Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Les på denne, en ikke siste nytt versjon…
Offentlig versjon Vedlegg 1_ Presentasjon fra møtet mellom SoftOx og KLD 9. september 2021(965601)[6195].pdf (5,1 MB)

Historien er der fra start ish ang. det regulatoriske, punktmessig.

5 Likes

Har lest, finnes noen som er mye værre. For en kamp de har hatt… men så fikk de også medhold til slutt!

Skal svare på denne, og regner med at jeg belaster selskapet også, så bare å trappe ned?

Vi registrerer at du har sendt inn en rekke innsynskrav om prosjekt 282254 SoftOx Biofilm Eradicator – Development of an antimicrobial drug composition for eradication of biofilm in chronic wounds i løpet av den siste tiden. Om du har en spesiell interesse for dette prosjektet kan vi sette deg i kontakt med prosjektet, og på den måten få svar på spørsmålene dine.
Innsynskrav er både tid og ressurskrevende å behandle for offentlige instanser og i mange tilfeller sitter ikke den som krever innsyn igjen med så mye informasjon, derfor kan direkte kontakt med prosjektet man har spørsmål om være mer fruktbart.

Dette vitner ikke om mye langsiktighet, jeg klarer godt å vente noen dager til på de endelige resultater av målingene, hvis vi skal tro på tidligere uttalelser fra eiendomssjefen i Hemsedal, så vil dette slå svært positivt ut for Softox, forbered dere på at media også slår opp denne saken med store bokstaver, men for noen så blir det vel galt det også…

4 Likes

Åh fy, i dette dokumentet er hele den **** Kafka-prosessen dokumentert.

Dette er bare et utdrag.

7 Likes

Litt av en kamp de har hatt, det skal være sikkert. Hverken Kemi eller MD har vært snille, virker som om de kun har satt kjepper i julene til Softox av en eller annen grunn.

1 Like

Jeg er selv veldig i tvil om rapporten derifra vil gi noe særlig utslag på kursen. Tror nok kanskje dette er en av de tingene som blir litt blåst opp på dette forumet.
Med kursutviklingen den siste tiden har jeg forståelse for at de tok beslutning om emisjon nå. Så jo lenge blytungt ut å få på plass en emisjon på dette nivået og skulle det dukke opp noe negativt ville nok veien ned vært kort tror jeg. Så for meg virker det riktig å ikke sjanse på at Hemsedalrapporten skal gi overraskende stor effekt.

3 Likes

Hvis det blir fastslått at alkoholholdig desinfeksjonsmiddel ikke er bra for innemiljøet, hvilke konsekvenser tror du det vil få, vil det offentlige gå til innkjøp av noe som beviselig er skadelig for innemiljøet ?

1 Like

Det er ikke det som foreløpige konklusjoner sier.
Mannen fra Hemsedal kommune var klar på at antibac eller sprit ikke var bra

1 Like

Det offentlige er veldig trege så jeg tror ikke de snur på dagen nei. Bare se på veilederen til FHI.
Hemsedalprosjektet er et steg i riktig retning om det viser det vi tror og håper det vil vise men jeg forventer ikke at resultatet fra ett slikt prosjekt gir drastiske endringer på kort sikt og stor effekt på kursen.
Jeg tar gjerne feil da :slight_smile:

1 Like

Jeg tror ikke eiendomssjefen farer med løgn.

Jeg har ikke mye forhåpninger heller til dette, de måler en ikke etablert verdi i luften?

Det er vel snakk om TVOC verdier og er de over 2000 er de helseskadlige, noe Hemsedal viste på sprit. Annet Eks. Er boning av gulv som er skikkelig fy-fy for inneklima ut fra TVOC verdiene.

1 Like

Hvis de er såpass klare at de konkluderer at alkohol bidrar til mer sykefravær og hodepine etc så er det vel mange kommunale bygg som må endre anbefalinger og innkjøpsrutiner

4 Likes

Jeg bonet nye gulv på riksen Gaustad en sommer etter videregående, sikkert nærmere 10.000 m2 (måtte tenke litt) walkman var gull :slight_smile:

Og sikkert ørska?:grinning:

bilde

1 Like

Pølse, jeg er glad i deg, men du lar oss ikke gp kildene etter i sømmene ofte nok.

Gidder du å lenke mer til kilder?

Kan prøve å gjøre det, så få som klikker på linkene at jeg har ikke sett noe poeng men skal prøve å huske neste gang😉

2 Likes

Det sitter nok best hvis du søker litt selv, spesielt etter all den boninga på Gaustad :couplekiss_man_man:

Over 2000 i tvoc , flyktige organiske midler som er akkurat det sprit og div rengjøringsmidler avgir, er helseskadelig og det er tungt å jobbe innendørs i et sånt miljø en hel dag, tror ikke bare det er i barnehagen i Hemsedal der dette ble avdekket det er slik.

1 Like