Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Salget utgjorde 400k dessverre - resten var tilskudd.

Dette er bra:
During Q1-2021, we have advanced considerably on all areas, including preclinical research, product quality and regulatory preparedness. This enabled us to complete the scientific documentation and submit a full Clinical Trial Application (CTA) to the relevant regulatory bodies by the end of March – reaching an important milestone.

Late April we received conditional approval from the National Committee of Health Research Ethics (NVK) in Denmark. We are looking forward to the regulatory response from the Danish Medicines Agency’s (DKMA) on this exciting clinical trial, hopefully allowing us to start the first-in-human (FIH) study during Q2-2021. Also, the investigational medicinal product, SIS, is set up for Good Manufacturing Practice (GMP) production in April 2021, to be prepared to initiate the FIH study on short notice.

3 Likes

“Selskapet er imidlertid et vekstselskap med sikte på å tjene penger langt frem i tid, og har i løpet av kvartalet inngått en rekke kontrakter med diverse parter.”

3 Likes

Kan ikke se at de har meldt dette tidligere?

Var som forventet.
Swedish Chemical Agency (KemI) has decided to request further documentation. Due to already performed analysis like the one requested, SoftOx have strong confidence in our product and expect to submit a new and reinforced application together with supporting scientific papers within a few weeks.

Liker ordlyden:
After presenting our preclinical evidence to the Danish Medicines Agency (October 2020), we obtained important feedback on our development plans, and we aim to bring SIS to market as soon as possible. :slightly_smiling_face:

3 Likes

Nei, det er nytt. Andre positiver:
SWIS: During Q1-2021, we are pleased to state that the final confirmatory clinical investigation (SWIS-02 trial) has completed its recruitment as planned.

SBE: With these important preclinical results together with Chemical Manufacturing and Control (CMC) quality measures, we have during Q1-2021 been successful in submitting and gaining approval of our Clinical Trial Application from DKMA and NVK (SBE-01 phase I study). Consequently, we are preparing for study initiation during Q2-2021 and have started GMP production of the SBE test solutions.

Virker som de leverer godt på det regulatoriske og utviklinga av pipen, det er betryggende.

3 Likes

Hvis NVK er like raske med å godkjenne som ved Swis og sbe så må det vel være snakk om dager før de godkjenner SIS

1 Like

Skuffende salg mildt sagt

1 Like

Skuffende på sett og vis, men relatert opp imot hva? Det er dispensere utstilt rundt omkring hvor det summa sumarium går store mengder daglig. Retail privat vil hvertfall jeg tro at i snitt forbruker minimalt. En bit av minimalt er mindre enn minimalt og da blir salget deretter.

2 Likes

Det er samme resultater som har vært for kvartalsrapportene det siste året. Desinfeksjon skuffer, mens forskningen står til (eller overgår) forventningene.

6 Likes

Om man er kortsiktig i Softox for desinfeksjon så blir man nok skuffet, og burde ha solgt tidligere.

2 Likes

For min del så hadde jeg ikke tro på at det ville være noe særlig omsetning av desinfeksjon. Dette basert på at de nye utsalgsstedene har vært i butikker, som i store områder av landet har vært stengt. Det er mer tenkelig at en som ikke har kjennskap til produktet impulskjøper Safedes når den står utstilt på en stor stand på XXL, kontra at den ligger tilgjengelig på ei nettside. Har heller ikke observert produktet på noen dagligvarebutikker enda (Oslo).

Så lenge madammen til Almås er investert, så forholder jeg meg bull :stuck_out_tongue:

5 Likes

Er long i soft for desinfeksjon, ingen som tenker på meg :see_no_evil:

Blir spennende å se nå om det fortsatt er desinfeksjon aksjonærer igjen?
Desinfeksjon vil ikke ta seg opp før HINAS avtale er på plass og EU godkjenningen er inne.

Folk må ikke glemme at vi er i Q2 og det skal skje noe nå de neste månedene.

2 Likes

Enig! Skulle tro at de som satt inne kun for desinfeksjonen har kommet seg ut allerede. Lunkent salg på desinfeksjonsdelen var som forventet, men har latt meg imponere over selskapets evne til å ta stadig nye steg på forskningen for alle produktene. Ser frem til å høre mer om SIS, SWIS, SBE og klage til KEMI på presentasjonen i dag :star_struck: Virker som det bare er finalisering som gjenstår på SWIS02, kanskje vi får høre noe om resultatene?

7 Likes

Salg av AntiBac dårlig enda (det visste vi).

Klinisk og regulatorisk progresjon er derimot helt fantastisk. Utrolig morsomt å lese!

I tillegg ser det ut til at det allerede nå er traction på å kunne snu om på EU-avslaget.

Gleder meg til presentasjon, og særlig delen til Gundersen (CMO).

5 Likes

Et stikkord for det neste år nå blir runway og finansiering.

På kurs 51,8 er market cap 475 millioner.

Så må man jo bare gjøre seg sine betraktninger om hvordan fare for utvanning er når vi ser at de har penger for et års drift på bok.

image

5 Likes

Selskapet går tom for penger enten i Q3 (hvis pengebruk går vesentlig opp pga oppstart nye studier: SIS, SBE, sårbehandling av dyr), eller Q4 antar jeg. Så kjørte de omtrent kassa tom før forrige emisjon, så det er vel grunn til å tro at de fort gjør det samme igjen.

Få i gang SIS, SBE, kanskje vinne HINAS anbud, og så kjøre emisjon i Q3 tror jeg ville være ett lurt valg av selskapet.

Ellers er vel oppsummeringen om skuffende rundt desinfeksjon (merk at satsing på Tyskland osv var borte nå hvis jeg så riktig), bra med framskritt på de andre områdene, noe jeg er enig i.

Forhåpentligvis for aksjonærene er alle som er inne kortsiktig pga troen på inntekter nå snart borte, og kun de som har tro på forskning og utviklingsdelen igjen. Så kan selskapet begynne å oppføre seg som ett forsknings- og utviklingsselskap igjen :slight_smile:

11 Likes

Tror de vil få bedre inntekter etterhvert.
Flink til å søke tilskuddsordninger og samarbeid med andre aktører.
Ansatte og Almås familie har investert. :+1:

Utvanning kommer nok innen utgangen av året som @anon80503862 skriver.

Med ørten VIPs fra samtlige kliniske løp, så er det nok av muligheter til å sette en saftig og fin vekstemisjon. Å sitte utenfor når man ser hvordan de nærmest stormer mot markedet er en risiko ikke jeg aksepterer.

Ikke minst er ledelsen fullastet+ og vil ivareta egne (og våre) interesser.

Edit:

Må også glede oss over at de siste AntiBaccerne trolig finner veien ut av papiret.

Link til presentasjon:

12 Likes