Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Ikke rart Softox sliter med å komme på markedet når en gjeng med inkompetente sitter i FHI. Makan til uvitenhet. Hvordan kan man ikke vite at Softox sin safedes finnes??

1 Like

Finnes det egentlig et alternativ når alternativet ikke er godkjent i Norge? Som jo er problemet, selv om lederen faktisk visste om safeDes så kan ikke produktet på nåværende tidspunkt løftes opp og frem. Alt står på vent.

*ingen forsøk på å unnskylde FHI, som i denne saken fremstår skremmende kunnskapsløse og sidrumpet.

3 Likes

Det hjelper å lese det noen ganger, er vel positivt dette.

1 Like

Vil forundre meg om de snart ikke får dispensasjon til selge Safedes (inntil EU-godkjent). Ikke for å blidgjøre aksjonærer men tror virkelig en del ansatte på sykehuset som fortjener bedre alternativ.

Ja, det var nettopp det jeg måtte før det gav helt mening :rofl:

1 Like

Den som tror SiS ikke kommer til å få fortgang (tror jeg) kan ta feil…

4 Likes

Kombinert med dette:

6 Likes

Forferdelige greier dette. Har selv familie i risikogruppen. Får virkelig satse på at dette ikke er fremtiden, flere mutasjoner og at pandemien spinner helt ut av kontroll. Viktigere enn noen gang at vi får produkter som SiS og Safedes i markedet, bare synd forståsegpåerne sitter med skylappene på.

9 Likes

Safedes burde jo kunne godkjennes og tas i bruk men når det gjelder SIS så føler jeg det er mange som ikke helt skjønner hvor i løypa den ligger (sikter ikke spesifikt til deg). De tester nå om det er sikkert å inhalere SIS. Når resultatet fra den studien er klar kan man så søke om og gå i gang med en studie på effekten SIS har på COVID-19. Det man i første omgang kan håpe på er nok slik jeg ser det muligheten for å få hastegodkjent igangsetting av fase 2. Hvis fase 2 gir veldig gode resultater kan man jo se om det er noen form for mulighet til å få en eller annen form for hastegodjkjenning. Men dette er nok en stund frem i tid. Får litt inntrykk av at noen tror man kan ha SIS rimelig raskt på markedet men jeg tror i så fall man blir skuffet.

5 Likes

Ikke akkurat NewYork Times, men litt oppmerksomhet fra USA hadde vært flott.

9 Likes

Helt klart at SiS er lengre frem i tid, men jeg antar at det blir like lite oppmerksomhet fra myndigheter der også. Når det kommer til fremgangen på forskningsbiten håper jeg jo at det kan foreligge resultater for fase 2 mot sommeren.

Begynner nesten å se for meg to forskjellige faser 2a/b der den ene tar for seg Covid og rask utvikling mens den andre kanskje blir en mer bredspektret med ett lengre løp.

1 Like
3 Likes
1 Like

Fra artikkelen Aaleby la ut:

Håndhygiene er også ett av flere effektive tiltak for å hindre spredning av andre smittsomme sykdommer som influensa og ikke minst omgangssyke.

Hadde ikke skadet om de også hadde skrevet at spritbasert hånd-desinfeksjon har dårlig effekt mot norovirus.

Fra artikelen til Erik Martiniussen

Faren for at bakteriene blir resistente mot håndsprit, øker når den brukes feil. Derfor får sykehuspersonell opplæring i hvordan de skal bruke håndspriten: Håndsprit skal først og fremst brukes på rene hender, etter at du har vasket dem. Du trenger 3 milliliter, hendene skal gnis og være våte av sprit i minst 30 sekunder, og hendene skal lufttørke. Hvor mange barn og voksne følger disse reglene?

Hvor mange av dere har sett noen stå med bløte hender i 30 sek? Akkurat det blir det snakket lite om.

10 Likes

Pusher på

4 Likes

Nettopp! SafeDes fikser det på maks 15.

SafeDes tar “Eveloped viruses” (blant annet korona og influensa) på 15 sek ja, og det er superinponerende, men også SafeDes trenger lengre tid på annet som du sikkert vet.

Denne tabellen har en fin oversikt, men enda mer viser den en imponerende vikning i forhold til “Euronorm standard”

Bedre enn “Euronorm standard” på absolutt alt.

11 Likes

EU-kommisjonens tolkning av Biocidregelverket åpner for at SoftOx kan gå i markedet med alle sine desinfeksjonsprodukter i EU og EØS området

38 Likes

Idag drikkes det bobler til frokost hos Softox!

8 Likes