy:

2 Likes

Det er jo sprøtt. Er jo rett rundt hjørnet. Jeg vil tro at Softox kunne fått relativt mye mer fra Big Pharma etter en fase 2 hvor effekt påvises. SIS konseptet er egentlig helt vanvittig. Det er slikt et potensiale og bruksområde hvis effekten er der at det er rett og slett helt vanvittig. For Softox (vår) sin del får vi håpe at SIS kan dra inn mye økonomisk støtte utenfra. Med dyktighet og hell er dette noe som burde kunne vært høyaktuelt med tanke på støtte fra European Defence Fund som er diskutert tidligere i tråden. Der er søknadsfrist i desember, men jeg tror det er trangt å komme igjennom nåløyet der.
Jeg vil også tro det er flere retninger SIS kan ta. Spesielt med tanke på avtalen med forsvaret. Softox kan vel få BP som partner eller også bli kjøpt opp, samtidig som feks Softox Defence Solutions kan bestå med rettigheter til å levere SIS inn mot forsvaret. Og bare der har de et megamarked. Uansett er SIS et kjempespennende produkt som blir spennende å følge med på. Gøy at det skjer litt igjen.

3 Likes

Det som gjjør meg trygg her er at en av verdens fremste på biofilm professor Bjarnholt er med på laget. Var faktisk hans ide med inhalatoren.
Det er universitetet i Køben og Rigshospitalet der han er tilknyttet så dette er seriøs forskning.
Når han sier forsøkene på minigriser var svært lovende så har vi andre nok lite å stille opp med av motargumenter.
En snakker faktisk om en game change innenfor biofilm. Dette er på linje med når Penicillin ble oppdaget.

13 Likes

Tror vi skal forvente at Almehaug Bolig AS kommer til å gjøre det de er mest tjent med. Vi får egentlig bare håpe at ting går bra og at lånet blir konvertert til 38,551.

Er åpenbart at de ikke ønsker å kjøre emisjon nå. Blir jo langt enklere om de får noen positive resultater og i det minste får på plass godkjenningen av desinfeksjon. Med de kostnadene det er å kjøre en emisjon er det jo greit om de får på plass en skikkelig en også. Eventuelt løser det med partnerskap men jeg forventer minst en emisjon til. Nå får vi bare håpe ting faller på plass og de kan sikre litt mer langsiktig finansiering før de trenger å øke lånet.

11 Likes

Personene som innrulleres i uttestingen noen som vet om de får betalt for å stille opp eller er det eit brennende ønske om å delta i forskning for menneskeheten som gjør at folk melder seg?
Kanskje en kombinasjon. Vil jo tro det må tegnes en forsikring og at personene får en liten sum for å stille opp. Hva er vanlig?

1 Like

Det vanlige er vel å betale hver enkelt forsøksperson.

De får betalt å varrierer ut fra lengden å tid, blir ikke rik for å si det sånn.

bilde

1 Like